Световният шампион Макс Верстапен спечели 7-ата си победа за сезона, след като триумфира в Гран При на Франция, 12-и кръг от сезона. 

Шарл Льоклер, който стартира първи, водеше в първата част, но отпадна, може би заради дефект в колата, което отвори пътя към триумфа на пилота на Ред Бул, който до края нямаше проблеми да завърши пръв. 

Това даде възможност на Люис Хамилтън в своя старт №300, да донесе най-доброто класиране на Мерцедес през сезон – 2-о място. Съотборникът му Джордж Ръсел се пребори за третата позиция със Серхио Перес. 

Напълно очаквано състезанието се проведе при голяма жега – над 30 градуса на въздуха и над 60 на асфалта. Стартът беше чист, като Льоклер поведе пред Верстапен, а Хамилтън се измъкна пред Перес. Фернандо Алонсо успя да излезе 5-и пред Ръсел и пилотите на Макларън. Магнусен, който започна последен, още в края на първата обиколка бе 13-и. 

Льоклер имаше аванс от малко над секунда пред Верстапен, когато бе разрешено използването на DRS-системата. Окон и Цунода пък се удариха и японецът потъна до последното място, а французинът бе наказан с 5 секунди. Сайнц също започна да си пробива път напред. 

Макс бързо започна да притиска Льоклер, като изглеждаше, че има по-добро темпо и разликата падна под секунда. Перес пък бе близо до Люис. В 6-ата обиколка Верстапен бе много близо до лидера в 11-и завой, но Льоклер бе от вътрешната страна и запази позицията си. 

В следващите няколко тура Верстапен нямаше възможност за атака, въпреки че оставаше много близо до съперника си от Ферари. Хамилтън пък се откъсна от Перес на 2,5 секунди и твърдо бе трети. 

В 13-ия тур Сайнц стигна до топ 10, а Льоклер дръпна на повече от секунда от Верстапен и сякаш взе контрола върху състезанието. От Ред Бул реагираха и повикаха Макс за смяна в 16-ия тур, като той се върна 7-и с гуми хард. 

В 18-ата обиколка обаче кошмарът за Льоклер бе стана пълен. Шарл излетя от трасето, след като изпусна колата на 10-и завой и се удари в стената. Последва сейфтикар и веднага всички влязоха в бокса за смяна. За лидера в състезанието обаче, това бе наистина страшно разочарование. 

Льоклер пак се оплака от проблем с педала на газта, както в Австрия, но това отвори пътя към победата на Макс, който бе лидер, пред Люис Хамилтън. Следваха Перес, Ръсел и Алонсо. При рестарта Верстапен бързо се откъсна напред, а Сайнц излезе 5-и след 2 бързи изпреварвания срещу пилотите на Макларън и Алонсо. Впоследствие обаче той получи 5 секунди наказание заради опасно освобождаване на автомобила при смяната на гуми. 

В 30-ата обиколка испанецът вече бе 4-и, след като притисна и изпревари Ръсел, макар и не толкова бързо, колкото очакваше. Той все пак бе с обърната стратегия и гуми медиум. В челото Верстапен имаше аванс от почти 4 секунди пред Хамилтън, който обаче допусна грешка и излезе от пистата, което увеличи разликата до Макс с още 2-3 секунди. 

Сайнц се доближи и до Перес, като в края на 41-ия тур го изпревари след здрава битка. Той обаче трябваше да спира още веднъж за смяна, а и бе наказан с 5 секунди. Перес бе изхвърлен от пистата от Ръсел, като пресече напряко и остана пред колата на Мерцедес.  

Сайнц счени гуми в 43-ата обиколка, като изтърпя и санкцията от 5 секунди и се върна чак 9-и, но отвово с гуми медиум. 10 тура преди края пак трябваше да прави серия от изпреварвания. Той бързо стигна до 6-ата позиция и подгони Алонсо за 5-ата, като успя да го изпревари, но това бе максимума, тъй като останалите бяха твърде напред. 

Ръсел продължи да преследва Перес, след което 4 обиколки преди края Джоу отпадна и остана на опасно място. Последва виртуална кола за сигурност, но никой не смени гуми, а и автомобилът бързо бе отстранен от трасето.   

При рестарта Ръсел се изстреля напред, а Чеко не реагира добре и британецът бързо излезе трети. Мексиканецът остана близо, но не успя да контраатакува и в крайна сметка остана извън подиума.

Карлос Сайнц стигна до 5-ото място, а Топ 10 допълниха Алонсо, Норис, Окон, Рикардо и Строл, който в последния завой едва не бе ударен от съотборника си Себастиан Фетел. 

След победата си Верстапен вече има  233 точки и пълен контрол върху шампионата. Льоклер отпадна за трети път през кампанията, но остава втори със 170 точки. Чеко Перес има 163, а след това следват Сайнц със 144, Ръсел със 143 и Хамилтън със 127.