Всяка година най-големият частен покер онлайн букмейкър в Европа Unibet избира няколко европейски града, в които спонсорира провеждането на престижните покер турнири Unibet Open. За първи път през 2010 година наред с Париж, Валенсия, Прага и Будапеща, и българският черноморски курорт „Златни пясъци” е домакин на един от най-мащабните турнири по покер – новият спорт завладял милиони по света и с тенденция скоро да бъде причислен към олимпийските дисциплини!

Grand Hotel & Casino International отвори вратите на своето казино – най-голямото от американски тип на Балканите, за да посрещне повече от 500 участника от над 25 държави от целия свят!

Сериозен знак за това, че игралната индустрия, и особено големите онлайн оператори, насочват поглед към нашия регион, включително и към България. Сред гостите – участници в турнира, фигурират имена като Alizee Poulicek – Мис Белгия, Evely Ventsli – победителка в конкурса Естония Супер Модел, Kristian Sohlberg – рали шампион от Финландия, Joachim B Olsen – атлет, олимпийски медалист, Michal Wisniewski – за който казват, че е полският Азис, изключително популярен в Централна Европа, Ricardo Guedes и Pedro Guedes от Португалия – плейбой модели…

Сред българските участници са Наско Сираков, както и Деси Тенекеджиева и Елеонора Манчева, взели участие в специалния дамски турнир в рамките на проявата.

Всички участници в турнира пристигат както с представители на чуждестранни медии, така и със свои гости. Благодарение на това за 4 дни курорт „Златни пясъци” посреща над 1000 туристи от възможно най-високата и платежоспособна категория – нещо, което напоследък липсва на българския туристически пазар.

Пример за ефекта на туризма с игрална насоченост върху икономическия микроклимат  могат да бъдат оборотните средства от туризъм с игрална насоченост за регионите  на Варна и

Бургас в рамките на сезон 2009, възлизащи на над 32 милиона лева. Факт е и, че цените за настаняване на туристи с игрална насоченост са едни от най-високите в бранша, а за много от тези туристи посещението на казино е фактор за вземане на решение при избор на дестинация. Този тип туристи предпочитат да се настаняват на база ВВ или НВ /нощувка със закуска или нощувка със закуска и вечеря/. Това предопределя факта, че бюджетът на един турист с игрална насоченост, е няколкократно пъти по-висок от бюджета на ваканционен турист, закупил почивка на база „all inclusive” /всичко, включено в цената/.

Покерът е безспорно най-популярната казино игра в момента, както в България, така и в световен мащаб. Популярността на играта нараства непрекъснато и динамично, като в последните години се наблюдава истински бум. Не случайно вече редица държави са я обявили официално за спорт от ранга на шаха: игра за мозъка, като се очаква в скоро време покерът да се присъедини към престижната група на олимпийските дисциплини.

След едногодишни преговори с партньори, в периода 03 - 06.06.2010 г., Grand Hotel & Casino International с гордост стана домакин на турнира по спортен покер от веригата Unibet Open, носещ названието на българска дестинацията - “Златни Пясъци”.

На проведената на 5 юни пресконференция присъстваха представители на домакините от Grand Hotel & Casino International: Десислава Евстатиева, Маркетинг Мениджър на комплекса, Красимир Токушев, Казино Мениджър, както и официалните представители на спонсорите от Unibet Open, Великобритания: Ева Квятковска, Управител офлайн събитиен мениджмънт на Unibet и Димитър Пантелеев, Кънтри Мениджър на Unibet за България.

Общо изразеното мнение както от организатори и спонсори, така и от присъстващите на пресконференцията участници в турнира бе, че покерът като игра може да има редица предимства. Интересът към играта прави покер турнирите безспорен и изключително важен инструмент за привличане на посещения в казино, но те са и неоспоримо средство за популяризиране на дадената дестинация.

В някои държави, като например Словения, казино – продуктът е осъзнат, предлаган и рекламиран на държавно ниво като изключително важна и атрактивна част от националното туристическо портфолио, привличаща чужди туристи и финансови средства.  Не случайно в резултат на тази мащабна спортна проява, курорт „Златни Пясъци” фигурира като домакин на сайта на Unibet, който е преведен на 27 езика и чиито

регистрирани потребители са над 4 милиона от 39 националности и постоянна дневна посещаемост от над 2000 човека в период от 2 месеца. Трудно и даже невъзможно е да се посочи по-мащабна реклама на български курорт и то пред потенциални туристи от най-висок и платежоспособен ранг – ключов фактор за успешното развитие на туристическия бранш в страната.