Световният шампион Макс Верстапен отново бе без конкуренция и в Гран При на Унгария и спечели, макар и да стартира едва 10-и. Отлично каране и стратегия изведе пилота на Ред Бул начело, макар че в един момент се завъртя. 

Нидерландецът триумфира за 8-и път през сезона и за 28-и в кариерата си, за да увеличи още аванса си в класирането. Люис Хамилтън записа 5-и пореден подиум с второто си място, а съотборникът му Джордж Ръсел финишира трети. 

Успехът на Макс очаквано дойде и с любезното съдействие от Ферари, които се издъниха здраво със стратегията и Карлос Сайнц и Шарл Льоклер завършиха едва 4-и и 6-и. 

От Скудерията направиха лоши стратегически решения и използването на най-твърдите гуми, с които колите им изобщо не работеха и това ги остави извън борбата за първото място. За сравнение техните конкуренти от Ред Бул и Мерцедес така и не минаха през хард и използваха само софт и медиум, което бе показателно. 

Началото бе на суха писта, но тръгващият от първа позиция Джордж Ръсел получи информация, че малко след началото се очаква проливен дъжд. Въпреки това той получи най-меките гуми софт за старта. Идеята бе британецът да направи силен старт и да запази позицията си. От Ферари бяха с медиум, както и повечето от останалите. 4-ият Ландо Норис обаче също бе със софт. 

Ръсел стартира добре и макар и притиснат от Сайнц успя да запази лидерската си позиция. Хамилтън пък прескочи колите на Алпин и излезе 5-и, като атакува и Норис, но не успя да мине пред него. 

Още във 2-ата обиколка последва виртуална кола за сигурност заради елементи от автомобила на Алекс Албън. Макс Верстапен и Серхио Перес вече бяха 8-и и 9-и, като те също бяха с най-меките гуми и съответно по-бързи в първите обиколки. 

При рестарта Ръсел дръпна на 2,6 секунди пред Сайнц, но след това испанецът започна да стопява разликата. Макс излезе 7-и след изпреварване срещу Алонсо, който допусна някои неточности в 5-ата обиколка. 

Малко по-късно световният шампион вече бе 6-и, като се справи с Окон, а Перес излезе 8-и, минавайки пред Алонсо. Последва информация, че поне в следващия половин час дъжд няма да има. В челото Ръсел поддържаше около 2 секунди аванс пред Сайнц. Перес също се справи с Окон и излезе 7-и. 

Хамилтън започна да притиска Норис за 4-ата позиция, след като пилотите с гуми софт започнаха да губят темпо заради износване на гумите. Макс също вече бе зад тях. В началото на 12-ия тур Хамилтън и Верстапен се справи бързо с Норис, а скоро и Перес бе пред пилота на Макларън. 

Ръсел изведнъж започна да губи темпо, а и Льоклер притискаше Сайнц. Норис първи смени гуми и получи медиум. Макс пък оставаше зад Хамилтън, като се оплака от някакъв проблем в колата, но след това продължи да вдига темпото. 

От Ферари извикаха Сайнц, но в края на 16-ия тур лидерът Ръсел влезе в пита и колите на Скудерита останаха на пистата. Ръсел се върна 6-и, а Макс също смени гуми и се смъкна до 8-ото място. 

Все пак в следващата обиколка последва пит за Сайнц и гуми медиум. Испанецът бе забавен 3,7 секунди, като се върна зад Ръсел и Алонсо. Той пак бе със средно твърдите гуми, както и Джордж. 

Сайнц изпревари Алонсо, но бе над 3 секунди от Ръсел. Макс вдигна темпото и напраи най-бърза обиколка. Последва смяна за Хамилтън и отново гуми медиум, но загуби позиция от Верстапен и се върна на 7-о място. 

Льоклер смени гуми в 22-ия тур, също получи нови медиум, което означаваше още едно спиране и за него. Той изпусна Ръсел, но излезе пред съотборника си Сайнц на второто място. 

В 24-ата обиколка Дани Рикардо изпревари впечатляващо Окон и Алонсо, които се бореха помежду си, след като французинът смени гумите си. Льоклер пък притисна Ръсел в битката за първото място. Той опита атака в началото на 28-ата обиколка, Ръсел се защити, а след това го направи и отново. 

Шарл бе очевидно по-бърз, но не успя в атаката си и в следващите турове преди в 31-ата обиколка пилотът все пак да направи страхотно изпреварване от външната страна на старт-финалната права, като направи и много късно спиране, за да излезе начело. 

Сайнц също се доближи до Ръсел, а се появиха информации и че започва да вали, но дъждът бе слаб. Верстапен се залепи за Сайнц и от Ред Бул го повикаха за смяна в опит за пресичаща стратегия срещу Карлос, а и срещу Ръсел. 

От Мерцедес веднага реагираха и извикаха Джордж, а и Льоклер направи смяна. Шарл нямаше проблеми и се върна зад Сайнц и Хамиртън, но бе потенциалният лидер, а Ръсел изпусна Макс пред себе си. Отново страхотна работа на Ред Бул. 

В 41-ата обиколка Верстапен, който с гуми медиум, догони Льоклер, който бе с хард и категорично го изпревари. В следващата обиколка обаче Макс се завъртя, като изпусна задната част на колата. Той направи обръщане на 360 градуса и Льоклер отново поведе. Нидерландецът все пак задържа Ръсел зад себе си, така че не загуби чак толкова много време. 

Макс пак подгони Льоклер и бързо стопи пасива си до него на под секунда и очаквано пак го изпревари. Шарл просто бе бавен с най-твърдите гуми. Сайнц се оказа начело, но от Ферари също го извикаха за гуми, като бе интересно, че получи софт. Така Хамилтън се оказа начело. 

Ръсел също се залепи зад Льоклер, като очевидно бе по-бърз от съперника си, който бе невероятно бавен. Люис влезе в пита и така Верстапен поведе. Джордж осъществи успешна атака в 54-ата обиколка и излезе втори. Нов провал за Ферари, като Льоклер направи още една смяна и за последните 15 тура сложи гуми софт. 

Той се върна 6-и, на 7 секунди от Чеко Перес. Хамилтън пък полетя с гумите софт и погледна към подиума, като бързо притисна Сайнц и го изпревари 7 обиколки преди края, за да заеме третото място. Много бързо се залепи и зад съотборника си Ръсел и бързо се справи с него в 65-ата обиколка. 

В края отпадане на Ботас доведе до виртуален сейфтикар, което не промени нищо. В края на предпоследната обиколка обаче най-после заваля, но размествания нямаше как да има. Верстапен спечели с 8 секунди аванс пред Хамилтън и Ръсел, които се качиха на подиума. След тях останаха Сайнц, Перес, Льоклер, Норис, Алонсо, Окон и Фетел. 

Верстапен вече има 258 точки и цели 80 аванс пред Льоклер, който е със 178. Серхио Перес е със 173, Ръсел със 158, Сайнц със 156 и Хамилтън със 146. 

Сега предстои 4-седмична пауза, като битката ще бъде подновена с Гран При на Белгия на 28-и август, първото от 3 поредни надпревари, като след това следват Нидерландия и Италия.