Серхио Перес изненада неприятно Макс Верстапен и спечели Гран При на Азербайджан, 4-и кръг от сезона във Формула 1. 

По улиците на Баку мексиканецът изигна по-добре картите си в началото при кола за сигурност, за да поведе и след това контролираше темпото, оставайки пред световния шампион, който оформи двойната победа на Ред Бул. 

Шарл Льоклер, който стартира от първа позиция, все пак донесе първи подиум на Ферари за сезона, което си бе успех, след  като нямаше възможност да се бори за нещо повече. 

За разлика от предишните издания на надпреварата този път нямаше драматични обрати в Баку, което помогна на Перес да запази интригата в шампионата, като се доближи на 6 точки от Верстапен, който има 93, докато Чеко е с 87. 

На старта всичко мина чисто. Льоклер запази комфортно първото си място, а Макс затвори бързо Перес и остана втори. Инциденти нямаше, но Верстапен бе много близо до лидера и бе ясно, че след като пилотите получат разрешение да използват DRS-системата, световният шампион бързо ще се справи със съперника си. 

Това стана в края на третата и началото на четвъртата обиколка, като предимството на Макс и Ред Бул бе наистина огромно. След челната тройка следваха Сайнц, Хамилтън, Алонсо, Строл, Норис, Ръсел и Цунода. 

В началото на 6-ата обиколка и Перес изпревари Льоклер, след което започна да опитва да поддържа темпото на лидера. Разликата между двамата съотборници бе малко над секунда. 

Още в 7-8-а обиколка започнаха първите спирания в бокса, след като заради топлото време износването на гумите при някои отбори започна да се случва по-бързо. Хамилтън също губеше темпо и смени гумите си в 10-ия тур, като сложи хард. В челото Чеко бе на под секунда от Макс. 

Последва завъртане от Ник де Врийс и от Ред Бул веднага повикаха Макс в бокса, а малко след това на пистата излезе и сейфтикар, което означаваше, че всички ще сменят гумите си. Това обаче бе добре за Чеко, който спечели време срещу Макс и остана пред него, като между двамата бе Льоклер. 

Ръсел едва не се блъсна в Строл в алеята на боксовете, като след тримата в челото следваха Сайнц, Алонсо, Ръсел, Строл и Окон. Хамилтън загуби заради по-ранното си спиране и бе 10-и. 

При рестарта Перес не успя да започне особено добре и Льоклер бе бърз, но мексиканецът  все пак запази първото си място. Макс обаче бързо изпревари Шарл още на трети завой, а Алонсо се справи със Сайнц, за да излезе 4-и. Хамилтън си проби път до 7-ото място, а Ръсел се смъкна 8-и. 

Перес бе разследван заради несигурно освобождаване от бокса, но се размина с наказание. Строл също се удари леко в стената, но успя да продължи. Макс бе на около 1,5 секунди от Перес и не можеше да отвори задното крило за атака, а в 20-ата обиколка Хамилтън изпревари Строл за 6-ата позиция. 

Льоклер се движеше комфортно трети, с повече от 2 секунди аванс пред Алонсо. Хамилтън притискаше Сайнц за петата позиция, докато при лидерите Перес поддържаше преднина от над секунда пред Верстапен, която се увеличи до над 2 секунди около 30-ата обиколка. Макс се оплака и от някакви технически проблеми с режима на двигателя, след като започна да изостава. Алонсо пък бе само на секунда от Льоклер в битката за подиума. 

Люис загуби темпото в битката със Сайнц, а Макс обърса стената на 15-и завой, но оставаше около 2,3-2,5 секунди зад Чеко, който също докосна леко стената, но оцеля и след това вдигна разликата до над 3 секунди. 

Хамилтън пак притисна Сайнц, а Льоклер дръпна с 4 секунди пред Алонсо и бе сигурен за първия си подиум. До края нямаше размествания, като Хюлкенберг и Окон смениха гумите си в предпоследния тур, чакайки инцидент, който обаче така и не се случи. 

Макс слезе под 3 секунди до Перес, а Ръсел влезе за късна смяна за гуми софт от 8-ото място в търсене на най-бързия тур, като не загуби позиция. Перес финишира с над 2 секунди аванс пред Макс и спечели победата. Льоклер остана трети, макар че разликата до Алонсо в края падна под секунда. Следваха Сайнц, Хамилтън, Строл, Ръсел, който направи най-бързата обиколка, Норис и Цунода.