Претендентите за световната титла във Формула 1 Макс Верстапен и Люис Хамилтън отново се удариха и отпаднаха от Гран При на Италия, а Даниел Рикардо и Ландо донесоха фантастична двойна победа за Макларън! 

Състезанието на Монца предложи много емоции, за да се стигне до кулминацията и новата катастрофа между конкурентите, първият удар между които дойде на пистата „Силвърстоун” през юли. Така разликата от 5 точки в полза на Макс се запази. 

От случилото се възползваха по впечатляващ начин в Макларън и след  като така или иначе бяха много бързи, постигнаха феноменален триумф. Трети завърши Валтери Ботас, който пресече финала зад Серхио Перес, но мексиканецът бе наказан и загуби мястото на подиума. 

Непосредствено преди началото Юки Цунода бе изтеглен от стартовата решетка и се върна в гаража, като стана ясно, че няма да стартира. Съотборникът му Пиер Гасли пък започна от питлейна.

На старта Макс не започна добре и Даниел Рикардо го изпревари на първия шикан. Хамилтън мина пред Норис и атакува Верстапен, като на втория шикан двамата леко се закачиха, но Макс запази позицията си, докато Люис бе задминат от Норис. По-назад Джовинаци бе ударен от Сайнц и разруши предното си крило, след което последва за кратко виртуална кола за сигурност. 

Интеросното бе, че Хамилтън стартира с обърната стратегия и гуми хард, за да остане максимално дълго време на пистата, докато повечето пилоти започнаха с медиум. Макс натисна Рикардо, а Гасли се прибра в бокса и това бе крайно разочароващо. Ботас бързо се изкачи в класирането и скоро бе 13-и, а Перес излезе 6-и, изпреварайки Сайнц.  

В 12-ата обиколка Хамилтън атакува Норис, който обаче го затвори, а след това успя да запази позицията си, но така или иначе световният шампион бе много близо. В челото Рикардо бе на около секунда пред Верстапен. 

По-назад Окон едва не изхвърли Фетел, докато в челото Макс и Люис оставаха на около секунда от пилотите на Макларън, чакайки евентуална грешка от съперниците или изпреварвайки ги със стратегия. В един момент от Ред Бул съобщиха за проблем в двигателя на Макс, който поддържаше темпото, но в един момент пресече шикана. 

Дани Рик смени гуми в 23-ия тур, сложи хард и се върна 7-и, зад Сайнц. Макс остана на пистата, но след като влезе в пита бе забавен до 11 секунди и се върна час 10-и. Страхотен гаф от Ред Бул, а в 24-ата обиколка Хамилтън изпревари Норис и излезе начело. 

Последва смяна и за Ландо, който излезе зад Строл на 8-о място. Хамилтън смени гуми в 26-ия тур и също бе забавен, но само с 1-2 секунди и се върна точно пред Макс. Верстапен не отстъпи на шикана и двамата се удариха, като колата на Ред Бул се оказа в чакъла върху автомобила на Мерцедес. Повторенията показаха, че колата на Макс за малко да се приземи върху главата на Люис, а определено Верстапен бе виновника в ситуацията.   

Последва кола за сигурност и смени за тези, които не бяха спирали в пита, което изведе Льоклер втори, между колите на Макларън. Колоната се събра, а след като борбата бе подновена Дани Рик остана начело, докато Норис изпревари Льоклер и зае второто място. 

Серхио Перес също мина пред пилота на Ферари, а и Ботас бе много близо и в 34-ата обиколка изпревари Льоклер за 4-ата позиция. Финландецът бе много бърз с гуми медиум, а Перес бе наказан с 5 секунди заради неправилно изпреварване срещу Льоклер. Макларъните пък не можеха да се откъснат напред и първите четирима бяха събрани в едва 3 секунди.  

В 43-ата обиколка Ботас атакува Перес и мина пред него, но изпусна спирането за шикана и мексиканецът си върна позицията. Последва отпадане на Мазепин и виртуална кола за сигурност, но само за кратко. Валтери пък започна да губи скорост и до края нищо не се промени. 

Даниел Рикардо пресече пръв финала и донесе първата победа на Макларън от Бразилия през 2012-а. Ландо Норис остана на малко повече от секунда, а Валтери Ботас се качи на подиума, макар да стартира последен. 

Шарл Льоклер успя да остане на по-малко от 5 секунди от Серхио Перес, който остана 5-и. Карлос Сайнц финишира 6-и, а десетката допълниха Ланс Строл, Фернандо Алонсо, Джордж Ръсел и Естебан Окон. 

В класирането Верстапен остана с 226,5 точки срещу 221,5 за Хамилтън. Ботас остана трети със 141 точки, докато Ландо Норис е със 132. Дани Рик излезе 8-и с 83. При конструкторите Макларън излезе отново на трето място с 215 точки срещу 201,5 за Ферари.