Световната финансова криза сякаш подминава големия футбол. Това показва последното проучване на компанията "Спорт + Маркт" за официалните спонсори върху фланелките. Оказа се, че в шестте големи първенства в Европа, приходите от официалните спонсори са се увеличили. Този сезон клубовете от Германия, Англия, Италия, Испания, Холандия и Франция ще получат 395,5 млн. евро за рекламата върху фланелките си. През миналия сезон сумата е била 393,2 млн.
Абсолютен рекордьор си остава Германия. Макар да е съставена от 18 отбора (Англия, Испания и Италия са с по 20), Бундеслигата е най-търсена от спонсорите. Отборите от Германия получават 108,6 млн. евро на сезон. Второто място е за Висшата лига с 83,5 млн. евро, а трета е Серия А (74). Примера дивисион е четвърта с 48,6 млн. Не бива да забравяме, че Барса рекламира УНИЦЕФ. И затова не получава пари, а плаща (по 1,5 млн. на година). С това Испания губи клуб, който може да получава поне 15 млн. на сезон.
Клубът, който получава най-много пари от официалния спонсор, е Байерн. Баварците взимат по 20 млн. на година от Дойче Телеком. Следват Манчестър Юнайтед и Реал Мадрид.
Що се отнася до фирмите, които използват отборите за реклама, все повече се увеличават букмейкърските компании. До момента от 395,5 млн. 56,4 идват от подобни компании. А цифрата щеше да е много по-голяма, ако в Германия и Франция не бе забранено отборите да рекламират букмейкъри. Но засега заложните къщи не могат да се мерят с компаниите от финансовия сектор (банки, финансови институции, застрахователи). Те дават 75,6 млн. в шестте първенства.
След това се нареждат компаниите за енергия (48,3 млн), туристическите компании (43,4), и телекомуникациите (29).
Спонсорите в големите 6 първенства
Напиши коментар
Абсолютен рекордьор си остава Германия. Макар да е съставена от 18 отбора (Англия, Испания и Италия са с по 20), Бундеслигата е най-търсена от спонсорите. Отборите от Германия получават 108,6 млн. евро на сезон. Второто място е за Висшата лига с 83,5 млн. евро, а трета е Серия А (74). Примера дивисион е четвърта с 48,6 млн. Не бива да забравяме, че Барса рекламира УНИЦЕФ. И затова не получава пари, а плаща (по 1,5 млн. на година). С това Испания губи клуб, който може да получава поне 15 млн. на сезон.
Клубът, който получава най-много пари от официалния спонсор, е Байерн. Баварците взимат по 20 млн. на година от Дойче Телеком. Следват Манчестър Юнайтед и Реал Мадрид.
Що се отнася до фирмите, които използват отборите за реклама, все повече се увеличават букмейкърските компании. До момента от 395,5 млн. 56,4 идват от подобни компании. А цифрата щеше да е много по-голяма, ако в Германия и Франция не бе забранено отборите да рекламират букмейкъри. Но засега заложните къщи не могат да се мерят с компаниите от финансовия сектор (банки, финансови институции, застрахователи). Те дават 75,6 млн. в шестте първенства.
След това се нареждат компаниите за енергия (48,3 млн), туристическите компании (43,4), и телекомуникациите (29).
Спонсорите в големите 6 първенства
Първенство | Приход | Клубове |
Германия | 108,6 | 18 |
Англия | 83,5 | 19 |
Италия | 74 | 19 |
Испания | 48,6 | 18 |
Холандия | 43 | 18 |
Франция | 37,8 | 20 |
По Клубове | ||
Байерн | T-mobile | 20 |
Манчестър Юн | AIG | 16,4 |
Реал М | Bwin | 15 |
Шалке | Газпром | 12 |
Челси | Samsung | 11,6 |
Ювентус | New Holland | 11 |
Милан | Bwin | 10 |
Интер | Pirelli | 8,7 |
Коментари
Напиши коментарНапиши коментар