Световната автомобилна федерация – ФИА, разследва колите на Макларън за нередовно задно крило, което бе поставено под въпрос от конкурентите на тима, които смятат, че тук най-малкото става въпрос за „сива зона” в правилника. 

Оскар Пиастри и Ландо Норис помогнаха на отбора от Уокинг да излезе начело при конструкторите във Формула 1 за първи път от 10 години, но съперниците твърдят, че не всичко в колите е легално. 

В Баку на дългата старт-финална права се видя, че сякаш има подвижни елементи по задното крило, които се движат и създават условия за по-висока скорост, по подобие на системата DRS, при която се отваря задното крило. 

„ФИА внимателно проучва и следи движението на елементи по всички автомобили и си запазва правото за бъдещи промени в правилата, ако е необходимо. В момента проучваме доказателствата от Баку във връзка със съмненията за заобикаляне на техническата легалност” се казва в официалното съобщение. 

Голяма част от пилотите смятат, че тези неща са нередовни. „Не мисля, че това е позволено, защото им носи голямо предимство” заяви Серхио Перес от Ред Бул. „Мисля, че в най-добрия случай това е противоречиво” добави колегата му от Ферари Шарл Льоклер. 

Според Ландо Норис обаче, всичко с автомобила му е наред. „Всичко е тествано, всичко е легално. Правим каквото можем. Покрили сме всички тестове. В крайна сметка, за да се бориш на върха трябва да си на границата, особено срещу конкуренти, които изследват всяка зона. Аз съм горд от Макларън и това, което правим” заяви основният преследвач на Макс Верстапен. 

Иначе Макларън добавя специален бял цвят за надпреварата в Сингапур, с което ще чества успешните си коли от 80-те години на миналия век, които записаха серия победи, в традиционното бяло и червено.