Валентино Роси е златното момче на италианския спорт. Пилотът на Ямаха спечели за 9-и път в кариерата си световната титла при мотоциклетистите. Това бе неговия 7-и успех в кралския клас. Роси отпразнува титлата с ефектна фланелка с надпис "Стара кокошка". В ръцете си държеше яйце с надпис 9.
"По принцип старите кокошки стават само за хубава чорба. Но тук има една, която успя да снесе още едно яйце - деветото", пошегува се Роси. Цели 13 години италианеца е господар на пистата. През 1997 г. печели първата си титла в клас до 125 кубика с Априля. През 1999 вече е шампион при 250 кубиковите отново с Априля.
Следват три поредни титли при кралския клас с Хонда (2001, 2002, 2003) и четири с Ямаха (2004, 2005, 2008, 2009). На пистата сега има само двама по-възрастни пилоти от Роси - Капироси (36) и Едуардс (35).
"Да спечелиш на 30 години е по-сладко. Виждаш нещата по друг начин. На тази възраст обичаш всичко да е под контрола ти".
В проливния дъжд на пистата Сепанг в Малайзия, Роси тръгна първи, но набързо се оказа на 10-ото място. Все пак успя да си проправи път до третата позиция, която бе достатъчна за световната титла. "Когато вали винаги са възможни грешки. В първия завой имах чувството, че мотора стои на едно място. После се успокоих, казах си да бъда внимателен. Видях къде има повече вода, разбрах възможностите на мотора и опитах да избегна повече грешки. Когато Довициозо падна вече нямаше значение дали ще съм втори или трети. Исках да съм на подиума, за да отпразнувам титлата подобаващо".
Макар на 30 години Роси няма намерение да спира скоро. "Започнах на 17 г. Мисля, че мога да карам на най-високо ниво до 34-35 г. Трябват ти мотивация и спокойствие. Още от малък съм луд по моторите. Обичам да шофирам и тази страст ме тегли напред".
Роси вече се цели в 10-ата титла. Той има още няколко рекорда, които може да счупи. Първият е да изравни Джакомо Агостини с 8 титли от кралския клас. Той вече изравни друг сънародник - Карло Убиали с 9 титли. Убиали обаче е триумфирал само при 125 кубика и 250 кубика. Роси се цели и в рекорда за най-много победи. Вчера той триумфира за 103-и път.
"Догодина искам отново да стана шампион. Чакам с нетърпение новите хубави битки с Лоренцо и Стоунър. Агостини? Вече стигнах кота 100 победи и се надявам да се доближа още до неговите 122. Зависи от това, какво ще реша да правя след 2011 г. Ако трябваше да реша сега веднага бих подписал договор за още 2 години".
Доктора има намерение да си направи още един хубав подарък за титлата. "Вече попитах Стефано Доменикали дали може да пробвам новото Ферари от Формула 1. Все още не ми е отговорил", допълни Роси.
Най-много световни титли в мотоциклетизма (125сс, 250сс, 500сс/MotoGP):
Напиши коментар
"По принцип старите кокошки стават само за хубава чорба. Но тук има една, която успя да снесе още едно яйце - деветото", пошегува се Роси. Цели 13 години италианеца е господар на пистата. През 1997 г. печели първата си титла в клас до 125 кубика с Априля. През 1999 вече е шампион при 250 кубиковите отново с Априля.
Следват три поредни титли при кралския клас с Хонда (2001, 2002, 2003) и четири с Ямаха (2004, 2005, 2008, 2009). На пистата сега има само двама по-възрастни пилоти от Роси - Капироси (36) и Едуардс (35).
"Да спечелиш на 30 години е по-сладко. Виждаш нещата по друг начин. На тази възраст обичаш всичко да е под контрола ти".
В проливния дъжд на пистата Сепанг в Малайзия, Роси тръгна първи, но набързо се оказа на 10-ото място. Все пак успя да си проправи път до третата позиция, която бе достатъчна за световната титла. "Когато вали винаги са възможни грешки. В първия завой имах чувството, че мотора стои на едно място. После се успокоих, казах си да бъда внимателен. Видях къде има повече вода, разбрах възможностите на мотора и опитах да избегна повече грешки. Когато Довициозо падна вече нямаше значение дали ще съм втори или трети. Исках да съм на подиума, за да отпразнувам титлата подобаващо".
Макар на 30 години Роси няма намерение да спира скоро. "Започнах на 17 г. Мисля, че мога да карам на най-високо ниво до 34-35 г. Трябват ти мотивация и спокойствие. Още от малък съм луд по моторите. Обичам да шофирам и тази страст ме тегли напред".
Роси вече се цели в 10-ата титла. Той има още няколко рекорда, които може да счупи. Първият е да изравни Джакомо Агостини с 8 титли от кралския клас. Той вече изравни друг сънародник - Карло Убиали с 9 титли. Убиали обаче е триумфирал само при 125 кубика и 250 кубика. Роси се цели и в рекорда за най-много победи. Вчера той триумфира за 103-и път.
"Догодина искам отново да стана шампион. Чакам с нетърпение новите хубави битки с Лоренцо и Стоунър. Агостини? Вече стигнах кота 100 победи и се надявам да се доближа още до неговите 122. Зависи от това, какво ще реша да правя след 2011 г. Ако трябваше да реша сега веднага бих подписал договор за още 2 години".
Доктора има намерение да си направи още един хубав подарък за титлата. "Вече попитах Стефано Доменикали дали може да пробвам новото Ферари от Формула 1. Все още не ми е отговорил", допълни Роси.
Най-много световни титли в мотоциклетизма (125сс, 250сс, 500сс/MotoGP):
Пилот | Клас (Години) | |
9 | Карло Убиали | 125cc (1951, 1955, 1956, 1958, 1959, 1960), 250cc (1956, 1959, 1960) |
9 | Валентино Роси | 125cc (1997), 250cc (1999) 500cc (2001), MotoGP (2002, 2003, 2004, 2005, 2008, 2009) |
8 | Джакомо Агостини | 500cc (1966, 1967, 1968, 1969, 1970, 1971, 1972, 1975) |
7 | Анхел Нието | 125cc (1971, 1972, 1979, 1981, 1982, 1983, 1984) |
7 | Майк Хейлдууд | 250cc (1961, 1966, 1967), 500cc (1962, 1963, 1964, 1965) |
7 | Фил Рийд | 125cc (1968), 250cc (1964, 1965, 1968, 1971), 500cc (1973, 1974) |
Най-много титли в кралския клас (500сс/MotoGP) | ||
8 | Джакомо Агостини | 1966, 1967, 1968, 1969, 1970, 1971, 1972, 1975 |
7 | Валентино Роси | 2001, 2002, 2003, 2004, 2005, 2008, 2009 |
5 | Мик Дуън | 1994, 1995, 1996, 1997, 1998 |
4 | Джеф Дюк | 1951, 1953, 1954, 1955 |
4 | Джон Съртийс | 1956, 1958, 1959, 1960 |
4 | Майк Хейлууд | 1962, 1963, 1964, 1965 |
4 | Еди Лоусън | 1984, 1986, 1988, 1989 |
3 | Кени Робертс старши | 1978, 1979, 1980 |
3 | Уейн Рейни | 1990, 1991, 1992 |
Титлите на Роси | ||
Клас | Отбор | |
2009 | MotoGP | Ямаха |
2008 | MotoGP | Ямаха |
2005 | MotoGP | Ямаха |
2004 | MotoGP | Ямаха |
2003 | MotoGP | Хонда |
2002 | MotoGP | Хонда |
2001 | 500cc | Хонда |
1999 | 250cc | Априля |
1997 | 125cc | Априля |
Коментари
Напиши коментарНапиши коментар