Макс Верстапен спечели изпълненото с драматични моменти Гран При на Емилиа Романя във Формула 1 на пистата „Имола”.
Надпреварата предложи много емоции и обрати, като дори бе прекъсната за почти половин час, но все пак пилотът на Ред Бул взе реванш за загубата си в Бахрейн.
Люис Хамилтън завърши втори, като имаше огромен късмет да стигне до тази позиция, тъй като в средата на надпреварата за малко да отпадне.
Ландо Норис донесе страхотен подиум на Макларън с третото си място, като даде здрава битка на Хамилтън преди това.
Ситуацията се промени драматично около час преди старта, когато заваля сериозен дъжд и наводни пистата. Впоследствие обаче намаля сериозно, като пилотите трябваше да избират между гуми интермедия и такива за крайно мокър асфалт.
Льоклер се завъртя в подготвителната обиколка, но успя да продължи. Той бе с интермедия, както и почти всички останали. Прогнозите обаче бяха, че ще завали отново. Фетел пък стартира от питлейна.
На старта Макс се изстреля и веднага атакува Хамилтън, като влезе от вътре на завоя Тамбурело. Имаше много лек контакт между двамата, но Верстапен зае лидерската позиция. Перес не успя да мине пред Люис, който естествено се оплака, че съперникът му го е избутал, а впоследствие получи повреда по предното крило.
Последва обаче катастрофа на Никола Латифи, който първо излетя, а след като се върна на пистата си стигна до удар с Мазепин, който прати пилота на Уилямс в стената. На трасето излезе сейфтикар, но прети това Льоклер изпревари Перес за третото място. Мик Шумахер също успя да се удари и разби предното си крило, а борбата бе подновена в началото на 6-ата обиколка.
Хамилтън опита да атакува и да притесни Макс, но Верстапен запази спокойствие и започна да се откъсва. Льоклер пък бе плътно зад Люис, но нямаше възможност за атака. Пиер Гасли пък излезе 6-и, използвайки отлично гумите си за мокро, но след това започна да изостава и да губи позиции. Ботас бе чак 10-и.
Макс летеше напред, като в 10-ия тур вече водеше с над 5 секунди. В следващите няколко тура обаче, Хамилтън и Ботас вдигнаха темпото. Перес пък получи наказание от 10 секунди заради изпреварване при кола за сигурност. Той допусна грешка и загуби 2 позиции, но след като се върна на пистата изпревари съперниците, които бяха минали пред него.
Ръсел стигна до 10-ото място, а Гасли се смъкна в дъното и в крайна сметка сложи гуми интермедия. При лидерите разликата се задържаше около 4-5 секунди, докато Льоклер вече бе далеч назад, но не бе притесняван. Дани Рикардо пък пропусна съотборника си Ландо Норис, който бе по-бърз и излезе 5-и.
Себастиан Фетел пръв рискува и сложи гуми за сухо – медиум, но получи наказание от 10 секунди заради административна неточност на отбора още отпреди старта. Освен това темпото му също не бе добро.
Верстапен влезе в трафик, а Хамилтън обяви, че сцеплението се е върнало и стопи част от изоставането си до Макс до под 2 секунди. Макс определено губеше темпо влезе за смяна в края на 27-ата обиколка, като получи сухи гуми медиум. Последва смяна и за Сайнц във Ферари и Рикардо в Макларън. Люис влезе в следващия тур, но не успя да остане начело и се върна на 5 секунди зад Макс.
Хамилтън натисна, но избезе от пистата и се удари леко в стената. Той все пак успя да продължи, след като направи маневра, включвайки на задна предавка, но по колата му имаше повреди. В това време Ръсел и Ботас се удариха сериозно и на пистата отново излезе кола за сигурност. Вината за инцедна бе на пилота на Уилямс.
Това свърши отлична работа на Люис, който успя да се добере до бокса и се върна на пистата с обиколка изоставане, но след това състезанието бе спряно заради частите от автомобилите на Ръсел и Ботас, разпилени по пистата.
Състезанието бе подновено след около 25 минутна пауза с летящ старт. Норис веднага мина пред Льоклер за второто място и подгони Макс. Перес допусна грешка и се смъкна извън топ 10, а Хамилтън бързо стигна до 5-ото място, а не бе далеч и от Сайнц, Льоклер и Норис. Пилотът на Макларън обаче бе с гуми софт и започна да губи време. Макс бе далеч напред.
Хамилтън атакува Сайнц за 4-ото място, но испанецът се защити добре. В следващия тур обаче, изпреварването бе факт, а скоро Люис бе зад Льоклер и Норис. 8 обиколки преди края британецът изпревари Шарл, а скоро атакува и Ландо, който нямаше особени шансове, макар и да отби първата атака. Норис все пак завърши трети и се качи на подиума.
Шарл Льоклер и Карлос Сайнц донесоха добри точки на Ферари с 4-о и 5-о място, а след тях останаха Дани Рикардо с Макларън, Ланс Строл с Астън Мартин, Пиер Гасли с Алфа Таури, Кими Райконен с Алфа Ромео и Естебан Окон с Алпин, които също не останаха с празни ръце.
Хамилтън остана на върха в класирането с 44 точки, но вече има само една повече от Верстапен и битката между двамата обещава тепърва да се разгорещява.