Фланелки, произведени от рециклирани пластмасови бутилки се появиха, както на световното първенство по футбол в Южна Африка, така и по целия свят.Много от водещите футболисти в света като Кристияно Роналдо и Робиньо излязоха на терена в Южна Африка това лято, носейки най-eкологично чистите и иновативни екипи в историята на футбола. За първи път всички Nike национални отбори, включително играещите един срещу друг на четвъртфиналите Бразилия и Холандия облякоха фланелки, изработени изцяло от рециклиран полиестер. За производството на всяка от тях са използвани около 8 рециклирани пластмасови бутилки.Пластмасовите бутилки обикновено се изхвърлят на места, където не се разлагат. Nike събира изхвърлените бутилки от такива депа в Япония и Тайван, след което етикетите се отлепват, а бутилките се измиват, нарязват и стопяват, за да се произведе от тях нов материал, от който впоследствие се произвежда синтетичната материя за фланелките. По този начин се пести суров материал и се намалява консумацията на електроенергия с до 30 % в сравнение с производството на чист полиестер. Използвайки рециклиран полиестер за производството на фланелки за националните отбори по футбол, Nike e оползотворила около 13 млн. пластмасови бутилки или около 254 000 кг полиестер. Това количество би било достатъчно да се покрият терените на 29 футболни игрища, а ако се наредят бутилките в редица, тя ще бъде дълга 3000 км, което е повече от цялата брегова линия на Южна Африка.Съобразяването с околната среда обаче не трябва да бъде за сметка на удобството и комфорта на футболистите. Ето защо за световните финали това лято  са създадени екипи, които да осигурят на играчите по-голямо предимство отвсякога. Дизайнът им осигурява на футболистите по-голяма сухота, по-добро охлаждане на тялото, както и им позволява да поддържат оптимална температура на тялото, за да дадат максимума от себе си на терена.Според статистиката на последните пет световни първенства – от Италия през 1990-а до Германия през 2006-а, при почти половината от мачовете във финалите са се наложили продължения. Новите екипи дават предимство на тези, които ги носят – те се усещат по-леки, по-сухи и по-енергични дори след 90-та минута.Подобрената материя Dri-Fit сега е с 13% по-лека, отколкото предишната и държи футболистите сухи, като отвежда потта навън, където тя се изпарява. Зоните за вентилация от двете страни на фланелката пропускат с до 7% повече въздух. Платът там се състои от повече от 200 малки, направени с лазер дупчици, подплатени от вътрешната страна против скъсване, без това да намалява преминаването на въздух. По този начин се получава охлаждане на целия торс. При шортите е добавена допълнителна зона за вентилация -  под кръста, в основата на гръбнака, тъй като е доказано, че изпотяването там е голямо.  Двойно плетеният плат го прави да изглежда като току-що изгладен и е с 10% по-еластичен, което от своя страна създава комфорт и свобода в движенията на играчите. Еко-екипите са резултат от няколкогодишните усилия на Nike да комбинират качество и природосъобразност. Спортният гигант демонстрира своята готовност и принос към намаляване на замърсяването на околната среда, като  създава специална серия дрехи и обувки, изработени от екологично чисти продукти. Те присъстват на пазара от няколко години насам, носейки на етикетите обозначението Nike Considered Design. Технологията е разработена и усъвършенствана от Ричард Кларк, Тинкър Хатфилд, Стив Макдоналд, Майк Авени и Андреас Харлоу. Главната цел е намаляването на токсичните отпадъци след употреба, използването на екологично чисти материали в производството и създаване на бъдеще за все повече такива продукти чрез иновации. През 2006 г. компанията получава наградата за Перфектен дизайн на списание ID.