Люис Хамилтън записа фантастична победа в Гран При на Великобритания, триумфирайки за първи път във Формула 1 след повече от 2 години и половина.
Британецът бе над всички на любимата си „Силвърстоун”, където спечели за 9-и път, а общо победата бе под №104 за него. Предишният му триумф бе в Саудитска Арабия през декември 2021-а.
Макс Вертапен завърши втори и отново постигна максимума за Ред Бул, докато при трудните и сложни условия в Макларън пак не успяха да се справят по най-добрия начин и Ландо Норис и Оскар Пиастри останаха трети и четвърти.
Пистата изсъхна и дори се появи слънце с наближаване на старта, така че всички започнаха с гуми за сухо, но дъждът не трябваше да се изключва. Почти всички започнаха с средните по твърдост гуми. Чеко Перес стартира от бокса с най-твърдите гуми.
Всичко мина чисто на старта, като Ръсел остана пред Хамилтън, който пазейки позицията си задържа Норис, което позволи на Верстапен да се измъкне трети. Пиастри бе след съотборника си, а след това бе Сайнц, докато Льоклер бързо бе прогресирал до 8-ото място. Хюлкенберг и Албън загубиха по няколко позиции.
Ръсел дръпна с над секунда пред Хамилтън, който бе с още толкова пред Верстапен. Норис обаче вървеше на 6-7 десети зад световния шампион. Появиха се обаче информации за приближаващ дъжд. От Мерцедес контролираха спокойно нещата.
В 13-ия тур Льоклер изпревари Строл и излезе 7-и, а Ландо слезе на под секунда от Макс и го притисна. Започна обаче и леко да вали, но Норис изпревари Верстапен и излезе трети, като нидерландецът не направи кой знае какъв опит и да се защити. А дъждът се засили в 16-ия тур, но все пак остана лек.
Ръсел водеше с 1,8 пред Хамилтън, от когото на 2,7 секунди бе Ландо. Пиастри също започна да настига Макс и мина пред него в 18-ата обиколка. Лидерът на Ред Бул не бе достатъчно бърз, а Хамилтън атакува Ръсел, след като стана все по-хлъзгаво. В края на същата обиколка Люис вече бе начело за радост на феновете.
Дъждът се засили и Мерцедесите допуснаха грешки, излизайки от пистата, което позволи на Норис да излезе втори, а стюардите забраниха използването на DRS заради високите скорот. На определени места дъждът се засили сериозно и стана наистина сложно.
Норис поведе, след като имаше отлично темпо и стоеше отлично на глъзгавата писта. Пиастри мина пред Ръсел, а Льоклер и Перес все пак сложиха гуми интермедии. Скоро Пиастри изпревари и Хамилтън и Макларън бяха първи и втори, а дъждът спря, което означаваше, че рискът при Шарл и Чеко не се оправда засега. Лидерите оставаха на пистата и чакаха евентуално по-силен дъжд, който доближаваше, а водачите затвориха с обиколка Льоклер и Перес.
Сайнц притисна Макс, но условията се влошаваха. Все пак от водачите никой не влизаше за смяна. Дъждът се засили и Верстапен влезе за смяна, докато от Макларън и Мерцедес останаха на пистата и загубиха темпо. Лидерите влязоха очаквано за смяна, но Пиастри остана, докато и двете коли на Мерцедес влязоха заедно.
Ландо остана пред Хамилтън, както и пред Верстапен, докато от Макларън жертваха състезанието на Пиастри. Оскар смени гуми в следващия тур, но бе загубил време и се върна 6-и, дори зад Сайнц. Разликите в челото бяха около 3-4 секунди между всеки от първите четирима.
Макс се оплака, че гумите се износват бързо, след като явно не бе достатъчно мокро навсякъде. В 34-ата обиколка Мерцедес получи удар, след като Ръсел се прибра в бокса и отпадна поради повреда.
Хамилтън започна да настига Норис, като свали разликата до 2 секунди, а информациите бяха, че около 37-38 обиколка дъждът ще спре. Все още обаче валеше, но Люис бе много бърз. Слънцето също се показа, така че скоро предстояха смени за сухи гуми.
Люис, Макс и Пиастри от лидерите смениха първи, като Верстапен получи хард, Хамилтън софт, а Оскор медиум. В следващия тур и Норис влезе за смяна, като получи софт, но бе забавен до 4,5 секщунди и се върна точно зад Люис, на около 2 секунди, така че седемкратният първенец бе лидер 12 обиколки преди края.
Хамилтън държеше над 2 секунди аванс, а още на толкова бе Макс, който с най-твърдите гуми бе по-бърз от двамата водачи и догонваше лидерите, като влезе в DRS на Ландо 4 тура преди края. На този етап Люис бе напред с 2,7 секунди.
Логично Макс изпревари пилота на Макларън за втората позиция, но Хамилтън бе с над 3 секунди аванс и в крайна сметка това се оказа достатъчно и той завърши с 1,5 секунди аванс пред големия си съперник. След колите на Макларън финишираха Сайнц, който направи и най-бързия тур, а останалите точки взеха Хюлкенберг, Строл, Алонсо, Албън и Цунода.
В класирането Верстапен дръпна още, като вече има 255 точки срещу 171 за Ландо Норис. Следват Льоклер със 150, Сайнц със 146, Пиастри – 124, Перес – 118, Ръсел - 111 и Хамилтън, който е със 110.