Стана ясно, че известният канадски изпълнител Дрейк се е превърнал в спасител на Венеция през миналия сезон, като е помогнал на клуба да събере около 40 млн. евро, които са го спасили от фалит. Венеция прекара сезон 2021/22 в Серия А, първият им в елита от 20 години насам. Въпреки това, в стремежа си да се задържи в Серия А, клубът пое сериозни дългове, като в началото на тази кампания похарчи около 20 млн. евро за трансфери.
В крайна сметка през пролетта на 2022 г. Венеция изпадна в Серия Б, където остана още два сезона, преди да спечели промоция за връщане в горната дивизия чрез плейофите в началото на юни, побеждавайки Кремонезе на Валентин Антов. Беше разкрито, че Венеция се е нуждаела от незабавна инжекция от 10 млн. евро, за да поддържа клуба на повърхността през миналия сезон. Освен това са били необходими още 30 млн. евро, за да може клубът да продължи да функционира и занапред.
Мате Бабел, който е главен бранд директор на Дрейк, обясни пред GQ Italia как се стигна до изненадващото партньорство. Познанството на Бабел с Брад Кацуяма, колега канадец и инвеститор във Венеция, със сигурност е било полезно.
Le cose più incredibili succedono a Venezia. Più precisamente, al Venezia FC, che qualche mese fa ha festeggiato la promozione in Serie A e ora annuncia un nuovo incredibile partner tecnico: Nocta, la sub-label Nike di Drake. Scopri come https://t.co/6YLMz1ER2l pic.twitter.com/WN4CY9818i
— gqitalia (@GQitalia) August 10, 2024"Обади ми се Брад, съсобственик на Venezia и мой добър приятел", разказва Бабел пред GQ Italia. "Той ми обясни проблема по прост начин: Венеция трябва да събере 10 млн. евро за няколко седмици, а след това поне 30 млн. евро за няколко месеца, иначе клубът ще фалира. Венеция е невероятен град, а Венеция винаги е била специален клуб. Говорих с Дрейк, след което с Брад обсъдихме подробностите как можем да помогнем. В рамките на две седмици имахме сделка и събрахме парите, необходими за изплащане на заплатите и за избягване на фалита."