Това бе трета поредна победа за асът на Ред Бул и общо четвърта за сезона. Благодарение на нея той излезе начело в класирането с шест точки пред досегашния водач Фернандо Алонсо.
Испанецът завърши на трето място, зад втория пилот на австрийския тим Марк Уебър и отново взе максимума от болида си.
Много добро състезание отново направи Фелипе Маса, който дори можеше да атакува съотборника си, но естествено получи предупреждение по радиото от отбора си.
На пето място завърши Кими Райконен след сравнително спокойно състезание.
Двамата пилоти на Макларън нямаха добър ден. Дженсън Бътън отпадна още в първата обиколка, а Люис Хамилтън с погрешна стратегия едва взе точка с десетото си място.
До края на шампионата остават още 4 състезания. Следващото е след две седмици в Индия.
На старта Себастиан Фетел изпревари Марк Уебър. Добре потеглиха и двете ферарита, като Фернандо Алонсо мина пред Люис Хамилтън, а Фелипе Маса пред Кими Райконен. Испанецът дори атакува Уебър, но не успя да го изпревари.
В средата на колоната Камуи Кобаяши с един удар извади двама пилоти. Той опита да се мушне между Дженсън Бътън и Нико Росберг, но първо спука гумата на британеца, удари и германеца и ги извади и двамата от състезанието. Самият Кобаяши също спука гума, но се добра до бокса и продължи. За това си действие японецът бе наказан с преминаване през пит-лейна.
Ред Бул наложи високо темпо и постепенно леко се откъсна от Фернандо Алонсо. Той от своя страна пък бе натрупал около 3 секунди аванс пред Хамилтън, който пък бе плътно следен от Маса
Постепенно и Себастиан Фетел успя да се откъсне на 3 секунди пред Уебър на първото място.
Пръв в бокса в 14-та обиколка влезе Люис Хамилтън, а обиколка след това заедно го направиха Фетел и Алонсо. Германецът се върна спокойно на първа позиция,но пилотът на Ферари се върна на пистата зад Серхио Перес, който не бе направил своето спиране. Алонсо обаче не загуби много време, защото изпревари мексиканецът почти веднага.
Така след първите спирания на лидерите нямаше почти никакви размествания, а разликите помежду им бяха почти еднакви, като само Фетел бе спечелил още две секунди пред Уебър.
Люис Хамилтън обаче се оплака от поведението на своите гуми. Това бе видно на пистата, като Фелипе Маса бе много по-бърз от него и в 20-та обиколка го изпревари.
След това бе ред Райконен да притисне Хамилтън, но англичанинът успя с много усилия да неутрализира атаките му в продължение на 6-7 обиколки. Накрая в 27-та обиколка той все пак влезе за смяна на гуми.
Марк Уебър бе започнал да сваля леко разликата с Фетел, но влезе сравнително рано за второто си спиране в 33-та обиколка.
Интересното бе, че и вторият пилот на Ферари Фелипе Маса започна да сваля разликата с Фернандо Алонсо и го приближи на по-малко от две секунди. В 35-та обиколка испанецът влезе в бокса. Обиколка по-късно това направиха лидерът Фетел, Фелипе Маса и Кими Райконен.
След вторите спирания в бокса редът се запази, като Фетел водеше пред Уебър с 5 секунди, Алонсо бе на четири секунди зад австралиеца, Маса на три секунди по-назад, а Райконен на цели 14. Люис Хамилтън също бе доста зад финландеца, на 8 секунди разлика.
Фелипе Маса продължи да кара с високо темпо и стопи разликата с Алонсо. Той обаче набързо бе предупреден по радиото да внимава да не кара прекалено близо до съотборника си.
В 43-та обиколка Хамилтън направи и трето спиране в бокса и се върна на 10-то място. Две обиколки преди края Хамилтън имаше малшанса да закачи откъснало се парче изкуствена настилка и то остана да се вее отстрани на колата му.
Макар да водеше убедително с почти 10 секунди, Фетел бе предупреден, че трябва да внимава за гумите си. От бокса дори му съобщиха, че проблемите могат да се появят без предупредителни знаци.
Затова той намали темпото и успя да докара колата до финалната линия без проблеми.
ГРАН ПРИ НА КОРЕЯ | |||
Пилот: | Отбор: | Време: | |
1 | Себастиан Фетел | Ред Бул | 1ч.36:28.651 |
2 | Марк Уебър | Ред Бул | + 8.200 |
3 | Фернандо Алонсо | Ферари | + 13.900 |
4 | Фелипе Маса | Ферари | + 20.100 |
5 | Кими Райконен | Лотус | + 36.700 |
6 | Нико Хулкенберг | Форс Индия | + 45.300 |
7 | Роман Грожан | Лотус | + 54.800 |
8 | Жан Ерик-Верн | Торо Росо | + 1:09.500 |
9 | Даниел Рикардо | Торо Росо | + 1:11.700 |
10 | Люис Хамилтън | Макларън | + 1:19.600 |
11 | Серхио Перес | Заубер | + 1:20.000 |
12 | Пол ди Реста | Форс Индия | + 1:24.400 |
13 | Михаел Шумахер | Мерцедес | + 1:29.200 |
14 | Пастор Малдонадо | Уилямс | + 1:34.900 |
15 | Бруно Сена | Уилямс | + 1:36.900 |
16 | Витали Петров | Катерам | + 1 об. |
17 | Хейки Ковалайнен | Катерам | + 1 об. |
18 | Тимо Глок | Марусиа | + 1 об. |
19 | Чарлс Пик | Марусиа | + 2 об. |
20 | Нараин Картикян | Испания Рейсинг | + 2 об. |
Най-бърза обиколка, Уебър: 1:42.037 | |||
Отпаднали: | |||
Педро де ла Роса | Испания Рейсинг | 17 об. | |
Камуи Кобаяши | Заубер | 17 об. | |
Нико Росберг | Мерцедес | 2 об. | |
Дженсън Бътън | Макларън | 1 об. | |
Класиране пилоти: | |||
1 | Себастиан Фетел | 215 | |
2 | Фернандо Алонсо | 209 | |
3 | Кими Райконен | 167 | |
4 | Люис Хамилтън | 153 | |
5 | Марк Уебър | 152 | |
6 | Дженсън Бътън | 131 | |
7 | Нико Росберг | 93 | |
8 | Роман Грожан | 88 | |
9 | Фелипе Маса | 81 | |
10 | Серхио Перес | 66 | |
11 | Камуи Кобаяши | 50 | |
12 | Нико Хулкенберг | 45 | |
13 | Пол ди Реста | 44 | |
14 | Михаел Шумахер | 43 | |
15 | Пастор Малдонадо | 33 | |
16 | Бруно Сена | 25 | |
17 | Жан Ерик-Верн | 12 | |
18 | Даниел Рикардо | 9 | |
Класиране отбори: | |||
1 | Ред Бул | 367 | |
2 | Ферари | 290 | |
3 | Макларън | 284 | |
4 | Лотус | 255 | |
5 | Мерцедес | 136 | |
6 | Заубер | 116 | |
7 | Форс Индия | 89 | |
8 | Уилямс | 58 | |
9 | Торо Росо | 21 |