Шарл Льоклер „взриви” феновете на Ферари с фантастична победа за Гран При на Италия, на пистата Монца. 

В Храма на скоростта пилотът от Монако направи състезанието само с едно спиране в бокса, пазейки отлично гумите си, което го изведе пред пилотите на Макларън Оскар Пиастри и Ландо Норис завършили втори и трети, но с по 2 спирания за смяна на гуми.  

За Льоклер победата е втора през сезона и 7-а в кариерата му, но радостта бе наистина заслужена, тъй като бе първа на това трасе от 2019-а, когато пас Шарл успя да спечели. 

Водещите пилоти започнаха с гуми медиум, докато от Ред Бул опитаха нещо различно и сложиха на Макс Верстапен и Серхио Перес – най-твърдите – хард, като се очакваше те да бъдат може би малко по-бавни в началото, но да останат по-дълго време на трасето. Стартът дойде и при много топло време – 55 градуса на асфалта, но имаше и 40% шанс да превали. 

На старта Ландо започна по-добре и влезе като лидер в първия шикан, но Пиастри бе близо и веднага след  това получи възможност да го атакува, като успя да го изпревари, макар и с рисковано действие. Ландо отстъпи, за да не се ударят и това позволи на Льоклер да го изпревари. Ръсел пък се бе смъкнал до 7-ата позиция, след като изпусна спирането за първи завой, докато Макс бе 6-и. 

В следващите обиколки Пиастри не успя да отвори аванс от над секунда пред Шарл, който с малко над секунда пред Норис. Очертаваше се битка Макларън – Ферари и ключът щеше да бъде темпото в дългата серия. Темпото на Верстапен също бе доста добро и не допускаше останалите да дръпнат по-сериозно. 

Ландо влезе първи за смяна от лидерите още в 15-ия тур и удари един от ограничилите, като пресече Льоклер. Той сложи гуми хард, а от Ферари отговориха, но Шарл се върна 7-и. Хамилтън също смени гумите си, докато при Пиастри всичко изглеждаше наред. 

Оскар влезе за смяна в 17-ия тур, като пак се върна пред Ландо. Последва смяна за Сайнц в 20-ия тур, което изведе колите на Ред Бул на първите две места. Макс и Чеко спряха в 23-и и 25-и тур, като отново сложиха хард и се върнаха малко по-назад. 

Пиастри се откъсваше напред, докато Ландо нямаше добро темпо с гумите хард, като в един момент допусна грешка и Льоклер се залепи за него. От Макларън го извикаха за нова смяна в 33-ия тур, много рано, като се върна 6-и, на около 2 секунди от Макс, който поддържаше добро темпо с новия хард. Хамилтън също смени, докато в челото авансът на Пиастри бе над 5 секунди пред Льоклер. Темпото на Сайнц обаче бе доста добро. 

Смяната на Оскар с нов хард дойде в края на 38-ия тур, като бе малко забавен, но се върна трети, зад колите на Ферари. Ландо започна с атаките срещу Макс, но Верстапен се защити отлично, поне първоначално. В 41-ия тур обаче Норис логично изпревари световния шампион за 4-ото място. От Ферари пък изглеждаха с добро темпо и можеха да опитат да завършат състезанието само с едно спиране. 

Верстапен сложи медиум в 42-ата обиколка, като се върна на 6-о място. Пиастри започна да доближава Сайнц, но пасивът му до Льоклер бе 12 секунди 10 тура преди края. Пиастри излезе втори в 45-ия тур и подгони Шарл. Норис пък излезе трети, като изпревари Сайнц, но победата изглеждаше, че ще бъде за Льоклер и Ферари, защото 3 тура преди края преднината бе все още 7 секунди. 

След това авансът падна, но до края нямаше време, като Шарл спечели с преднина от 2,7 секунди. Пиастри и Норис се качиха на подиума, като Ландо взе и бонус точката за най-бърз тур. След това завършиха Сайнц, Хамилтън, Верстапен, Ръсел, Перес, Магнусен и Албън. 

Ландо свали 8 точки от пасива на Макс, който все пак води с 303 точки срещу 241. Льоклер има 217, а Пиастри 198. При конструкторите обаче Макларън стопи 22 точки на Ред Бул и вече изостава само с 8 – 438 срещу 446.