Шарл Льоклер и Карлос Сайнц донесоха фантастична двойна победа на Ферари в Гран При на САЩ, на пистата в Остин. 

Двамата стартираха от втора линия, но бях без конкуренция и така монегаскът триумфира за трети път през сезона. 

Макс Верстапен водеше здрава битка с Ландо Норис повече от 10 обиколки и в крайна сметка завърши трети, след като съперникът му получи спорно наказание за начина, по който го изпревари. По този начин той увеличи още аванса си в класирането. 

В навечерието на състезанието стана ясно, че Джордж Ръсел ще започне от питлейна, заради промените по колата, предизвикани от катастрофата му в квалификацията. Така англичанинът загуби 6-ото си място и направи задачата на Мерцедес много трудна, след като Люис Хамилтън бе едва 17-и. Пиер Гасли обаче зае място на Ръсел, за да регистрира най-добрата стартова позиция за Алпин през сезона. 

На старта Ландо опита да затвори Макс на първия завой, но се забави и нидерландецът се гмурна с късно спиране отвътре. Верстапен изхвърли Норис извън пистата, но докато двата се бореха Льоклер излезе пръв. Макс остана втори, а Ландо чак 4-и, след като Сайнц се оказа между двамата. Испанецът атакува в първия тур Макс, но световният шампион се защити както обикновено. 

От Ферари обаче имаха отлично темпо и Сайнц продължи с атаките. Хамилтън пък излетя от пистата и потъна в чакъла в трети сектор, за да отпадне. Ужасен развой на събитията за британеца, който бе с 6 победи в Остин. Последва излизането на сейфтикарт, която ликвидира разликите. Усещането обаче бе, че Макларън няма нужната скорост. 

При рестарта Льоклер остана пръв, а Макс бе близо, но нямаше как да опита атака. Сайнц оставаше близо до него и го притискаше, а Норис се опитваше да не ги изпусне. Шарл дръпна с 2 секунди в 9-ата обиколка и изглеждаше недостижим. Сайнц изостана на 1,4 секунди от Верстапен, а на 1,6 от него бе Ландо. 

Разликите обаче продължиха да се вдигат и скоро лидерът бе на повече от 5 секунди пред Макс, който държеше Сайнц зад себе си, но испанецът получи инструкции, че темпото е добро и план А остава в сила. Вероятно идеята бе да прескочи съперника си при спиранията в бокса. Норис обаче изпускаше челната тройка. 

В челната петица не се случваше нищо особено до 20-ия тур, докато Перес бе стигнал до 6-ата позиция. Сайнц оставаше на под 2 секунди от Макс, докато Льоклер бе на 8,5 напред от пилота на Ред Бул. Ръсел пък си пробиваше път напред и влезе в топ 10. 

В 22-ата обиколка Сайнц спря пръв и сложи гуми хард, като се върна 5-и. Пилотите на Макларън пък бяха доволни от състоянието на гумите си и Норис започна да сваля от аванса на Макс, но и нидерландецът, и Льоклер, вероятно също обмисляха състезание само с едно спиране. 

В 26-ия тур Макс очаквано спря за смяна и Сайнц го изпревари. Льоклер веднага покри Макс, като всичко мина чисто при него и той се върна 3-и, зад колите на Макларън, но много близо до тях. Норис и Пиастри обаче оставаха на пистата. 

Льоклер мина пред Пиастри, след което в 31-ия тур Норис спря за смяна, като се върна на 5 секунди от Макс. Оскар също спря в следващата обиколка, докато пасивът на Ландо до Макс се увеличи до 6,6 секунди. Британецът обаче след това вдигна темпото и започна да топи изоставането си, като 15 обиколки преди края разликата вече бе под 2 секунди. 

Скоро Норис вече бе плътно зад Верстапен. Макс успя да не допусне за бъде атакуван в продължение на няколко обиколки преди в 47-ия тур Ландо да започне с атаките. Нидерланецът се защити обаче отлично, запазвайки вътрешната траектория. Нидерландецът бе безкомпромисен на старт-финалната права и не допускаше атака. 

Макс наистина се защитаваше фантастично. А обиколките минаваха. В 52-ия тур Ландо все пак успя да направи изпреварване, но Верстапен го изтласка извън пистата. Нидерландецът се оплака, че противникът му е минал пред него извън трасето, но от рейсконтрола нямаше реакция. 

Последва разглеждане от рейсконтрола, докато Макс бе информиран, че съперникът му е преминал на няколко пъти извън пистата и трябва да получи санкция. Ръсел пък успя да стигне до 6-о място, макар и да стартира от пита, като изпревари Перес и това бе страхотно. Последва наказание за Ландо  от 5 секунди и в крайна сметка остана 4-и, тъй като не успя да дръпне с над 5 секунди пред Макс. 

В крайна сметка Льоклер триумфира с 8 секунди и половина пред Сайнц и това бе невероятен двоет успех за Ферари. Верстапен се качи на подиума, а след таво финишираха Норис, Пиастри, Ръсел, Перес, Хюлкенберг, Лоусън и Колапинто. 

Така Верстапен увеличи преднината си на 57 точки пред Норис – 354 срещу 297 точки, но от Макларън вероятно ще обжалват наказанието. Льоклер има 275, а Пиастри е с 247. При конструкторите Макларън има 544 точки, Ред Бул 504, а Ферари е вече с 496. Другата седмица е Гран При на Мексико.