Барселона и Реал Мадрид са двата футболни клуба, които са най-търсени от спонсорите в света. Това показва проучване, което класира клубовете по определен индекс на база на изкуствен интелект.
Индексът POWA класира 20-те клуба, които имат най-добри показатели на база спонсорски договори и бизнес присъствие. Както и в годишния доклад на "Делойт" - Money League, двата испански клуба са начело. Трети отново е Манчестър Юнайтед. Индексът, който има Барселона, е 97.362. Реал е близо до каталунците – 94.473.
Класацията се изготвя с помощта на данни от над 3000 отбора, лиги и събития по целия свят. Специалистите анализират повече от 2.4 трилиона данни, които създават 60 уникални критерия, по които всеки отбор е разглеждан.
Голямата разлика от класацията на "Делойт" е присъствието на пет отбора извън Европа, пише "Дневник". Това са шампионът на Южна Америка Фламенго, други три бразилски клуба - Коринтианс, Палмейрас и Сао Пауло, както и аржентинският Бока Хуниорс.
Трите големи турски клуба Галатасарай, Фенербахче и Бешикташ също са в топ 20. Разликата между "черните орли" и лидерите е голяма, след като индексът им е 13.938.
Една от изненадите е присъствието на Арсенал на четвърто място пред Ливърпул, Челси, ПСЖ, Ювентус, Манчестър Сити и палача си в Шампионската лига през последните сезони Байерн Мюнхен.
"Първите три клуба в класацията са не само с най-мощните платформи във футбола, но и са много пред всички останали спортни организации в света. Единствено цялата организация на НБА има по-голям годишен резултат на нашия индекс, който е по-висок от тези на Барселона и Реал, обясни Майкъл Флин, управляващ директор на POWA.
"Фактът, че има клубове от Южна Америка и три турски клуба, само показва, че футболът е глобална марка и има голямо значение и на други места, а не само в най-големите лиги."
<blockquote class="twitter-tweet" data-lang="bg"><p lang="en" dir="ltr">1. <br>2. <br>3. <br>4. <br>5. <br><br>You've seen the <a href="https://twitter.com/DeloitteUK?ref_src=twsrc%5Etfw">@DeloitteUK</a> Football Money League – now check out the <a href="https://twitter.com/POWAindex?ref_src=twsrc%5Etfw">@POWAindex</a> Football Rankings <br><br>Compiled by <a href="https://twitter.com/hashtag/ESAmember?src=hash&ref_src=twsrc%5Etfw">#ESAmember</a> <a href="https://twitter.com/dataPOWA1?ref_src=twsrc%5Etfw">@dataPOWA1</a>, the ladder ranks football's most powerful <a href="https://twitter.com/hashtag/sponsorship?src=hash&ref_src=twsrc%5Etfw">#sponsorship</a> platforms <br><br> <a href="https://t.co/xP5rUPas7K">https://t.co/xP5rUPas7K</a> <a href="https://t.co/MDW23dJ81d">pic.twitter.com/MDW23dJ81d</a></p>— European Sponsorship Association (ESA) (@EuropSponsAssoc) <a href="https://twitter.com/EuropSponsAssoc/status/1219559031645392897?ref_src=twsrc%5Etfw">21 януари 2020 г.</a></blockquote> <script async src="https://platform.twitter.com/widgets.js" charset="utf-8"></script>