Световният шампион Макс Верстапен спечели Гран При на Испания, 10-и кръг от сезона във Формула 1, благодарение на отличния си старт на състезанието. 

Пилотът на Ред Бул успя да поведе рано в надпреварата и след това запази лидерството, въпреки че завършилия втори Ландо Норис с Макларън, сякаш имаше по-бързия автомобил. Трети приключи Люис Хамилтън с Мерцедес, негов първи подиум от Мексико миналата година. 

Очаквано всички започнаха с най-меките гуми софт, което щеше да им даде по-добър старт. А той беше фантастичен за Джордж Ръсел, който се изстреля пред Норис и Верстапен и поведе. Ландо дори се смъкна на трето място, след като не успя да направи особено добър старт. 

Пилотът на Мерцедес остана начело само в първите два тура, след което в началото на третия Верстапен го изпревари и започна да се откъсва напред, докато зад Ръсел темпото на Норис не бе кой знае колко по-добро. Пилотите на Ферари пък се докоснаха леко във 2-ата обиколка, като испанецът мина пред Льоклер за 5-о място, но не се стигна до сериозни повреди. 

В челото Макс дръпна с над 2 секунди пред Ръсел, а още секунда назад бе Норис, но Хамилтън бе близо до сънародника си, а веднага след него бяха колите на Ферари, като разликите между 2-и и 6-ия бяха минимални.  Джордж вършеше отлична работа за лидера, като държеше останалите зад себе си и разликата продължи да се вдига, като стигна 4 секунди в 15-ата обиколка, когато започнаха и първите спирания за смяна на гуми. 

Ръсел и Сайнц спряха заедно, като Ръсел бе забавен повече от 5 секунди и за малко пилотът на Ферари да го изпревари, но все пак не успя. Хамилтън също спря в следващия тур, но не успя да се върне пред съотборника си. Макс и Ландо останаха на трасето, като Верстапен спря в 17-ия тур и се върна трети, но пък гумите на Норис сякаш започнаха да работят по-добре. 

Медиумът на Мерцедес също даваше добро темпо и Хамилтън изпревари Сайнц след здрава атака в 19-ата обиколка. В челото бяха Норис, Льоклер и Пиастри, като пилотите на Макларън оставаха на пистата с вече износения си софт. Пиастри спря пръв от тях в 22-ата обиколка и получи медиум, като се върна чак 11-и, така че загуби няколко позиции, тъй като стана зад колите на Алпин. 

Ландо спря в края на 23-ия тур и получи медиум, връщайки се обаче чак 6-и, на около 8 секунди от Верстапен, който бе втори, а лидер бе Льоклер, който спря обиколка по-късно и след това зае 7-ото място. Норис изпревари Сайнц и излезе 4-и с добре работещи средно твърди гуми, а след това подгони и Хамилтън, докато Пиастри прогресира до 8-ата позиция. 

Ландо мина пред Люис за третото място в 32-ия тур, като Ръсел бе само със секунда напред. В 35-ата обиколка Норис и Ръсел направи фантастична битка в рамките на няколко завоя, като Ландо първо мина пред съперника си, който успя да си върне позицията, но след това веднага пилотът на Макларън пак зае 2-ото място, на около 9 секунди от лидера. 

Малко след това Ръсел и Сайнц влязоха за нови смени, като и двамата получиха хард. Макс влезе в трафик и разликата до Ландо падна до 7 секунди, а след това и до под 6 в 42-ия тур. Верстапен спря в 45-ата обиколка, но получи чисто нови софт. Норис опита да вдигне темпото, но губеше време срещу Макс, като все пак идеята бе в края да има доста по-добри гуми от тези на Макс. Спирането за Ландо дойде в 48-ата обиколка, като бе забавен до 3,6 секунди и се върна точно пред Ръсел, но на 8 секунди от лидера. 

След това той започна да топи разликата до Макс, която падна под 6 секунди 14 обиколки преди края, докато Хамилтън излезе очаквано трети, изпреварвайки съотборника си Ръсел.  Верстапен бе инструктиран да вдигне темпото и в следващите обиколки това се случи, като разликата до Ландо се задържа между 5 и 6 секунди. След това падна под 5, а в края до само 2 секунди, но така или иначе Макс комфортно спечели 61-ата си победа. 

Норис и Хамилтън приключиха на подиума, докато в края Льоклер доближи много Ръсел и опита да заеме 4-ата позиция, но не успя. Следваха Сайнц и Пиастри, а десетката допълниха Перес, Гасли и Окон. 

В класирането Макс вече има 219 точки, докато Норис излезе втори със 150. Льоклер събира 148, а Сайнц е със 116.