Оскар Пиастри с Макларън спелечи страхотната Гран При на Азербайджан във Формула 1, 17-и кръг от началото на сезона.
Австралиецът бе безгрешен, като удържа зад себе си в продължение на повече от 20 обиколки, Шарл Льоклер, който остана втори. Джордж Ръсел остана трети, след като в края Серхио Перес и Карлос Сайнц се удариха.
Ландо Норис, който стартира 15-и, успя завърши 4-и и свали още някоя и друга точка от Макс Верстапен, който остана 5-и, така че за Макларън надпреварата бе страхотна.
В навечерието на състезанието стана ясно, че Люис Хамилтън е със сменен двигател и ще стартира от питлейна, губейки 7-ото си място на решетката. Естебан Окон също започна от дъното, заедно с дисквалифицирания си съотборник в Алпин Пиер Гасли, което прати Ландо Норис 15-и на старта.
Всички в топ 8 започнаха с гуми медиум, както и повечето зад тях. Албън бе с хард, както и Дани Рикардо, както и Ландо, така че при тях стратегията щеше да е обърната. На старта Льоклер запази първото си място, а Пиастри остана пред Сайнц, който обаче загуби позиция от Перес, а Верстапен излезе 5-и, изпреварвайки Ръсел.
Норис прогресира с 3 позиции до 12-ото място в края на първия тур, а след това мина и пред Цунода и излезе 11-и, но бе на 4 секунди от 10-ия Беърман. Инциденти обаче нямаше, освен спукана гума за Ланс Строл, който се закачи с Цунода. Хамилтън стигна до 15-ата позиция в 4-ия тур.
Разликите в челото се запазваха, като Льоклер бе с около секунда пред Пиастри. Перес бе на 2,3 назад, а на по около секунда и половина след това идваха Сайнц и Верстапен. Норис мина пред Беърман и излезе 10-и, а в 8-ия тур Шарл вече бе на повече от 2 секунди пред Пиастри и в Макларън минаха на план Б, след като Перес настигаше Оскар.
Колапинто влезе още в 11-ата обиколка за смяна на гуми, а Льоклер дръпна с 3,5 секунди напред. Макс се оплака от недозавиване, но губеше скорост и вече бе на повече от 4 секунди зад Сайнц. Алонсо също смени рано, което прати Ландо 8-и.
Верстапен и Ръсел влязоха заедно за смяна още в края на 12-ия тур, като световният шампион се върна 10-и, но бързо изпревари Рикардо. Последва смяна и за Перес, който излезе 6-и, зад Норис, но бе на път да пресече Пиастри за второто място.
Норис обаче малко задържа мексиканеца зад себе си и така помогна на Пиастри да смени гумите си и да се върне пред Чеко, макар и със съвсем малко. Смяната при Льоклер мина чисто, но разликата до Пиастри падна до 1,3 секунди. Оскар изпревари излезлия 2-и Албън, който след това задържа Перес зад себе си и австралиеца се откъсна, като слезе под секунда от Льоклер.
В 20-ата обиколка Пиастри мина пред Шарл и поведе след страхотно изпреварване на 1-и завой. Пилотът на Ферари определено нямаше добро темпо с гумите хард и Перес също бе близо. Оскар обаче не можеше да се откъсне напред и първите трима бяха в секунда и 2 десети. Фантастично!
Сайнц мина пред Норис, а Ландо задържа сериозно Макс, въпреки че твърдите гуми определено не държаха и вариант с 2 спирания сякаш изглеждаше съвсем реален. Льоклер обаче оставаше близо до Пиастри, на под секунда, докато Перес изостана на над секунда от пилота на Ферари.
В началото на 29-ия тур Пиастри се защити от Льоклер, но Шарл определено бе бърз, след като успя да накара гумите си да работят добре. Ръсел пък започна да притиска Макс за 6-ата позиция, след като Албън влезе за смяна.
Атаките на Льоклер за първото място зачестиха, но и Перес отново бе близо. Ръсел пък изпревари Макс, който се оплака от износване на задните гуми. Норис остана на пистата 38 тура, сложи медиум и се върна 7-и, на 15 секунди зад Макс. 10 обиколки преди края разликата между двамата падна до 10 секунди.
Перес пък отново настигна лидерите, а Пиастри продължаваше да блокира всички опити на Льоклер да го атакува, заемайки позиция от вътрешната страна в завоите. Шарл обаче бе много близо, а Ландо догонваше Макс.
Сайнц също се доближи до лидерите, а 4 тура преди края Пиастри избяга на над 2 секунди от Льоклер, който загуби скорост и Перес започна с атаките. Норис пък изпревари Верстапен и зае 6-ото място, което бе страхотно за него.
В предпоследния тур стана интересно. Перес атакува Льоклер, който се защити агресивно, но пък Сайнц мина пред мексиканеца. Чеко опита да си върне позицията и се стигна до инцидент с Карлос, като двамата се разбиха в стената. Перес сякаш бе виновен за случилото се.
Организаторите пуснаха на пистата виртуална кола за сигурност, зад която финишираха всички. Пиастри спечели пред Льоклер и Ръсел, а Норис финишира 4-и, пред Макс, Алонсо, Албън, Колапинто, Хамилтън и Беърман.
В класирането Верстапен има 313 точки срещу 254 за Норис. Льоклер има 235, а Пиастри е с 222. При конструкторите обаче Макларън поведе с 476 точки, докато Ред Бул е с 456. Ферари пък има 425.