След среща между ръководството на Формула 1 – „Либърти Медия“ и производителите на двигатели, станаха ясни подробности за плановете за новите двигатели от 2021-а година. 

Основната промяна ще бъде с намаляване на разходите и увеличаване на звука на моторите, като принципно агрегатите ще останат 1.6-литрови, хибридни и с 6 цилиндъра. 

Една от основните промени включва премахването на хибридната система MGU-H, която възстановява енергия от турбото, но другата система MGU-K, акумулираща енергията, която се отделя при спиране, ще бъде по-мощна, като ще може да бъде управляване ръчно от пилота. 

Оборотите обаче ще бъдат с около 3000 об/мин по-високи, за да се подобри звукът. Това означава достигане на около и над 15 000 оборота, при положение че сегашните достигат едва около 12 000.

Турбото ще бъде единично с ограничение на размерите и теглото, а електронният блок и батерията ще бъдат стандартизирани. Обмислят се и по-големи рестрикции относно използването на горивото, като работата по новите правила ще продължи и през следващите 12 месеца и ще концепцията ще бъде утвърдена окончателно в края на 2018-а.