Макс Верстапен спечели 4-ата си поредна световна титла във Формула 1, след като завърши 5-и в Гран При на Лас Вегас, 22-и кръг от сезона и остави зад себе си конкурента си Ландо Норис.
Нидерландецът направи стабилно състезание и не остави шансове на пилота на Макларън, който нямаше темпо и остана 6-и, като два кръга преди края разликата между тях е 63 точки и лидерът на Ред Бул е недостижим. Така в историята той се изравни с Ален Прост и Себастиан Фетел, които преди него също триумфираха по 4 пъти. С 5 триумфа е Хуан Мануел Фанджо, а Люис Хамилтън и Михаел Шумахер имат по 7 титли.
Иначе Мерцедес постигна фантастична двойна победа в Невада, след като Джордж Ръсел и Люис Хамилтън бяха с класа над останалите, като седемкратният шампион стартира едва 10-и.
За Ръсел победата е трета в кариерата му, като той водеше от старта до финала и бе абсолютно категоричен. Разочарованието като цяло бе за Ферари, които бяха считани за фаворити, но Сайнц и Льоклер останаха 3-и и 4-и.
Повечето пилоти стартираха със средните по твърдост гуми, като при Ръсел и Макс те бяха дори използвани, като естествено това бе съвсем умишлен ход от отборите.
На старта Ръсел запази първото си място, а независимо от малкото разстояние до първи завой Льоклер стартира отлично и от 4-о място стана втори, пред Сайнц и Гасли. Макс пък остана пред Ландо, въпреки че в един момент изглеждаше, че Норис е в по-добрата позиция на пистата. По-назад Пиастри загуби една позиция от Хюлкенберг.
Льоклер започна да притиска Ръсел и в 5-ия тур го атакува, но британецът успя да остане начело. Малко преди това Макс мина пред Гасли и излезе 4-и. След това Шарл загуби скорост и разликата бързо се вдигна до над 2 секунди от лидера. От това се възползва Сайнц, който мина пред съотборника си. В 8-ата обиколка и Макс изпревари Льоклер лесно, което бе наистина странно. Норис пък успя да се справи с Гасли за 5-ата позиция, а Хамилтън с Пиастри за 8-ата.
Льоклер и Норис влязоха заедно рано в бокса в края на 9-ата обиколка и сложиха хард, като се смъкнаха в дъното. Ръсел пък дръпна с над 7 секунди пред Сайнц, тъй като Верстапен бе на гърба му. Пиастри пък отнесе 5 секунди заради фалстарт. Хамилтън бе стигнал до 4-ото място, а Сайнц и Пиастри също влязоха за смяна, като австралиецът изтърпя и наказанието си. Макс също смени гумите си и се върна пред Сайнц, Льоклер и Норис.
В 12-ата обиколка спря и лидера Ръсел, който бе с аванс от 15 секунди пред Хамилтън, като след смяната се върна втори, на около 4 секунди от съотборника си. След като Люис смени гумите си, се върна 9-и.
В 16-ия тур Гасли получи повреда в двигателя и отпадна, като успя да се прибере в бокса и не донесе промяна. В челото Ръсел бе с 9 секунди пред Макс, който пък с аванс от 2,5 пред Сайнц. Следваше Перес, който не бе спирал в бокса, а Хамилтън се справи с Норис за 6-ото място, като двамата заедно с Льоклер, се справиха бързо с Чеко.
Люис просто „летеше” и подгони и Льоклер, но не успя да го атакува. Условията и плановете на отборите пък непрекъснато се променяха, тъй като износването на гумите се променяше. Норис изостана сериозно от Хамилтън и титлата на Макс изглеждаше сигурна. Разликите в челото се запазваха: Ръсел на около 19 секунди пред Верстапен, на 2,5 по-назад Сайнц и на още 1,5-2,0 Льоклер и Хамилтън.
Още около 25-26 обиколка започнаха вторите спирания, като Пиастри с Макларън бе пръв и пак сложи хард. В челото Сайнц загуби темпо и поиска смяна, като Макс също влезе за нова смяна. От Ферари наредиха на Карлос да пропусне Льоклер, а Хамилтън влезе за смяна заедно с Верстапен, като пресече колите на Скудерията.
Сайнц влезе за смяна в 29-ия тур, след като преди това му бе отказан стоп и той се върна на над 3 секунди от Хамилтън. Ландо спря за смяна в края на 31-ата обиколка и се върна 7-и. Хамилтън пък изпревари Макс и излезе 2-и, след като и Льоклер спря за нови гуми. Шарл се върна 4-и, но Сайнц веднага го изпревари. Верстапен бе с над 3 секунди по-напред, а Ръсел с аванс от 32 секунди, спокойно влезе за още една смяна и се върна с 10 секунди пред Хамилтън.
В следващите обиколки Люис започна да сваля от изоставането си, като слезе на под 8 секунди 12 обиколки преди края. Сайнц пък започна да настига Верстапен, който попита бокса как да действа и получи указания да се опита да удържи колите на Ферари зад себе си, но в 41-ата обиколка Сайнц го изпревари, докато в челото Хамилтън слезе на под 5 секунди от лидера. В 47-ата обиколка Льоклер се справи с Верстапен и излезе 4-и.
До края не се случи нищо особено. Норис направи късна смяна, за да вземе бонус точката за най-бърз тур, което успя и да направи.
Ръсел финишира с над 7 секунди пред Хамилтън, след като Силвестър Сталоун развя карирания флаг. Сайнц се качи на подиума за Ферари, а Льоклер остана 4-и. Верстапен приключи 5-и и грабна титлата. Следваха Норис, Пиастри и в малките точки – Хюлкенберг, Цунода и Перес.
При конструкторите Макларън не загуби чак толкова точки от Ферари – 15 срещу 27, но разликата все пак падна с 12 до 24 два кръга преди края, така че битката ще продължи до последно.