От Мерцедес защитиха стратегията си да повикат Люис Хамилтън в бокса в ГП на Турция, въпреки че британецът първоначално отказа.
Забавянето вероятно му струваше място на подиума, но шефът на отбора Тото Волф бе категоричен, че оставането на пистата е носило много по-голям риск.
Хамилтън стартира 11-и и искаше да изкара до края с гумите интермедия, с които започна, но рискът от твърде голямо износване все пак накара отбора му да направи късна смяна и той остана 5-и, изоставайки на 6 точки от Макс Верстапен в генералното класиране.
„Чувствам, че трябваше да остана на пистата до края. Такова бе усещането ми и това трябваше да направя. Необходимо бе просто да се доверя на инстинкта си“ коментира Люис, като даде за пример Естебан Окон, който стигна до финала без смяна и завърши 9-и.
„Мислехме, че можем да издържим и да завършим трети или пък в края на заложим на гуми за сухо. Опитахме са балансираме до последно и рискувахме в търсене на максимален резултат. В един момент обаче темпото на Льоклер спадна, а същото стана и при Люис и стана ясно, че не можем да стигнем до финала“ заяви Тото Волф.
„Вероятно правилното решение бе да бъдем консервативни и да сменим гумите си, когато това направиха и останалите и макар и да се върнем зад Перес и Льоклер да се опитаме да ги изпреварим на пистата. Евентуално отпадане обаче, би било пълна катастрофа, а и дори да бяхме останали Льоклер и Перес щяха също да ни изпреварят“ добави той.