Макс Верстапен бързо възстанови реда във Формула 1 в доминантно представяне и в двете свободни тренировки на пистата „Сузука“ преди Гран При на Япония в неделя.
Лидерът на Ред Бул разсея много бързо съмненията след случилото се в Сингапур и информациите, че провалът на отбора може да е свързан с новата забрана на ФИА относно ограниченията на подвижните елементи по автомобилите на Биковете.
Още в първата сесия Макс оглави класирането с аванс от повече от 6 десети пред Карлос Сайнц с Ферари. Ландо Норис с Макларън, Шарл Льоклер с Ферари и местният любимец Юки Цунода с Алфа Таури бяха единствените, с изоставане от под секунда от нидерландеца.
Съотборникът му Серхио Перес продължи да има сериозни трудности и остана 11-и, а и пилотите на Мерцедес бяха извън топ 10, макар че може би работеха по различна програма.
„Това бе ясно послание от Макс, защото бързата му обиколка бе наистина впечатляваща. Хубавото е, че колата бе бърза с всеки от трите вида гуми“ доволен би Кристиан Хорнър.
Във втората тренировка разликата понамаля и пилотите се сгъстиха, но Верстапен отново бе с 3 десети аванс този път пред Льоклер, а по-назад останаха Норис, Сайнц и Ръсел, като този път 9 пилоти се събраха в една секунда. Изоставането на Чеко обаче отново бе голямо, а Люис Хамилтън остана едва 14-и.
Сесията обаче завърши преждевременно, след като Пиер Гасли с Алпин кататрофира, след като изпусна завой заради блокиране на гумите и счупи окачването си, спирайки в стената.
Интересно е, че поради високите температури и топлото време, някои от отборите се оплакаха от по-сериозно износване на гумите, което ще направи състезанието в неделя още по-интересно.