Световното първенство е истинска златна мина. Единствено летните олимпийски игри генерират повече приходи от мондиалите по футбол. Този, който започва утре в ЮАР ще донесе 6,1 млрд. евро приходи на домакините изчисли "Стейдж Ъп". Лъвският дял от приходите идва от телевизионните права. 2,3 млрд. евро е сумата, която телевизиите по света плащат за световното първенство. Второто перо в приходите е продажбата на билети. Тя трябва да осигури 1,7 млрд. евро. Туризмът ще донесе на ЮАР около 1,3 млрд., а спонсорите и рекламата ще донесат още 800 млн. Сумите наистина са баснословни. Но какво похарчи ЮАР, за да организира турнира? Отговорът не е изненадващ. Сумата, която домакините пръснаха е повече от 2 пъти по-малка. Общо 2,5 млрд. евро инвестира правителството на ЮАР. Най-сериозната инвестиция бяха стадионите. Там отидоха 900 млн. евро. 1,2 млрд. отидоха за реконструкция на инфраструктурата и транспорта. Още половин милиард бяха пръснати за летищата в страната. В сравнение с тези цифри, премиите, които ФИФА ще раздаде на участниците изглеждат като трошички. Наградният фонд е 350 млн. евро. Победителят ще грабне 25 млн. Капка в морето от спонсори, което ФИФА има. За да стане една фирма официален спонсор на турнира трябва да брои минимум 125 млн. евро. Но кандидати не липсват. Отборите може да не вземат чак толкова много премии от ФИФА, но пък спонсорите дават мило и драго, ако техен тим грабне купата. Най-сериозните приходи за националните тимове идват от техническите спонсори. Общо 6 различни фирми обличат 32-ата отбора. Най-големият контингент има "Адидас". Немците са с 12 тима и плащат общо 85 млн. евро годишно за тях. "Найк" има 10 отбора, на които брои 104 млн. годишно (Бразилия е основният тим с 35 млн). "Пума" е със 7 отбора и плаща 30 млн. на година за тях. Има и някои новатори. "Бруукс" облича Чили, "Хома" - Хондурас, а италианската "Легея" плаща 4 млн. годишно на КНДР.