Президентът на ФИА Макс Мозли хвърли ръкавицата на тимовете от Формула 1, като им предложи да си направят собствено първенство, ако не им харестват правилата в сегашното.

С това той показа, че политическите войни около новите правила по никакъв начин не са приключили. Както е известно, тимовете се бунтуват срещу новата идея от следващия сезон да има доброволен таван на бюджетите в размер на 40 милиона лири. Това е около 10 пъти по-малко от сегашния бюджет на топ-тимовете.

В отговор тимовете завиха, че се записват за участие за следващия сезон само при условие, че това правило отпадне. Всички 9 отбора, члена на организацията на тимовете ФОТА се подписаха, като единствено Уилямс се отцепи.

Тимовете настояваха също така до 12 юни, когато ФИА ще реши кои тимове да избере за участие за следващия сезон, да бъде подписан новия договор Конкорд. С него практически се гарантира финансовото разпределение на приходите.

"Споразумение Конкорд, което се получава толкова късно, няма как да бъде подписано до 12 юни", заяви Мозли, цитиран от Аутоспорт.

"В момента сме в конфликт с отборите и ще видим кой ще победи накрая".

"Но мога да им кажа едно нещо - ако искате сами да си определяте правилата - организирайте си собствен шампионат".

"Това обаче е Формула 1 и ние определяме правилата. Правим го от 60 години и ще продължим да го правим".

Самоувереността на Макс Мозли се повишава главно заради голямата бройка записани нови участници за следващия шампионат. Привлечени от бюджетния тава, всякакви знайни и незнайни организации са подали документи за записване.

Според сегашния правилник максимума участници е 26 коли на решетката. Понастоящем има 20. Дори и всички тимове от ФОТА да се оттеглят, догодина пак може да има 20 коли в шампионата, тъй като 10  нови тима са подали документи, паралелно с Уилямс.

Ако това стане, Формула 1 наистина ще заприлича на Формула ГП 3, както иронично подметна Ферари преди две седмици. Сред новите участници са: N.Technology, Prodrive, Lola, USF1, Superfund, March, Campos, Epsilon, Litespeed, Brabham.

Подобна войни на два пъти са водени и в американските автомобилни серии. През 1979 година точно недоволните от управление тимове основават известните серии КАРТ (Индикар).

През 1996 година обаче ново недоволство заради липсата на американски пилоти и високи цени води до разцепването на Индикар на две и формирането на новата Инди Рейсинг Лийг (IRL). През 2004 година КАРТ фалира и се преструкторира, а през 2008 година и последните останки са изкупени от собственика на ИРЛ, с което практически сериите се обединяват напълно.