Въпреки, че остана в сянката на битката за световната титла, бившият двукратен световен шампион Фернандо Алонсо получи високо признание от доста неочаквано място.

Английските читатели на вестник Таймс гласуваха в сайта на изданието за най-добър пилот във Формула 1 през 2008 година. Те обаче не избраха за най-добър своя сънародник Люис Хамилтън и дори световната му титла не бе достатъчна, за да победи Алонсо в класацията.

Двамата са разделяни от много малка разлика, а Фелипе Маса е на трето място с почти също толкова гласове.

1 Фернандо Алонсо 1,071.5
2 Люис Хамилтън 1,061.5
3 Фелипе Маса 989
4 Роберт Кубица 912.5
5 Себастиян Фетел 895
6 Кими Райконен 488.5
7 Ник Хайдфелд 217
8 Тимо Глок 208.5
9 Ярно Трули 194
10 Марк Уебър 179
11 Нико Росберг 102
12 Хейки Ковалайнен 88.5
13 Рубенс Баричело 30.5
13 Себастиан Бурде 30.5
15 Нелсиньо Пикет 24
16 Адриан Сутил 18
17 Дженсън Бътън 16
18 Джанкарло Фисикела 12
19 Дейвид Култард 9
20 Такума Сато 2
20 Антъни Дейвидсън 2
22 Казуки Накаджима 1


Ето и какво пише изданието за представянето на водещите пилоти през сезона:

Фернандо Алонсо

Фернандо не беше моя личен фаворит този сезон, но разбирам защо много го избраха. Той започна годината с много лоша кола, но заедно с Рено успя да обърне нещата. А това е много трудно, когато съперниците ти се движат напред през цялото време. Ние всички знаем, че Фернандо е сред най-добрите що се отнася до развиването на колата. Освен това е с най-изразено техническо мислене сред пилотите. Бих казал, че няма никакво съмнение, че той изигра огромна роля в напредъка на Рено. В началото на сезона той направи една или две грешки. Например в Монако. Това бе необичайно за него и според мен отразява назряващото разочарование от това да е в кола, която просто не може да бъде по-бърза. Виждахме какво иска да направи, къде иска да бъде в решетката, но просто не можеше. По-късно през сезона нещата се подобриха и видяхме Фернандо да се възползва от шансовете си с пълни шепи. Точно както може да се очаква от него. Големият въпрос за следващата година е прост: Ще бъде ли новото Рено добра кола?

Люис Хамилтън

Люис на второ място е може би заслужено, бих казал. Той спечели световната титла и показа някои невероятни пилотирания през сезона. Но също така бе непостоянен и неубедителен на моменти. Мисля обаче, че е прекалено рано в кариерата му, за да правим категорични оценки за това колко добър ще стане той. Колкото и брилянтен да е той, изглежда че не може да понесе скучното пилотиране, което е нужно понякога за да се печелят титли. Люис обича да се състезава, той е може би най-добрият борец сред пилотите. Но това не винаги е каквото е необходимо, за да станеш шампион. Критични сме към него, знам. Той е най-младия световен шампион, той е едва вторият пилот, спечелил титлата във втория си сезон и същевременно счупи редица други рекорди. Може би тази титла ще му даде самоувереността и опита, който му е нужен за да удари тавана в този спорт. Да видим какво ще стане през следващия сезон. Също както и Фернандо, и всички останали, той има нужда от добра кола за следващия сезон, а това все още не се знае.


Фелипе Маса

Мисля, че Фелипе имаше страхотен сезон. Той спечели най-много състезания от всички. Той опроверга критиците си, които казваха, че няма да се справи в ерата след тракшън контрола. Изхвърли Кими, действащия световен шампион, извън борда. Ако не беше провален от Ферари на два пъти, той спокойно можеше да спечели титлата. Също както можеше да стане и миналата година. Смешно е, но имиджът на Фелипе във Формула 1 е развален от представянето в началото на кариерата му, но и от това, че не изглежда и не се държи като шампион. Просто той е прекалено добър човек и не се фука насам-натам. Както и да е, нека видим какво ще стане следващия сезон. Чувствам, че със сигурност ще избута Кими до номер 2 във Ферари за втора поредна година. Този коментар е също толкова за Кими, колкото за Маса. Просто като започнеш да слизаш по надолу е много трудно да обърнеш процеса. Въпреки, че Кими  наскоро направи някои изказвания, че вярва, че може да направи точно това.

Роберт Кубица

Корав състезател, който обаче има нужда от подходящия болид, за да си свърши работата. Натискът е върху БМВ да му доставят такъв за следващата година. Това бе странна година за БМВ. Изглежда, че те протегнаха ръка и докоснаха небето, но после избягаха, като че ли уплашени от постигнатото. Предполага се, че следващата година те ще са голям играч, заедно с Ферари и Макларън. А Кубица трябва да ги води към първата титла. Той може да го направи, но могат ли от БМВ да го направят?

Себастиян Фетел

Щеше ми се той да отиде във Ферари на мястото на Кими. Каква страхотна възможност щеше да е това. Но може би Ред Бул ще ни изненада и Ейдриан Нюи ще се справи с новите правила по-добре от всеки друг. Но това би било изненада. Фетел очевидно не е само временна сензация. Ние знаем, че е бърз. Знаем, че е много интелигентен и може да се справи с напрежението. Може би талантът му ще го направи неудържим и той ще бъде грабнат от отбор, който може да му даде нужното в края на сезона. Ако Люис продължи да марширува напред, представям си Фетел като неговия основен съперник през кариерата.

Кими Райконен

Много разочароващ и озадачаващ. Дали загуби тази една секунда скорост? Дали проблемите му идват от начина на живот? Дали Кими тренира достатъчно здраво извън колата, за да остане на върхово ниво? Дали, също както Ник Хайдфелд, всичко е въпрос на стила на колата, което ще се оправи следващия сезон? Дали Кими се бори също толкова здраво, колкото съперниците си, за да се върне в състезанието от лоши позиции? Дали не кара бързо чак когато е прекалено късно. Странно е, че той има 10 най-бързи обиколки в състезанията, докато Люис има само 2.  Сезонът започна много добре за "ледения", но почти от момента, в който той изхвърча от тунела в Монако и се блъсна отзад в Адриан Сутил, шампионатът му изглежда, че започна да запада. В Канада бе изваден от Хамилтън, във Франция имаше механичен проблем, но след това минаха 10 състезания без да постигне нещо по-добро от 3-то място.  Дали ще успее да се върне следващия сезон, ще бъде едно от най-интересните неща за следващия сезон.

Едуард Гормън, вестник Таймс