Даниел Рикардо с Ред Бул спечели по невероятен начин изключително интересното състезание в Унгария във Формула 1. Австралиецът триумфира за втори път през сезона, след като преди това победи и в Канада.
Зад него остана Фернандо Алонсо, който с отлично каране и много добра стратегия направи най-доброто си класиране за сезона.
Люис Хамилтън, който тръгна последен, завърши трети, като изпревари съотборника си Нико Росберг. Германецът тръгна пръв, но загуби позицията си заради излязлата на два пъти кола за сигурност и не много добри решения в стратегически план.
Така Хамилтън стопи 3 точки от пасива си срещу Росберг в битката за титлата. Британецът има 191 срещу 202 за Нико. Рикардо пък е твърдо трети със 131 и отново демонстрира страхотния си талант.
Преди старта заваля дъжд, което направи условията много различни от обичайното, защото част от пистата бе суха, но друга бе мокра, така че пилотите стартираха с гуми интермедия. От питлейна стартираха Люис Хамилтън с Мерцедес и Кевин Магнусен с Макларън.
Дани Квият с Торо Росо не успя да тръгне от десетата позиция в загряващата обиколка и това го прати последен на старта.
Росберг запази първата си позиция на старта, докато след него Фетел бе изпреварен от Валтери Ботас и Фернандо Алонсо. Фетел бързо си върна позицията срещу Алонсо, а Люис Хамилтън се завъртя още в началото, което го забави още и на практика изглеждаше, че ликвидира шансовете му за нещо добро от състезанието, но не се оказа така.
Росберг очаквано започна да се откъсва напред, а зад него Фетел натискаше Ботас, но без да успее да го изпревари. В седмата обиколка лидерът не успя да спре навреме за завой №1, но преднината му бе достатъчно голяма и той не загуби почти никакво време.
Даниел Рикардо загуби две позиции на старта и след това притисна Дженсън Бътън, който пък от седмото място стигна до петото място. Хамилтън пък се подобри и в 8-ата обиколка вече бе 13-и, след като изпревари Кими Райконен.
В 9-ата обиколка всичко се промени. Маркус Ериксон разби своя Кейтъръм и това доведе до излизането на кола за сигурност. Пилотите масово започнаха да минават през бокса, като Хамилтън рискува и сложи сухи гуми. Повечето от другите пилоти също направиха това.
Росберг, Ботас, Алонсо и Фетел минаха с една обиколка по-късно през бокса и това ги прати по-назад. Даниел Рикардо се оказа лидер пред Бътън, който обаче бе с гуми интермедия и Маса. Росберг бе четвърти, а тръгналия от бокса Кевин Магнусен с Макларън 5-и.
Точно пък когато колата за сигурност трябваше да се прибере, Ромен Гросжан също се завъртя и остана на пистата, което остави сейфти кара още малко на трасето и състезанието бе рестартирано в 13-ата обиколка.
Бътън бързо изпревари Рикардо и поведе, но избора на гуми означаваше, че скоро ще трябва да мине през бокса за сухи гуми, тъй като пистата започна да изсъхва. Росберг се смъкна 6-и, а Хамилгън вече бе девети.
Бътън влезе за смяна на гуми в 15-ата обиколка, което го прати на последно място. Съотборникът му Магнусен направи същото и това го смъкна в края на колоната.
Хамилтън натисна Фетел за 7-ото място, а малко по-напред бе Росберг. Рикардо водеше с 5 секунди пред Маса и Алонсо, който ставаше все по-бърз. Жан-Ерик Верн пък бе на отличната четвърта позиция, а след това следваха Росберг, Фетел и Хамилтън.
Люис опита няколко атаки срещу Фетел, но все пак действаше внимателно и не рискува докрай, така че не успяваше да мине пред германеца. Росберг пък не можеше да се пребори с Верн.
В 23-ата минута дойде време за нов инцидент и това пак промени ситуацията на пистата. Серхио Перес се удари тежко на излизане на старт-финалната права и колата за сигурност отново бе на пистата. Всичко с мексиканеца бе наред, за разлика от неговия Форс-Индия.
Рикардо и Маса минаха бързо през бокса и се смъкнахадо 6-о и 7-о място, докато Алонсо остана на пистата и поведе, явно надявайки се да завали и да спести една смяна на гуми. Верн, Росберг, Фетел и Хамилтън също останаха на трасето.
Надпреварата бе подновена в 26-ата обиколка, като Алонсо успя да се откъсне на 2 секунди пред Жан-Ерик Верн. Хамилтън продължаваше да притиска Фетел, а Росберг бе малко по-напред.
Испанският пилот на Ферари бе много бърд и скоро удвои аванса си, докато Верн държеше останалите зад себе си и това бе отлична новина за Фернандо. Росберг влезе в бокса в 33-ата обиколка и излезе 13-и, докато Фетел допусна грешка и също се завъртя в предпазната стена на старт-финалната права. Германецът обаче продължи, след като се оказа, че контактът със стената е минимален.
Хамилтън мина напред и след хубава битка с Верн излезе на второ място в средата на състезанието. Той започна да настига лидера Алонсо, а близо до него бе и Даниел Рикардо. Росберг бе забавен от Ботас за деветото място, което помогна на Хамилтън.
Алонсо спря в бокса в 39-ата обиколка и излезе на пето място. Хамилтън смени гуми обиколка по-късно и въпреки че бе малко забавен, излезе зад Алонсо, но на 3 секунди пред Росберг. Рикардо бе лидер пред Маса и Кими Райконен, който със стабилно каране стигна в челото.
Финландецът спря за смяна в 43-ата обиколка и излезе 8-и, като удържа зад себе си атакуващия го Фетел. Рикардо пък дръпна с 13 секунди пред втория Маса. Малко по-назад бяха Алонсо, Хамилтън и Росберг. Фелипе смени гуми вв 46-ата обиколка и се върна на 6-о място.
Росберг пък бе съвсем близо до Хамилтън. Разликата между тях бе 7 десети от секундата, но Нико нямаше как да мине напред. Той поиска Хамилтън да го пусне и от бокса предадоха съобщението на Люис, който обаче очаквано отказа да се съобрази и остана пред съотборника си в Мерцедес.
Лидерът Даниел Рикардо имаше проблеми с гумите и ги смени в 55-ата обиколка, като излезе четвърти, но само на 4 секунди зад Росберг. Нико мина през бокса две обиколки по-късно и се смъкна едва на седмо място. Алонсо пазеше добре гумите и имаше аванс от над 3 секунди пред Хамилтън.
Маса, Райконен и Росберг бяха съвсем близо на 5-о, 6-о и 7-о място, докато Рикардо започна да топи аванса на Люис, който бе на около две секунди и половина зад Алонсо и на толкова пред пилота на Ред Бул.
Росберг мина пред Кими на старт-финалната права, а обиколка по-късно изпревари и Маса за четвъртото място. В челото разликите намаляваха с всяка обиколка, като Алонсо и Хамилтън явно бяха решили да не сменят повече гуми.
8 обиколки преди края тримата лидери бяха на половин секунда един от друг. В 63-ата обиколка Алонсо пресече един от завоите, като излезе от пистата и това доведе до протести, че е спечелил предимство.
Рикардо атакува Хамилтън в 65-ата обиколка, но Люис остана от вътрешната страна и запази позицията си, въпреки че съперника му очевидно бе по-бърз с по-новите си гуми. В 67-ата обиколка обаче Рикардо успя в атаката си и излезе втори. Обиколка по-късно австралиецът мина и пред Алонсо в спирането за първия завой и това означаваше, че няма как да бъде спрян за победата.
Росберг се приближи до водещите пилоти две обикобки преди края. Алонсо бе значително по-бавен от Хамилтън, но го държеше зад себе си, което помагаше на Нико.
Росберг атакува Хамилтън в последната обиколка, но с доста агресия Люис защити третата си позиция и в крайна сметка стопи няколко точки от пасива си, което бе отличен резултат предвид това, че стартира последен. Денят обаче принадлежеше на Рикардо.
В точките влязоха още Фелипе Маса, който удържа Кими Райконен в борбата за петото място, Себастин Фетел, Валтери Ботас, Жан-Ерик Верн и Дженсън Бътън.