Световният шампион във Формула 1 Макс Верстапен спечели Гран При на Катар, предпоследен кръг от сезона.
Нидерландецът излезе начело в самото начало и като цяло бе категоричен по пътя към 63-ия триумф в кариерата си и 9-и за сезона.
Шарл Льоклер с Ферари завърши втори, а трети остана Оскар Пиастри с Макларън, като интригата в шампионата при конструкторите бе оставена за последния кръг в Абу Даби. Ландо Норис, който се движеше втори, допусна грешка и бе наказан, заради което остана едва 10-и.
Почти всички започнаха с гуми медиум. На старта Макс атакува Ръсел, а и Ландо се вмъкна от вътрешната страна на първия завоя, като погледна и към първото място, но Верстапен остана начело пред пилота на Макларън.
Ръсел остана трети, докато по-назад Льоклер се измъкна пред Пиастри, а след това бе Сайнц. Хамилтън поизостана до 9-о място, а Перес прогреси до 7-ата позиция, докато след инцидент между Колапинто, Окон и Хюлкенберг, на пистата излезе кола за сигурност. Имаше удар и между Строл и Албън.
След рестарта Верстапен запази първото си място, докато Норис се защити от Ръсел. Пиастри обаче излезе 4-и след изпреварване срещу Льоклер и подгони Джордж. Макс отново аванс от нас секунда и половина пред Ландо, докато малко зад тях бяха Ръсел и Пиастри, докато от Ферари поизоставаха, но очакванията при тях бяха да са бързи с гумите хард.
В следващите турове разликата между първите двама се движеше около 2 секунди, докато Пиастри не можеше да се приближи достатъчно до Ръсел, за да го атакува, като в края на 16-ия тур допусна и грешка на последния завой, губейки още 7-8 десети. Хамилтън пък бе наказан с 5 секунди за фалстарт.
Норис започна да върти рекордни обиколки, но оставаше на около 1,5-1,8 секунди от Макс. Около 22-23 обиколка Пиастри отново настигна Ръсел, докато лидерите си разменяха най-бързи обиколки. Джордж спря в края на 23-ия тур, като бе забавен до 7 секунди заради проблем със задна-дясна и се върна едва 11-и.
Темпото на лидерите обаче бе добро, така че никой от тях не спираше за смяна. От Макларън и Ферари не опитваха да пресекът съперниците с по-ранно спиране от тях с едната кола. Отчупено огледало от колата на Алекс Албън предизвика смут и никой не спираше, явно очаквайки сейфтикар или виртуална такава. Такава обаче нямаше, а и една от колите на Заубер мина през огледалото и на трасето се разпиляха още повече карбонови детайли, което вероятно доведе до спукана гума на Хамилтън и това ликвидира състезанието му. Сайнц също спука гума, а от Макларън вкараха Пиастри в 34-ия тур.
Ред Бул също вкараха Верстапен, а веднага след това на трасето излезе кола за сигурност, което бе доста закъсняло решение, за да се почисти пистата. Последваха едновременни смени за Макс и Ландо, както и за Льоклер, като пилотът на Ферари мина пред Пиастри. Останалите също спряха, а пилотите трябваше да минат през питлейна, за да се почисти пистата. Перес и Гасли спечелиха, за да се измъкнат 5-и и 6-и.
При рестарта Норис се залепи зад Макс и го атакува, но нидерландецът отново бе супер-твърд и удържа позицията. Веднага зад тях Льоклер не допусна Пиастри да мине пред него. Пере обаче получи повреда и отпадна, както и Хюлкенберг, което изведе нов сейфтикар на трасето. Ръсел и Сайнц пък се справиха с Гасли, който изпусна първия завой и излезе от пистата.
При новия рестарт Верстапен се справи по-добре, докато Ландо не бе с най-добрата реакция и трябваше да се защитава от Льоклер, но го направи успешно. Норис бе разследван и заради това, че не е намалил при жълти флагове и последва ужасна новина за пилота на Макларън, който бе наказан с преминаване през бокса и спиране за 10 секунди, което на практика го извади от точките това бе невероятно лошо за Макларън.
Ландо се върна 15-и и щетите бяха наистина големи за него и отбора, тъй като интригата за титлата при конструкторите оставаше за последния кръг. Хамилтън бе наказан с премиване през питлейна, заради превишена скорост в бокса, а след това и бе прибран, за да отпадне.
В последните обиколки Норис започна да достига пилотите пред себе си, но успя да се докопа само до 10-ото място, взимайки само точка.
Верстапен завърши с над 6 секунди пред Льоклер, а след това финишира Пиастри. 4-и приключи Ръсел, а Гасли и Сайнц водеха битка за петото място, което в крайна сметка бе спечелено от пилота на Алпин.
Фернандо Алонсо взе първи точки за Астън Мартин след 4 състезания без точки, а Гуаню Джоу донесе първи точки на Заубер за сезона с 8-ото си място. Магнусен и Норис затвориха десетката, като Ландо бе с най-бързия тур, така че взе и още една точка. Ръсел обаче бе наказан с 5 секунди заради нарушение при кола за сигурност, но това не промени подреждането.
При конструкторите обаче авансът на Макларън спадна от 30 точки на 21 преди последния старт, така че интригата там остава. Появи се такава и за второто място при пилотите, тъй като Норис е 349 точки, докато Льоклер е с 341.
Алпин пък отново е 6-и при отборите с 59 точки, докато Хаас е с 54.