Световният шампион във Формула 1 Люис Хамилтън все пак спечели Гран При на Бахрейн след невероятна битка с Макс Верстапен, но и след помощ извън пистата!
Двамата смениха на няколко пъти водачеството в хода на надпреварата, преди в последните обиколки да бъдат един до друг, но британецът отново триумфира и успя да започне новия сезон с победа, макар и след намеса от рейсконтрола, което бе наистина скандално.
Валтери Ботас завърши трети с втория Мерцедес, но без да има шанс за нещо повече.
Още в загряващата обиколка в Ред Бул изтръпнаха, след като Серхио Перес спря на пистата, очевидно с проблем в колата. Последва допълнителен тур, тъй като мексиканецът бе на лоша позиция. Той успя да рестартира системата, а след това влезе в питлейна, за да стартира оттам.
Макс стартира добре и запази първото си място на старта, въпреки че Хамилтън започна силно от прашната част на пистата. Ботас остана трети, но скоро бе изпреварен от Шарл Льоклер, който бе с гуми софт. Заради Никита Мазепин, който изпусна колата и се удари, на пистата излезе сейфти кар още преди да е завършил първия тур.
Ландо Норис мина пред съотборника си Дани Рикардо за 6-ото място, а Себастиан Фетел успя да се изстреля до 14-ата позиция, след като започна последен, а Серхио Перес използва колата за сигурност, за да смени гумите си, като сложи медиум.
При рестарта Верстапен остана от вътрешната част на пистата и остана пред Люис. Заради инцидент с кола на Макларън Пиер Гасли загуби предното си крило и се смъкна до последната позиция. Верстапен пък на два пъти се оплака от проблем с колата си.
На пистата излезе виртуална кола за сигурност, а Мик Шумахер също успя да се завърти, но все пак продължи борбата. Ботас успя да си върне третото място от Льоклер, въпреки че пилотът на Ферари опита да го атакува отново.
Валтери получи информация, че Макс има проблем в диференциала, но нидерландецът направи най-бързата обиколка и в 7-ата обиколка бе на 1,7 секунди пред Хамилтън.
Норис атакува губещия скорост Льоклер, но монегаскът макар и агресивно, запази позицията си. В следващата обиколка обаче пилотът на Макларън мина пред Шарл за 4-ото място, а Фернандо Алонсо бе 8-и. Перес успя да стигне до 12-ото място в 11-ия тур.
Дани Рик също опита да изпревари Льоклер, но не успя, а Алонсо спря рано за смяна на гуми – още в 12-ата обиколка и получи медиум, връщайки се на 17-о място. Норис и Льоклер спяра заедно за смяна, като британецът запази позицията си пред съперника от Ферари.
Хамилтън също смени гуми и получи хард, като се върна 4-и, а след него това направи и Даниел Рикардо, но при връщането си австралиецът се оказа зад Фернандо Алонсо, но бързо успя да го изпревари. В челото Макс бе на 6 секунди пред Ботас и на около 19 пред Люис, който летеше и скъсяваше дистанцията.
Последва смяна и за Ботас, който получи хард, но се върна 4-и, зад излезлия трети Серхио Перес. Макс бе с малко над 16 секунди преднина пред Хамилтън, когато влезе за смяна и се върна след него, но отново бе с гуми медиум, така че това бе различна стратегия за втората част от състезанието.
Ботас изпревари сравнително бързо Перес, за да си върне тратата позиция, като мексиканецът направи нова смяна и сложи хард, връщайки се 12-и. Хамилтън бе с аванс от над 5 секунди пред Верстапен в 21-ата обиколка.
В средата на колоната страхотна битка водеха Фетел, Алонсо и Сайнц, като бившите световни шампиони размениха на няколко пъти позициите си, преди испанският пилот на Ферари да изпревари и двамата и да заеме 8-ото място. Перес пък бързо се върна в топ 10.
Заради по-меките си гуми Макс започна да скъсява дистанцията до Люис, но сравнително бавно. Фетел пък направи първата си смяна чак в 25-ата обиколка, като сложи хард и се върна 17-и. Перес пък вече бе 8-и след атака срещу Сайнц и подгони Ланс Строл, а Верстапен на малко повече от 2 секунди от Хамилтън.
Люис обяви, че не може да вдигне повече темпото, докато съперникът му го настигаше и логично влезе за смяна в 29-ата обиколка, като отново получи хард. Последва смяна и за Ботас, който имаше проблем с предна дясна гума и смяната му бе за почти 11 секунди, като се върна едва 5-и, като също бе с най-твърдите гуми.
Скоро обаче той отново бе трети, тъй като тези пред него минаха през пита, докато Фернандо Алонсо отпадна заради проблем в спирачките. Макс информира отбора, че е в добър ритъм, така че да не се бърза с втората смяна. Перес обаче направи трети пит, получи медиум и се върна 7-и, но скоро го изпревари Строл.
Макс направи втората си смяна в 40-ата обиколка и сложи хард, като се върна на почти 9 секунди от Люис, но бързо започна да топи изоставането си. Фетел пък удари Окон, който го бе изпреварил, но и двамата продължиха.
10 обиколки преди края Макс бе на по-малко от 4 секунди от Люис, като определено пазеше гумите си и идеята бе да атакува в последните 3-4 тура. Верстапен се доближи на по-малко от секунда от Хамилтън 5 обиколки преди края. Макс отвори задното крило и веднага започна атаките.
Люис първоначално успя да се защити, но малко по-късно в 53-ата обилка Макс все пак го изпревари. Хамилтън обаче успя да си върне позицията с неочаквана контраатака, а и Верстапен сякаш се успокои твърде рано. Това бе наистина страхотна битка!
Разликата отново се вдигна до над секунда и в крайна сметка Люис успя да пресече пръв финалната линия, печелейки страхотна победа. Веднага след финала стана ясно, че Макс е получил указания да върне позицията, тъй като е напуснал пистата при изпреварването и с четирите си гуми, а това е дошло от рейсконтрола, което бе а наистина скандално! За подобна маневра в началото между Норис и Льоклер нямаше нищо, а и самият Хамилтън преминаваше от същото място по подобен начин в серия обиколки преди да получи предупреждение.
Ботас завърши трети, като направи и най-бързата обиколка след една допълнителна смяна на гуми. Ландо Норис донесе отлично 4-о място за Макларън, а 5-и завърши Серхио Перес с другия Ред Бул.
Шарл Льоклер и Карлос Сайнц донесоха точки за Ферари с 6-о и 8-о място, а между тях се нареди Даниел Рикардо с другия Макларън. Дебютантът Юки Цунода приключи 9-и в първия си старт и взе страхотни 2 точки, а Ланс Строл приключи десетката.
Коментари
Напиши коментар12:31 | 29 мар 2021 г.
06:32 | 29 мар 2021 г.
22:26 | 28 мар 2021 г.
22:05 | 28 мар 2021 г.
21:52 | 28 мар 2021 г.
20:54 | 28 мар 2021 г.
20:37 | 28 мар 2021 г.
20:31 | 28 мар 2021 г.
20:29 | 28 мар 2021 г.
20:15 | 28 мар 2021 г.
Напиши коментар