Серхио Перес с Ред Бул спечели хаотичната Гран При на Монако във Формула 1, 7-ия кръг от сезона, а Ферари закопа Шарл Льоклер с грешна стратегия. 

Надпреварата продължи повече от 3 часа, тъй като стартът бе отложен заради силен дъжд, а след това и прекъсната заради катастрофа, при която колата на Мик Шумахер се разполови. 

В крайна сметка обаче мексиканецът постигна третия си триумф в кариерата, като в края удържа Карлос Сайнц с Ферари. Макс Верстапен остана трети, но все пак финишира пред Льоклер, който бе съсипан от грешна стратегия и макар поне да завърши, остана извън подиума, така че домашното проклятие пак го застигна. 

Минути преди началото дъждът заваля, което естествено обърка първоначалните сметки и стратегии. Все пак преваляването не продължи дълго, но пистата бе мокра и едва ли някой щеше да рискува с гуми за сухо. Стартът очаквано бе забавен с 10 минути, като формиращата обиколка щеше за бъде зад кола за сигурност. Впоследствие началото бе отложено с още още няколко минути, а силният дъжд заваля отново. Така гумите за старта от интермедия станаха логично за крайно мокра писта.  
 
Логично бяха напрени 2 обиколки зад сейфти кар, но дъждът бе силен и колите се прибраха в бокса, което оозначаваше ново отлагане. Забавянето бе с повече от час, въпреки че дъждът спря някъде след 45-ата минута. В крайна сметка в 16:55 стана ясно, че в 17:05 трябва има подновяване макар и пак зад кола за сигурност. 

Още в първия подготвителен тур обаче, Латифи и Строл се удариха леко, като пилотът на Астън Мартин спука гума. Носът на Латифи бе заменен, а стартът бе очаквано летящ. 

Всичко започна добре за Льоклер и Сайнц, като видимостта бе по-ниска за по-задните коли. Появиха се информации обаче, че и гумите интермедия са подходящи, като Жоу и Гасли бяха с тях. В челото никой не рискуваше. Информациите бяха, че няма да има дъжд в следващите 20-30 минути, така че започнаха смени за интермедии. От Ред Бул обаче не рискуваха и оставаха на пистата. Льоклер дръпна с 3 секунди пред Сайнц, а още 2 секунди по-назад бе Перес. 

Гасли, който бе с интермедия, бе бърз, но така и не можеше да мине пред Жоу, а Льоклер продължаваше да прави бързи обиколки. Състезателната линия също започна да изсъхва, а Гасли все пак изпревари съперника си от Алфа Ромео, а скоро се справи и с Даниел Рикардо за 12-ото място. Перес пък каза, че е време за интермедии, а Сайнц обяви, че е време за сухи гуми. 

Гасли бе много бърз, а Хамилтън мина за интермедии пред бокса и се върна 9-и, така че загуби само едно място. Шарл бе с 5 секунди аванс, а Перес от водачите пръв мина за смяна и също сложи интермедии, като се върна 5-и. Сайнц поиска гуми за сухо, но от отбора му казаха да изчака още малко. 

Хамилтън и Окон леко се удариха, но продължиха, а Льоклер влезе в пита и получи интермедии, както и Макс, който направи същото. Двамата се върнаха зад Перес, а Сайнц бе лидер. Люис се мъчеше да мине пред Окон, а от Ферари повикаха и двамата си пилоти за смени, като те сложиха гуми за сухо. Сайнц се върна трети, а Льоклер 5-и, като бе бесен от решението на отбора, тъй като остана зад конкурентите от Ред Бул заради допълнителното спиране. 

Перес също получи хард, както и Макс в същия тур, като Чеко остана лидер, а Верстапен бе трети зад Сайнц, но и пред Льоклер. И двамата пилоти на Ферари обаче, бяха на гърба на съперниците си от Ред Бул, като първите четирима бяха събрани в по-малко от 4 секунди. Нидерландецът обаче настъпи жълтата линия при излизането от пита и потенциално можеше да бъде наказан. 

Мик Шумахер се разби в 27-ата обиколка, което доведе до виртуална кола за сигурност. Задната част на автомобила на Мик се откъсна, но той бе добре, а на пистата излезе истински сейфти-кар. Магнусен с другия Хаас също отпадна, а след известно време бе рязвят и червен флаг, за да се поправи предпазната стена, като колите се прибраха в бокса. 

Борбата бе подновена в 18:15 пак с летящ старт, а бяха изминати само 30 обиколки от 77. От Ред Бул обаче сложиха гуми медиум, а във Ферари останаха с хард. Някои от пилотите по-назад също бяха със средно твърди гуми. При рестарта нямаше проблеми, но скоро Перес блокира сериозно предна лява гума. 

Сайнц обаче бе близо, а в един момент бе обявено, че до края ще останат 35 минути,  т.е до 19:00 часа българско време (18:00 местно). В челото Перес дръпна на 2 секунди пред Сайнц, като разликите между останалите в челото също бяха около толкова. 

След обиколки без много екшън, постепенно Карлос притисна Перес, като разликата падна под секунда 12 минути преди края. Испанецът определено бе много близо, а пилотът на Ред Бул губеше скорост и напрежението бе много сериозно. Първите четирима бяха събрани в под 3 секунди. 

Перес губеше сцепление, но все пак запазваше позицията си на лидер. Четиримата пилоти се събраха в 2 секунди, а след изтичането на времето предстоеше една последна обиколка, в която не се случи нищо и Перес триумфира пред Сайнц, Верстапен и Льоклер. Десетката допълниха Ръсел, Норис, Алонсо, Хамилтън, Ботас и Фетел. 

В класирането Макс вече има 125 точки, докато Льоклер е със 116. След триумфа Перес събра 110, а след него Джордж Ръсел е с 84, а Карлос Сайнц с 83. При конструкторите Ред Бул е с 235 точки, докато Ферари изостана още, като има 199.