В невероятно състезание в Саудитска Арабия Люис Хамилтън победи Макс Верстапен и след като взе и бонус-точката за най-бързата обиколка, двамата се изравниха с по 369,5 точки в класирането. Невероятно!
Надпреварата мина през невероятни обрати, на два пъти бе спирана, като се стигна до серия инциденти между претендентите за титлата, лека катастрофа между тях и наказание за нидерландеца, което предопредели и финалната развръзка.
Валтери Ботас зае третото място в последните метри, за да направи резултата за Мерцедес още по-добър.
Стартът мина по план за Мерцедес, като задържаха Макс зад себе си, а и пистата така или иначе е доста тясна. Хамилтън веднага започна да трупа предимство, а Ботас му пазеше гърба и държеше Верстапен зад себе си.
Пилотът на Ред Бул не успяваше да поддържа същото темпо, като в 5-ата обиколка пасивът му бе 2,7 секунди до Люис и над 1 секунда от Ботас, а в 10-ата разликата между претендентите бе почти 4 секунди.
Точно тогава Мик Шумахер разби своя Хаас в стената и на трасето излезе кола за сигурност. Това даде възможност на пилотите по-назад да минат през бокса за смяна на гуми. Ланс Строл направи това за Астън Мартин, а и от Мерцедес повикаха Хамилтън. Ботас също направи смяна, но Макс остана на пистата, търсейки нещо различно и така излезе начело. От Ред Бул обаче направиха интересен стратегически ход.
Много от другите отбори също разделиха стратегиите на пилотите си, като повикаха единия, а другия остана на пистата. Таки Даниел Рикардо излезе 5-и, след което състезанието бе спряно, за да може да се възстановят предпазните ограждения, а пилотите се прибраха в алеята пред боксовете.
Това обаче означаваше, че отборите имат право да сменят гумите си, което постави Макс в отлична позиция, а от Мерцедес допуснаха сериозна грешка. Хамилтън негодува сериозно в комуникацията си с отбора, но нямаше какво да направи. От Ред Бул пък логично сложиха гуми хард на колата на Макс, който поведе колоната след около 15-минутно прекъсване.
Стартът отново бе от място и бе невероятно интересен. Макс се забави и Люис излезе начело. На първия завой обаче Верстапен остана отвътре и макар излизайки от трасето с целия автомобил, успя да притисне Хамилтън рискувайки инцидент. Хамилтън се предпази и върна газта, което позволи на Естебан Окон да излезе втори.
Зад тях обаче се стигна до инцидент, при който Перес бе ударен от Льоклер, Мазепин пък се натресе в Джордж Ръсел, като колите им бяха сериозно разбити и това отново означаваше спиране на състезанието. От Мерцедес обаче бяха сигурни, че при Макс трябва да върне позицията и определено имаха право.
Последва интересна комуникация между ФИА и Ред Бул, като Майкъл Маси предложи на отбора Макс да стартира зад Люис, въпреки че първоначално се обърка и каза, че Верстапен ще бъде втори, забравил за Естебан Окон. Впоследствие се коригира и уточни, че пилотът на Алпин ще бъде първи, Хамилтън втори, а Макс трети. От Ред Бул приеха, но цялата процедура бе крайно любопитна, а случилото се пак промени ситуацията на пистата.
От Ред Бул обаче сложиха средно твърдите гуми медиум на колата на Макс, докато Хамилтън остана с хард. И това се окажа решаващо, защото Верстапен взе старта на световния шампион и се измъкна пред него на първия завой, а след това бързо мина и пред Окон, който не успя да задържи Хамилтън дълго зад себе си и британецът бързо подгони конкурента си. При ситуацията на старта обаче имаше докосване между Хамилтън и Окон, като за радост предното крило на Мерцедеса остана здраво.
Макс се оплака от загуба на мощност, като бе с малко над секунда аванс пред Хамилтън. Люис определено бе с по-доброто темпо, а в Ред Бул явно се надяваха на нова кола за сигурност, за да направят нов безплатен стоп. И Юки Цунода се удари във Фетел в края на първия сектор, но сравнително леко. Стюардите обявиха виртуална кола за сигурност, но Макс и Ред Бул останаха на пистата, след което битката бе бързо подновена.
Алонсо също допусна грешка, но за радост не се удари и продължи. Хамилтън продължи да вдига темпото и бе страшно близо до лидера. Лек инцидент между Фетел и Райконен също доведе до виртуална кола да сигурност, но битката бързо бе възстановена.
Заради счупени елементи от колите обаче, последва още един виртуален сейфтикар, въпреки че Алонсо поиска действителна кола за сигурност. Такава обаче не бе извадена на пистата, като виртуалната продължи около 3-4 обиколки и след това надпреварата бе рестартирана.
След още 2-3 тура и точно когато сякаш Хамилтън започна да настига Макс, последва нова виртуална кола за сигурност, но само за няколко завоя. Люис атакува в 37-ата обиколка, Макс остана отвътре и леко се докоснаха, пилотът на Ред Бул пресече извън пистата, но остана първи. Невероятно!
Обиколка по-късно от бокса на Ред Бул казаха на Макс да пусне съперника си пред него, нидерландецът обаче намали сякаш твърде рязко и Люис се удари в колата на съперника си, повреждайки леко предното си крило. Все пак обаче остана на пистата. В бокса на Мерцедес не можеха да повярват!
След това обаче разликата се вдигна до над 2 секунди, а Макс така и не пропусна съперника си пред себе си. Стюардите подложиха случилото се на разследване и Макс получи наказание от 5 секунди!
Малко преди решението Хамилтън атакува съперника си и го изпревари за кратко, но нидерландецът бързо си върна позицията с контраатака. В 43-ата обиколка Макс все пак пропусна конкурента си пред себе си и това означаваше победа за Люис.
Тя бе под №8 за него през сезона и 103-а в кариерата. Люис обаче трябва да завърши на всяка цена пред съперника си в последния старт в Абу Даби, за да е шампион, тъй като Макс има 9 триумфа и при равни точки титлата ще е за него.
В края Валтери Ботас притисна Естебан Окон за третото място и го изпревари на старт-финалната права само с 1 десета предимство! Все пак отличен резултат за пилота на Алпин, а десетката допълниха Даниел Рикардо, Пиер Гасли, Шарл Льоклер, Карлос Сайнц, Антонио Джовинаци и Ландо Норис.