Карлос Сайнц донесе втора поредна победа на Ферари, печелейки Гран При на Мексико, а и интригата за титлата във Формула 1 се върна. 

Ландо Норис и Макс Верстапен отново водеха битка, която този път приключи с наказание за „опасните действия” на нидерландеца, който остана 6-и, докато съперникът му завърши втори и намали изоставането си в точките на 47. 

Шарл Льоклер допълни подиума и Ферари вече са втори при конструкторите, като гледат и към първата позиция, тъй като преднината на Макларън бе намалена до 29 точки. 

Началото бе силно, като Макс и Ландо опитаха атака срещу Сайнц в първи завой, като световният шампион зае по-добрата позиция и поведе. Албън и Цунода пък се удариха и на пистата излезе кола за сигурност. 

След рестарта Макс запази първото си място, но темпото на Сайнц бе по-добро и в 9-ия тур мина пред него. Норис съще бе близо до Верстапен и също опита атака от външната страна. Верстапен се защити твърдо и двамата се докоснаха, като Ландо пак излезе от пистата и се върна пред съперника си. 

И двамата обаче оставиха Льоклер да се измъкне втори. Макс контраатакува малко след това и си върна третото място, но след разглеждане бе наказан с 10 секунди за избутване на съперник извън пистата. Няколко обиколки след това последва и нова санкция от 10 секунди заради получаването на предимство при атаката срещу Норис. 

Междувременно двете Ферарита се измъкнаха напред и вървяха към нова двойна победа. По-назад Перес водеше битки с Лоусън и Строл, а Алонсо отпадна. Норис не успя да изпревари Макс в следващите обиколки, а по-назад Ръсел мина пред Хамилтън. В 27-ата обиколка Верстапен спря за смяна и изтърпя наказанията си, като се върна 15-и, но след това започна да подобрява позицията си. 

Последваха спирания за Норис, както и за пилотите на Ферари и Хамилтън с Мерцедес. В средата на състезанието Сайнц водеше с 8 секунди пред Льоклер, а на 5 зад него бе Норис, като темпото на тримата бе близко. Верстапен вече бе в топ 10 и продължи да си пробива път напред, като стигна до 6-ата позиция.   

Голяма интрига се получи между Ръсел и Хамилтън, след като седемкратният първенец настигна съотборника си и започна да го притиска. Джордж обаче се бранеше добре. В челото пък Норис започна да топи пасива си до Льоклер. 

В 63-ата обиколка Шарл допусна грешка при излизането на старт-финалната права, като излезе от пистата. Той успя да удържи колата си, но изпусна Норис пред себе си и второто място бе загубено. Малко след това Хамилтън най-накрая мина пред Ръсел за 4-ата позиция. 

До края Сайнц контролираше темпото и спечели заслужено 4-ия успех в кариерата си, докато Норис и Льоклер се качиха на подиума. Шарл направи късно спиране в бокса и взе точката за най-бърз тур. Серхио Перес също опита, но не успя, като местният любимец остана извън точките. 

Хамилтън, Ръсел, Верстапен, Магнусен, Пиастри, Хюлкенберг и Гасли завършиха десетката. Макс има 362 точки, Норис е с 315, а Льоклер с 291. Следват Пиастри с 251 и Сайнц с 240.