Ето че дългата предсезонна пауза вече е към своя край и остават броени часове до началото на шампионата при най-бързите мотоциклетисти на планетата – тези в Мото ГП.
Голямата новина определено е свързана с това, че от тази година на пистата отново се върнаха 1000-кубиковите машини, които несъмнено ще направят състезанията още по-атрактивни, а емоциите значително завишени.
Естествено с най-приповдигнато настроение са в лагера на шампионите от “Хонда”, където дори нелепият инцидент с опита за преписване от страна на Дани Пердоса не можа да развали завидната атмосфера в падока на тима.
Кейси Стонър, самият Педроса и компания изразиха вече готовността си да защитят “Трите корони”, които спечелиха през 2011-та – за най-добър пилот, отбор и конструктор.
На подготвителните тестове на “Сепанг” и “Херес” австралиецът доминираше почти изцяло, а Педроса също демонстрира страхотно темпо, което само може да вдъхне допълнителна доза увереност преди първия старт за сезона тази неделя на “Лусаил”.
Естествено и останалите отбори афишират своите амбиции за добро представяне, като Бен Спийс и Хорхе Лоренцо от екипа на “Ямаха” споделиха, че се адаптират изненадващо добре към по-мощните си мотоциклети и се надяват да играят водеща роля в разпределението на първите места във всяка една гонка.
От няколко сезона насам основните въпросителни неизменно са около тима на “Дукати”. Скудерията от Болоня тръгва винаги с “голямата кошница”, но резултатите, особено през изминалия шампионат, бяха повече от разочароващи.
Сега Валентино Роси и Ники Хейдън са малко по-предпазливи в изказванията си, но надали има фен на италианския отбор, който да очаква нещо по-различно от победа във всеки старт за “Доктора” и ко.
Няма как да не обърнем внимание и на дебютът на “Аprilia” в кралския клас, като тимът на “Paul Bird Motorsport” ще разчита на британеца Джеймс Елисън да разкрие целия потенциал на новия – ART – (Aprilia Racing Technology).
Разбира се няма как да се оплачем откъм нови лица и отбори на стартовата решетка този сезон, като освен Елисън, своето място под слънцето ще потърсят за пръв път още Щефан Брадъл (шампион в Мото 2) от екипа на LCR Honda, Микеле Пиро от тима на “Хонда Гресини” и Матиа Пасини от тима на “Speed Master”.
Ето и целият календар за предстоящия сезон:
Гран При
писта
дата
1.
Катар
Лoсаил
08.04
2.
Испания
Херес
29.04
3.
Португалия
Ещорил
06.05
4.
Франция
Льо Ман
20.05
5.
Каталуня
Каталуня
03.06
6.
Великобритания
Силвърстоун
17.06
7.
Холандия
Ассен
30.06
8.
Германия
Захсенринг
08.07
9.
Италия
Муджело
15.07
10.
САЩ
Лагуна Сека
29.07
11.
Индианаполис
Индианаполис
19.08
12.
Чехия
Бърно
26.08
13.
Сан Марино
Мизано
16.09
14.
Арагон
Моторленд
30.09
15.
Япония
Мотеги
14.10
16.
Малайзия
Сепанг
21.10
17.
Австралия
Филип Айлънд
28.10
18.
Валенсия
Валенсия
11.11