Пилотът на Ред Бул стартира от първа позиция, контролира надпреварата през цялото време и финишира с комфортна преднина пред втория Фернандо Алонсо.
С това германецът направи поредна голяма крачка към защита на титлата си. Три кръга преди края на шампионата той има вече 13 точки аванс пред асът на Ферари.
Представянето на Алонсо обаче само по себе си бе победа за испанеца, който разполагаше с по-слаб болид от съперниците си и стартира от 5-та позиция, но успя да се добере до второто място. Така той все пак запазва шансове за успех.
На трето място завърши вторият пилот на Ред Бул Марк Уебър, който през почти цялото време бе на второ място, но десетина обиколки преди края бе изпреварен от Алонсо.
На първия завой челните шест пилота запазиха позициите си. На първата дълга права обаче Фернандо Алонсо с висока скорост изпревари наведнъж и двата макларъна, но не влезе добре в следващия завой и те си върнаха позициите. Два завоя по-късно обаче испанецът все пак изпревари Люис Хамилтън за 4-то място.
Други значими размествания нямаше, като Михаел Шумахер спука задна дясна гума след контакт с Жан-Ерик Верн и трябваше да мине през бокса.
Така след като нещата се установиха редът бе Фетел пред Уебър, Бътън, Алонсо, Хамилтън, Маса, Райконен, Перес, Хулкенбер и Росберг.
В 4-та обиколка Алонсо атакува и успешно изпревари Дженсън Бътън. Отпред обаче двамата пилоти на Ред Бул бяха отворили разлика от около 4 секунди.
Бътън пък явно имаше някакви проблеми, тъй като бе изпреварен и от съотборника си Хамилтън.
В следващите обиколки пилотите запазиха позициите си, като разликите между първите трима бяха по 4 секунди дистанция. Двата макларъна обаче очевидно бяха по-бавни и изостанаха на повече от 10 секунди зад Алонсо.
По-бавният от двамата продължаваше да е Бътън, който бе притискан от Маса и Райконен, но все не им позволи да го изпреварят.
Серхио Перес пък провали състезанието си, като спука гума в опит да изпревари Даниел Рикардо и докосна предното му крило. Това стана след като той направи своето спиране в бокса и попадна в трафик.
След 20-та обиколка темпото на Марк Уебър се влоши и Алонсо започна да го застига. Така когато дойде време за смяна на гумите, между двамата имаше само една секунда разлика.
Първи своето спиране в бокса направи Дженсън Бътън в 26-та обиколка. Две обиколки по-късно това направи Кими Райконен, а след още една и Фелипе Маса. При връщането на пистата бразилецът бе изпреварен от Райконен, но след това на правата по-високата скорост на Ферари позволи на Маса да върне позицията си.
В 30-та обиколка в бокса влезе Фернандо Алонсо. Обиколка по-късно това направи Уебър и успя да запази позицията си пред Алонсо. Хамилтън направи своя бокс в 33-та обиколка и въпреки че му бе сменен волана, този път нямаше никакво забавяне за него, за разлика от много други пъти през сезона.
Лидерът Фетел направи своето спиране в 34-та обиколка и нямаше проблеми в бокса. При връщането му на пистата преднината му бе цели 10 секунди пред втория Уебър. Алонсо продължаваше да е близо зад австралиеца, но вече без да го атакува.
Хамилтън бе на 6 секунди зад Алонсо, а Бътън на повече от 10 секунди дистанция зад съотборника си. За негово щастие Маса и Райконен вече бяха по-назад и не му дишаха във врата.
Петнайсет обиколки преди края Алонсо вдигна темпото и започна да притиска Уебър. В 48-та обиколка той предприе успешна маневра и изпревари пилота на Ред Бул.
Испанецът бе с по-бързо темпо и от лидера Фетел, но разликата бе прекалено голяма и нямаше как да се стигне до борба за първото място. Уебър от своя страна изпитваше затруднения и в последните обиколки бе подложен на натиск и от Люис Хамилтън.
До изпреварване обаче не се стигна и така Уебър завърши на трето място.
ГРАН ПРИ НА ИНДИЯ: | |||
Пилот: | Отбор: | Време: | |
1 | Себастиан Фетел | Ред Бул | 1ч.31:10.744 |
2 | Фернандо Алонсо | Ферари | + 9.437 |
3 | Марк Уебър | Ред Бул | + 13.217 |
4 | Люис Хамилтън | Макларън | + 13.909 |
5 | Дженсън Бътън | Макларън | + 26.266 |
6 | Фелипе Маса | Ферари | + 44.600 |
7 | Кими Райконен | Лотус | + 45.200 |
8 | Нико Хулкенберг | Форс Индия | + 54.900 |
9 | Роман Грожан | Лотус | + 56.100 |
10 | Бруно Сена | Уилямс | + 1:14.900 |
11 | Нико Росберг | Мерцедес | + 1:21.600 |
12 | Пол ди Реста | Форс Индия | + 1:22.800 |
13 | Даниел Рикардо | Торо Росо | + 1:26.000 |
14 | Камуи Кобаяши | Заубер | + 1:26.400 |
15 | Жан Ерик-Верн | Торо Росо | + 1 об. |
16 | Пастор Малдонадо | Уилямс | + 1 об. |
17 | Витали Петров | Катерам | + 1 об. |
18 | Хейки Ковалайнен | Катерам | + 1 об. |
19 | Чарлс Пик | Марусиа | + 1 об. |
20 | Тимо Глок | Марусиа | + 2 об. |
21 | Нараин Картикян | Испания Рейсинг | + 2 об. |
22 | Михаел Шумахер | Мерцедес | + 5 об. |
Най-бърза обиколка: Бътън, 1:28.203 | |||
Отпаднали: | |||
Педро де ла Роса | Испания Рейсинг | 41 об. | |
Серхио Перес | Заубер | 21 об. | |
Класиране пилоти: | |||
1 | Себастиан Фетел | 240 | |
2 | Фернандо Алонсо | 227 | |
3 | Кими Райконен | 173 | |
4 | Марк Уебър | 167 | |
5 | Люис Хамилтън | 165 | |
6 | Дженсън Бътън | 141 | |
7 | Нико Росберг | 93 | |
8 | Роман Грожан | 90 | |
9 | Фелипе Маса | 89 | |
10 | Серхио Перес | 66 | |
11 | Камуи Кобаяши | 50 | |
12 | Нико Хулкенберг | 49 | |
13 | Пол ди Реста | 44 | |
14 | Михаел Шумахер | 43 | |
15 | Пастор Малдонадо | 33 | |
16 | Бруно Сена | 26 | |
17 | Жан Ерик-Верн | 12 | |
18 | Даниел Рикардо | 9 | |
Класиране отбори: | |||
1 | Ред Бул | 407 | |
2 | Ферари | 316 | |
3 | Макларън | 306 | |
4 | Лотус | 263 | |
5 | Мерцедес | 136 | |
6 | Заубер | 116 | |
7 | Форс Индия | 93 | |
8 | Уилямс | 59 | |
9 | Торо Росо | 21 |
Коментари
Напиши коментар05:50 | 1 ное 2017 г.
00:21 | 26 окт 2017 г.
16:36 | 15 окт 2017 г.
18:02 | 4 окт 2017 г.
11:52 | 29 сеп 2017 г.
06:25 | 17 сеп 2017 г.
11:35 | 10 сеп 2017 г.
13:26 | 8 сеп 2017 г.
20:30 | 6 сеп 2017 г.
19:01 | 6 сеп 2017 г.
Напиши коментар