Макс Верстапен подобри рекорда за най-много победи в рамките на един сезон във Формула 1, след като спечели за 14-и път, триумфирайки в Гран При на Мексико.
Двукратният световен шампион спечели здравата стратегическа битка с Мерцедес и завърши с 14 секунди аванс пред Люис Хамилтън, който пак остана втори, както и в Остин, но реално нямаше шанс да спечели, въпреки надеждите за това. Очакванията в Мерцедес просто не се изпълниха.
Така Макс подобри постижението на Михаел Шумахер и Себастиан Фетел от по 13 победи, печелейки 14 от 20 състезания до момента. Съотборникът му Серхио Перес остана трети, а Джордж Ръсел с втория Мерцедес завърши четвърти.
Лидерите избраха различни стратегии по отношение на гумите, което бе много интересно. В Ред Бул заложиха на най-меките гуми софт, докато в Марцедес поставиха медиум и на двете си коли, което означаваше, че Ръсел и Хамилтън планират да останат по-дълго време на пистата преди първото си спиране, ако разбира се не се случи нещо необичайно. Зад тях ситуацията също бе подобна – някои от пилотите започнаха със софт, а други с медиум.
На старта Макс се измъкна пръв, а зад него Хамилтън успя да мине пред Ръсел, който впоследствие бе изпреварен и от Перес за радост на местните фенове. Следваха двете коли на Ферари и Алонсо, който излезе 7-и.
В първите обиколки Верстапен не успя да се откъсне пред Хамилтън, въпреки че бе с по-добрите гуми. Разликата бе малко над секунда, а темпото на Мерцедес бе много добро. Стратегическата битка изглеждаше много сериозна. Пилотите на Ферари определено изоставаха.
Макс вдигна темпото след 15-ия тур и разликата стана 2,5 секунди. Ланс Строл от по-задните позиции бе първият, който влезе в бокса за смяна, а Гасли бе наказан заради атака срещу канадеца, при която го изхвърли от пистата, но за радост инцидент нямаше.
От Мерцедес започнаха да очакват скорошно спиране за конкурентите от Ред Бул, но Верстапен и Перес оставаха на пистата. Макс все пак се оплака от силно износване на предна лява, но Чеко пръв бе повикан в края на 23-ата обиколка. Мексиканецът обаче бе забавен до 5 секунди и се върна зад Льоклер на 6-о място. Той получи медиум, но проблемът бе в задна лява.
Хамилтън започна да се доближава до Верстапен и лидерът влезе за смяна в края на 25-ата обиколка, като при него всичко мина чисто и той се върна трети, пред автомобилите на Ферари. Люис бе лидер и обяви, че всичко с гумите е наред. Перес бързо се справи с Льоклер за петото място.
От Мерцедес извикаха Хамилтън в пита в края на 29-ата обиколка и той получи хард, с идея вероятно да не спира повече. Той се върна на около 6 секунди зад Макс, а сега Ръсел бе лидер и обяви, че иска да остане още на пистата. От Ферари пък пак се издъниха, този път при смяната на Сайнц.
Перес започна да доближава Хамилтън, който обаче бе с темпото на Верстапен. Ръсел поиска да остане много дълго с първия комплект, което обаче не стана и той получи хард в средата на дистанцията. Чеко слезе под секунда от Хамилтън, който се оплака, че гумите хард не работят достатъчно добре и губи темпо.
Някои от пилотите в колоната продължаваха да карат без смяна, което бе интересно. Макс пък увеличи разликата до Люис на 10 секунди. От Ферари пък оставаха 5-и и 6-и. Рикардо и Цунода се удариха след амбициозна атака на австралиеца, но и двамата продължиха. Японецът стигна до бокса, но след това отпадна.
По-малко от 20 секунди преди края Макс продължаваше да води с десетина секунди през Хамилтън, който бе около 1,5 секунди пред Перес. Въпросът бе дали от Ред Бул ще спират втори път или не. Дани Рик пък бе наказан с 10 секунди за инцидента с Цунода.
Макс вдигна раликата до Хамилтън на повече от 12 секунди, а Перес оставаше на секунда и половина 13 обиколки преди края. От лагера на Мерцедес обаче изглеждаха убедени, че ще получат предимство в последните турове, но усещането бе, че от Ред Бул няма да спират повече.
Перес все пак изостана от Хамилтън в битката за второто място, а Рикардо летеше и стигна до 7-ата позиция, но щеше да бъде наказан и трябваше да натрупа добър аванс. В 65-ата обиколка Алонсо отпадна заради повреда и на трасето излезе виртуална кола за сигурност.
Тя остана за кратко, като малко преди края Ръсел спря за гуми софт, за да спечели бонус точката за най-бърза обиколка.
В крайна сметка Макс пресече пръв финала пред Хамилтън, Перес и Ръсел. Сайнц и Льоклер с Ферари останаха 5-и и 6-и, а Дани Рикардо финишира 7-и, с аванс от над 11 секуди пред пред Окон, така че запази тази позиция. Ландо Норис и Валтери Ботас завършиха десетката.
Победата бе 34-а за Макс в кариерата му, като след нея той има 416 точки, като подобри рекорда на Хамилтън по точки в рамките на един сезо, който бе 413. Перес пък излезе втори в генералното класиране с 280 точки, докато Льоклер е с 275. Хамилтън изпревари Сайнц за 5-ата позиция. Британецът има 216 точки срещу 212 за испанеца. Ръсел остава 4-и с 231.