
Оскар Пиастри с Макларън спечели Гран При на Китай, втори кръг от сезона във Формула 1. Австралиецът контролираше събитията през цялото време и стигна до 3-ия успех в кариерата си.
Съотборниът му Ландо Норис остана втори, след като в края имаше технически проблеми, но все пак постигна максимума, а и на практика нямаше възможност за нещо повече. Джордж Ръсел записа нов подиум и зае третата позиция, а Макс Верстапен остана 4-и.
На старта Пиастри успя да затвори Ръсел, а от това се възползва Норис, който изпревари пилота на Мерцедес и излезе втори. Хамилтън и Льоклер, обаче минаха пред Верстапен, а Шарл едва не спука гумата на съотборника си, след лек контакт между тях, който повреди лек о предното крило на монегаска.
От Ферари рещиха Льоклер да остане на пистата до първия бокс, но той определено губеше темпо. Макс вървеше 6-и, докато в челото Пиастри и Норис котролираха събитията. Алонсо отпадна още в първите обиколки, след като загуби спирачките си.
Пиастри дръпна с 2 секунди пред Ландо, който се оплака от лек проблем с предна лява гума, която се износва най-много на това трасе. На още 2 по-назад бе Ръсел. Льоклер пък дръпна с над 5 секунди пред Верстапен, въпреки повреденото предно крило.
Първите спирания започнаха в 12-ата обиколка. В 14-ия тур Хамилтън и Макс спряха като получиха гуми хард. В следващия тур Пиастри мина за смяна и бе забавен с 3,8 секунди. При Ръсел всичко мина чисто, но въпросът бе дали Норис не получи предимство.
Последваха смени за Ландо и Льоклер, като пилота на Макларън загуби позиция от Ръсел и се свлече трети. Шарл пък се върна на пистата без смяна на предното крило, тъй като темпото му бе добро и се върна пак точно зад Хамилтън. В този момент обаче, Алекс Албън, който не бе спирал, бе лидер. Норис успя да изпревари бързо Ръсел, но натовари повечко гумите си, като пасивът му до Пиастри бе 2,6 секунди.
От Ферари инструктираха Люис да пропусне по-бързия Льоклер пред себе си, като англичанинът малко се позабави преди това все пак да се случи, а съотборникът му веднага дръпна напред и подгони Ръсел за третото място, като скоро бе само на 4-5 десети от него. 2 секунди по-напред бе Норис, който се движеше на 4 секунди от лидера Пиастри в средата на дистанцията.
Ландо обаче получи инструкция да вдигне темпото си и той го направи като направи най-бързия тур, но не бе щастлив, тъй като доближавайки се до Оскар щеше да увреди гумите си. Верстапен пък вървеше 6-и, без шанс за нещо повече, освен ако не се случеше нещо непредвидено.
Пиастри също получи наставления да повиши темпото си и Норис се отсъсна бързо на повече от 4 секунди от Ръсел, който задържа зад себе си Льоклер и след няколко тура вече на повече от 2 секунди пред него.
Около 34-35 обиколка започнаха вторите спирания, докато в челото колебанията бяха дали състезанието може да се изкара само с една смяна. Появиха се информации и за лек дъжд към края, след като облаците се сгъстиха и температурите паднаха.
Макс слезе на под 2 секунди от Хамилтън, след като вдигна темпото си и получи шанс да гледа към 5-ото място, а защо не и към 4-ото. Люис смени гуми в 38-ия тур, за да не бъде пресечен и пак получи хард. По-назад Оли Беърман направи серия от изпреварвания, за да влезе в топ 10, където бяха още Албън, Антонели и Окон. Пилотите на Рейсинг Булс пък излязоха от зоната на точките, след като направиха втори смени на гуми.
Лидерите оставаха на пистата, без да влизат за втора смяна и в един момент стана ясно, че те не смятат да сменят отново гумите си. Натоварването счупи предното крило на Цунода, който трябваше да мине отново през бокса.
Норис пък се оплака от проблем с педала на спирачките, но пък продължаваше да се движи добре и бе на повече от 3 секунди от Пиастри и с аванс от почти 7 пред Ръсел. Дуън получи наказание от 10 секунди, след като избута от пистата Хаджар, а Макс се доближаваше до Льоклер и в последните обиколки го притисна.
Норис получи инструкции да внимава с натиска върху педала на спирачките. Верстапен обаче успя да изпревари Льоклер, който опита контра, но световният шампион се защити и зае 4-ото място.
В последната обиколка Норис загуби темпо и Ръсел започна да го настига, като разликата падна под 4 секунди, а след това и под 2 и напрежението бе наистина голямо.
В крайна сметка обаче Ландо запази втората позиция и направи победата на Макларън двойна, а Ръсел се качи на подиума. Следваха Верстапен и Льоклер, а десетката допълниха Хамилтън, Окон, Антонели, Албън и Беърман, като пилотите на Хаас регистрираха отличен резултат, вкарвайки и двете си коли в десетката.
Така в касирането при пилотите Норис е лидер с 44 точки, оставяйки зад гърба си един не толкова добър уикенд, предвид случилото се в спринта. Верстапен е с 36, Ръсел с 35, а Пиастри вече е с 34 и също е в битката в челото. Антонели и Льоклер имат по 18, а Хамилтън е със 17. Следващият старт е след 2 седмици в Япония.
Коментари
Напиши коментарНапиши коментар