Световният шампион във Формула 1 Ферари представи болида за новия сезон. Това стана на скромна церемония днес. Болида се нарича F2008, той е 54-ия с който скудерията ще участва в надпреварата във Формула 1.
Болида за пръв път бе конструиран изцяло под наставленията на техническия директор Алдо Коста и е съобразен до голяма степен със стила на пилотиране на Кими Райконен.
Най-голямата промяна в сравнение с колата от миналия сезон е новата система за електроника. Както е известно вече са забранени спомагателните системи за управление (тракшън контрол, системи регулиращи работата на двигателя, системи за потегляне). Всички отбори вече ще използват стандартни системи за електронен контрол (SECU) изработени от една от компаниите на Макларъл - Макларън Електроник Систъмс.
Освен това има нови елементи за сигурност. Забранена е употребата на различни видове композитни материали за производство на шасито, което води до повишаване на теглото на колата. Увеличена е и височината на кокпита, което е резултат от смразяващата катастрофа между Дейвид Култард и Алекс Вурц в Австралия, когато болида на Вурц едва не откъсна главата на Култард прелитайки над него.
Променени са и скоростните кутии, като изискването към тях вече е да се използват в продължение на 4 състезателни уикенда.
Пилотите на Ферари Кими Райконен и Фелипе Маса останаха доволни от новия болид.
"Има много нови неща, заради правилата ще е по-трудно да се кара на мокра писта и трябва да променим стила си на шофиране, както всички пилоти. Ние сме готови, а отношенията ни с Маса са отлични. Титлата от миналия сезон ми дава увереност, че мога да печеля и сега. Но не се чувствам по-силен", заяви световния шампион Райконен.
"Все още нямам дете, но за отбора този болид е все едно се е родило дете. Днес е специален ден. Сега трябва да работим здраво, за да може това дете да порасне и да стане шампион. 2008 г. зависи много от това дете. Надявам се то да ни помогне да печелим много състезания и този сезон", каза колегата му Фелипе Маса.
Напиши коментар
Болида за пръв път бе конструиран изцяло под наставленията на техническия директор Алдо Коста и е съобразен до голяма степен със стила на пилотиране на Кими Райконен.
Най-голямата промяна в сравнение с колата от миналия сезон е новата система за електроника. Както е известно вече са забранени спомагателните системи за управление (тракшън контрол, системи регулиращи работата на двигателя, системи за потегляне). Всички отбори вече ще използват стандартни системи за електронен контрол (SECU) изработени от една от компаниите на Макларъл - Макларън Електроник Систъмс.
Освен това има нови елементи за сигурност. Забранена е употребата на различни видове композитни материали за производство на шасито, което води до повишаване на теглото на колата. Увеличена е и височината на кокпита, което е резултат от смразяващата катастрофа между Дейвид Култард и Алекс Вурц в Австралия, когато болида на Вурц едва не откъсна главата на Култард прелитайки над него.
Променени са и скоростните кутии, като изискването към тях вече е да се използват в продължение на 4 състезателни уикенда.
Пилотите на Ферари Кими Райконен и Фелипе Маса останаха доволни от новия болид.
"Има много нови неща, заради правилата ще е по-трудно да се кара на мокра писта и трябва да променим стила си на шофиране, както всички пилоти. Ние сме готови, а отношенията ни с Маса са отлични. Титлата от миналия сезон ми дава увереност, че мога да печеля и сега. Но не се чувствам по-силен", заяви световния шампион Райконен.
"Все още нямам дете, но за отбора този болид е все едно се е родило дете. Днес е специален ден. Сега трябва да работим здраво, за да може това дете да порасне и да стане шампион. 2008 г. зависи много от това дете. Надявам се то да ни помогне да печелим много състезания и този сезон", каза колегата му Фелипе Маса.
Коментари
Напиши коментарНапиши коментар