Макс Верстапен постигна нова победа във Формула 1, след като спечели оспорваната Гран При на САЩ на пистата в Остин. Ред Бул пък вече е шампион и при конструкторите за първи път от 2013-а.
Световният шампион изпревари Люис Хамилтън в последните обиколки и остави Мерцедес без победа. Трети остана Шарл Льоклер, който стартира от средата на колоната.
Състезанието бе разочароващо за стартиралия от първа позиция Карлос Сайнц, който отпадна след инцидент в началото, а имаше е сериозна катастрофа между Строл и Алонсо, след което испанецът успя да продължи.
На старта Верстапен поведе, а Джордж Ръсел удари започналия от полпозишън Карлос Сайнц, който спука гума и трябваше да отпадне, което бе много разочароващо за испанеца и Ферари. Ръсел пък бе наказан с 5 секунди за случилото се.
Льоклер и Перес, които започнаха по-назад, започнаха да печелят позиции, а Люис Хамилтън бе втори. Последваха и първите спирания в бокса за смяна на гуми, като пилотите заложиха на хард, но пък Хамилтън се оплака, че колата не върви добре с тези гуми. Перес стигна до 3-о място, а Льоклер бе 4-и.
Последва отпадане на Ботас, който излезе на 19-и завой в чакъла и сейфтикар, което ликвидира разликите, а Шарл мина през бокса. След рестарта Макс остана начело, но малко по-назад Строл и Алонсо се удариха на висока скорост и това доведе нова кола за сигурност на трасето. Алонсо мина през пита и успя да продължи, което бе много изненадващо предвид повредите по колата.
Макс остана начело при поредното подновяване, но се оплака от липсата на добро управление на колата. Льоклер атакува Перес за третата позиция и макар и при първия опит да излезе от пистата, в следващата обиколка мина пред съперника си, който след това бе подгонен и от Ръсел.
От лидерите Хамилтън спря пръв за нова смяна в края на 34-ата обиколка. Това бе пресичаща стратегия, като в следващия тур Верстапен и Льоклер също спряха. Макс обаче бе забавен и загуби позиция от съпеника си от Ферари, като двамата се върнаха 4-и и 5-и, но зад Хамилтън. Битката за победата бе отворена. Фетел се оказа втори, а Перес водеше, но не бе спирал за втора смяна.
Верстапен подгони Льоклер и в 39-ата обиколка логично го изпревари. Хамилтън пък поведе, след като се справи с Фетел. Люис водеше с 3 секунди пред Верстапен 14 обиколки преди края. В следващите турове Верстапен вдигна темпото и разликата падна под 2 секунди. Логичното се случи малко по-късно и Макс поведе, въпреки че Хамилтън се бори здраво, но просто съперникът му бе по-бърз.
До края за световния шампион нямаше проблеми и така той стигна до 33-ата си победа в кариерата и 13-а през сезона. Хамилтън беше близо, но остана втори, а Льоклер завърши тройката на подиума. След това се подредиха Перес, Ръсел, Норис, Алонсо, Фетел, Магнусен и Цунода.
Макс и Ред Бул логично посветиха победата на починалия основател и собственик на отбора Дитрик Матешиц. Верстапен вече има 391 точки, а след него са Льоклер с 267 и Перес с 365.