Макс Верстапен е получил предимство при изпреварването на Люис Хамилтън в края на състезанието в Бахрейн и затова е трябвало да върне позицията. 

Това обясни рейсдиректорът Майкъл Маси, който на практика подари победата на британеца с непоследователните си решения и логично отнесе много критики. 

Освен това в ситуацията пилотът на Ред Бул не излезе от пистата умишлено, тъй като на излизане от завой №4 колата просто се плъзна, а освен това ако бе останал в границите на трасето двамата с Люис вероятно щяха да се ударят. 

„Решението не бе заради самото излизане от пистата на 4-и завой, а заради получаването на предимство при изпреварване. Пилотите бяха предупредени изрично още преди началото на уикенда, така че веднага информирах Ред Бул, че Макс трябва да върне позицията“ обясни Маси. 

Самият Верстапен бе неочаквано философски настроен за случилото се, въпреки че при радиокомуникацията си с отбора след надпреварата заяви: „Предпочитам да загубя победа по този начин, отколкото да съм втори така“. 

На пресконференцията той бе по-умерен. „Знаех, че съм напуснал очертанията на пистата и на 8-и завой ми казаха, така че върнах позицията. Това е“. 

Дори от Мерцедес обаче поискаха повече последователност от Маси заради случилото се на 4-и завой в хода на цялата надпревара. „В началото на състезанието ни бе казано, че няма да има санкции при излизане в завой №4. След това изведнъж бяхме предупредени, че ако това продължи ще ни бъде наложено наказание. В края именно заради това спечелихме. При правилата обаче, трябва да има яснота. Не трябва да се превръщат в роман на Шескпир, който може да бъде интерпретиран“ отчете босът Тото Волф. 

Самият Хамилтън все пак бе вдъхновен от успеха. „Свършихме страхотна работа, но знаехме, че изоставаме. Макс е невероятен пилот и ме постави под огромно напрежение. Очаква ни здрава битка и съм сигурен, че още в следващия старт той ще бъде готов за реванш“ заяви британецът.