Макс Верстапен завърши сезона така както и го започна – с победа. Пилотът на Ред Бул триумфира и в Гран При на Абу Даби, за да запише 19-ия си триумф за кампанията и 54-и в кариерата.
Шарл Льоклер с Ферари завърши втори, но това не бе достатъчно да помогне на Скудерията да изпревари Мерцедес при конструкторите, след като Джордж Ръсел зае третата позиция, а другият пилот на италианците – Карлос Сайнц, остана извън точките.
Битката между Ферари и Мерцедес бе много любопитна, след като в края Льоклер опита много интересна стратегия и пропусна конкурент в стремежа да отвори по-голяма разлика между себе си и Ръсел, но и това не помогна.
На старта почти всички заложиха на гуми медиум, което бе и най-очакваната стратегия. Все пак Сайнц с Ферари, който започна 16-и, започна с хард. Макс запази първата си позиция, но Льоклер остана близо и в първия тур го атакува на три пъти, но Верстапен бе изключително твърд и не допусна загуби на позицията си. Зад тях бяха колите на Макларън – Пиастри и Норис, докато Ръсел се смъкна с една позиция. Пиастни отби една атака на Норис, но малко след това пропусна съотборника си напред. Хамилтън бе 10-и, а Сайнц 13-и.
След като колоната се успокои Верстапен отвори около секунда и половина аванс пред Льоклер, зад който близо бяха Норис и Пиастри. Ръсел започна да притиска австралийския пилот на Макларън, но без да може да го изпревари. Норис пък бе много близо до Льоклер. Разликата в челото оставаше малко над секунда. Все пак в 11-ия тур Ръсел изпревари Пиастри и излезе 4-и, докато Цунода вървеше на отличната 6-а позиция.
Някъде около 13-ата обиколка започнаха и първите спирания в бокса, по-рано от очакваното, като Алонсо и Пиастри бяха сред първите, които смениха гумите си и се смъкнаха в колоната. Последваха смени за Норис и Ръсел, но в Макларън се забавиха и пилотът на Мерцедес излезе пред конкурента си.
Хамилтън удари леко Гасли в битката си с пилота на Алпин и веднага след това смени гумите си. Макс пък водеше с 2 секунда пред Льоклер, като спря в 17-ия тур, докато Льоклер остана на трасето. Световният шампион се върна 7-и. Льоклер смени в следващата обиколка и се върна на 3,5 секунди от Макс. Лидер в този момент пък бе Юки Цунода с Алфа Таури!
Шарл трябваше да се отбранява от Ръсел, чийто гуми бяха в по-добро състояние, но го направи, а след няколко обиколки бе пропуснат и от съотборника си Сайнц. Цунода сложи хард чак в 23-ата обиколка и се върна на отличното 12-о място, запазвайки шанс за добри точки. Очакванията обаче бяха, че много от пилотите ще спират по още веднъж, тъй като гумите се износваха бързо.
Перес си пробиваше път напред и бе стигнал до 6-ата позиция, а в 28-ата обиколка изпревари и Пиастри за 5-ата. Последваха по-спокойни обиколки, като някъде в 34-35 обиколка започнаха и вторите спирания за смяна, като Норис и Ръсел смениха рано гумите си. Последво по-ранен стоп и за Льоклер, който остана пред конкурента си от Мерцедес.
Пилотите на Ред Бул спряха за смяна в 43 и 44 тур, като първи бе Перес, който се върна 5-и, докато Макс остана лидер. В 47-ата обиколка Перес атакува Норис и двамата леко се удариха, като британецът остана 4-и. В следващия тур обаче пилотът на Макларън нямаше шанс, но малко след това мексиканецът бе наказан с 5 секунди заради действията си.
Той изпревари Ръсел за третата позиция 3 обиколки преди края, но трябваше да отвори аванс пред съперника си от над 5 секунди, за да я запази. Льоклер пък предложи да го пропусне пред себе си, за да може Чеко да завърши пред Джордж. Това наистина се случи и Перес излезе втори.
В крайна сметка Макс триумфира, Льоклер остана втори, а Перес все пак четвърти, тъй като не успя да отвори повече от 5 секунди пред Ръсел, който зае третото място и се качи на подиума. След Перес финишираха Норис и Пиастри, което бе разочароващо за Макларън. Алонсо, Цунода, Хамилтън и Строл допълниха десетката.
Макс приключва сезона с 575 точки, докато Перес е с 285, а Хамилтън с 234. Следват Алонсо – 206, Льоклер – 206 и Норис с 205. При конструкторите Ред Бул събира 860, Мерцедес 409, а Ферари 406.