Валтери Ботас с Мерцедес спечери първата си победа за сезона и 10-а в кариерата, след като триумфира в ГП на Турция, 16-и кръг от сезона във Формула 1.
Финландецът водеше от старта до финала и не остави шансове на Макс Верстапен с Ред Бул, а Серхио Перес остана трети. Люис Хамилтън финишира 5-и и загуби първото място в генералното класиране.
С второто си място Верстапен събра 262,5 точки, което при предимството на Мерцедес бе максимума за него. Хамилтън е с 256,5, а Ботас дръпна сериозно на третата позиция със 177.
Времето бе мрачно и студено със ситен дъжд, което означаваше мокра писта и старт за всички с гуми интермедия.
Ботас започна добре, а Макс остана втори. Зад тях обаче, Гали удари леко Фернандо Алонсо и го завъртя, но успя да продължи. Перес пък се измъкна 4-и. Хамилтън стартира чисто и в края на първата обиколка вече бе 9-и, като мина пред Фетел. Последва атака и срещу Цунода, но младокът показа твърдост.
Валтери се откъсна на секунда и половина напред, а Верстапен бе спокоен на второто място. Алонсо завъртя Мик Шумахер, а Хамилтън оставаше зад Цунода, като разликата до Макс бе 14,5 секунди в 6-ия тур. В 8-ата обиколка Люис все пак мина пред Юки, а скоро бе и пред Строл, докато по-назад Сайнц бе стигнал до 11-ото място. Гасли получи наказание от 5 секунди заради инцидента след старта, което бе доста пресилено. Алонсо също бе наказан с 5 секунди заради удара с Шумахер.
Хамилтън скоро мина и пред Ландо Норис и даде най-бърза обиколка, като разликата до Макс бе около 17 секунди. Ботас необезпокояван бе на първото място, а Верстанен бе на 2,6 секунди от него в 11-ия тур.
Люис бе много бърз и в 14-ата обиколка изпревари без проблеми Гасли за 5-ото място. Сайнц също поддържаше отлично темпо и стигна до 9-ата позиция. Макс вдигна темпото, след като съумя да запази по-добре гумите си, Хамилтън пък бе на 5 секунди от Перес, но започна да губи скорост. Пистата също започна да изсъхва, но бе нито достатъчно мокра, нито достатъчно суха, което правеше преценката на отборите невероятно трудна.
Дани Рик влезе пръв в бокса и получи нови гуми интермедия, но темпото му не бе добро впоследствие. Льоклер обаче завъртя най-бърз тур от третото място. Пилотите в челото започнаха да пазят гумите и темпото стана по-ниско. Хамилтън бе на 13 секунди от Макс в 27-ата обиколка, но се приближаваше до Перес.
Верстапен загуби темпо и изостана на 4,7 секунди от Ботас, като на 2,7 от него бе Льоклер. Хамилтън бе на по-малко от секунда от Перес в 33-ия тур, но не бързаше с атаката. В 34-ата атака Люис получи шанс и атакува, но Чеко показа твърдост. Двамата бяха един до друг няколко завоя преди мексиканеца за остане на 4-ото място. Страхотна битка!
От Ред Бул повиката Макс в бокса в 36-ата обиколка и му сложиха гуми интермедия, като успя да се върне трети. Последва смяна за Ботас и Перес, като Валтери остана пред Верстапен. Фетел рискува с гуми за сухо, но губеше позиции и трудно държеше колата на пистата, така че пак мина през пита за нова смяна.
Хамилтън бе повикан за смяна на гуми в 42-ата обиколка, но отказа да влезе в пита. Льоклер водеше с 4,7 секунди пред Ботас, който бе на 7 от Макс. Шарл обаче загуби темпо и Валтери го настигна, като в началото на 47-ия тур го изпревари. Льоклер влезе в бокса в 48-ата обиколка и пак сложи интермедия, като се върна 4-и. Хамилтън обаче оставаше на пистата, рискувайки да кара без смяна до края. Смяната не бе задължителна при подобни условия.
Все пак Люис бе повикан в 51-ия тур и получи нови интермедии, като се върна 5-и, на 6 секунди от Перес и на 7 от Льоклер, който отново бе трети. Мексиканецът обаче бе по-бърз и успя да заеме последното място на подиума много скоро. Льоклер нямаше сцепление при задните гуми и Хамилтън бързо го настигна, но се оплака от сериозен грейнинг и също загуби скорост, което помогна на Гасли и Норис да се доближат до него. Все пак за атака нямаше възможност и време.
Ботас спокойно пресече пръв финала, а след него на 11 секунди остана Макс Верстапен. Серхио Перес се завърна подиума, а след това останаха Льоклер, Хамилтън, Гасли, Норис, Сайнц, Строл и Окон.