Участниците във Висшата лига през сезон 2018-19 подобриха собствения си рекорд за приходи от основните спонсори на фланелките си, сочи доклад на Sportintelligence. 20-те клуба, които ще играят в най-високото ниво на английския футбол през сезона, ще получат общо 313.6 милиона паунда, което е с 31.8 повече в сравнение с миналия сезон, пише "Дневник".
Това е само от основните спонсори, които поставят логото си на гърдите на играчите. Второстепенните спонсори, чиято рекламна площ е на левия ръкав на фланелките, ще донесат още 46 милиона сумарно. Сумите, които получават елитните клубове в Англия, се покачват с всяка година. За сравнение - през сезон 2010-2011 общата сума, която спонсорите на фланелките осигуряваха за тимовете, беше малко над 100 милиона паунда. Осем години по-късно сумата е повече от три пъти по-висока.
"Манчестър Юнайтед" остава първенец, след като има най-доходоносната сделка от свой основен спонсор. "Червените дяволи" получават по 47 милиона паунда на година от автомобилния производител "Шевролет". Шампионът от миналия сезон "Манчестър Сити" е втори с 45 милиона паунда от авиокомпанията "Етихад", която е собственост на кралската фамилия на Абу Даби. При "гражданите" има увеличение, след като до сезон 2017-2018 те получаваха по 30 милиона от спонсора си.
С 10 милиона повече през тази година ще получат още "Ливърпул" и "Арсенал", съответно от банката Standard Chartered и авиокомпанията Fly Emirates. Двата клуба заедно с "Челси" делят третото място с приход от основния спонсор на фланелките от 40 милиона паунда. Топ 6 "затваря" "Тотнъм" с 35 милиона от застрахователната компания от Хонконг AIA. Нито един от останалите във Висшата лига не получава повече от 10 милиона паунда на година.
На дъното е "Хъдърсфийлд", който ще играе за втора година в елита. "Териерите" се спасиха от изпадане, но остават с най-малък приход – едва 1.5 милиона паунда от букмейкъра от Малта Ope Sports. Новаците през този сезон "Фулъм", "Кардиф" и "Уулвърхемптън" ще получат повече от основните спонсори на екипите си. "Котиджърс" и уелсците по 3 милиона паунда от Dafabet и Visit Malaysia, докато "вълците" имат договор с тайландския букмейкър W88 за 5 милиона паунда.
Девет от клубовете имат за спонсори компании за залагания. Сумарно обаче техните приходи са общо 49.1 милиона паунда. В доклада на Sport Intelligence не влизат приходите от спонсорите, които поставят логата си на левите ръкави на екипите. В момента 16 клуба от Висшата лига имат такива спонсори, а те носят сумарно 46 милиона паунда.
Най-много получават "Арсенал" (Visit Rwanda), "Манчестър юнайтед" (Kohler) и "Манчестър сити" (Nexen Tire) – по 10 милиона паунда на година. "Челси" има договор с "Хюндай", който според Sport Intelligence е за 6 милиона паунда на сезон, но "Таймс" обяви сделката за петгодишна на стойност 50 милиона паунда. "Ливърпул" пък има петгодишно споразумение с Western Union за 5 милиона на сезон. Останалите взимат средно по около 400-500 хиляди паунда от вторите спонсори на фланелките си.
Графика: "Дневник"