Люис Хамилтън спечели разпокъсаното състезание за Гран При на Япония на пистата Сузука.
Лошите атмосферни условия провалиха нормалното провеждане на надпреварата и тя бе съкратена с общо 16 обиколки от първоначално предвидените 53.
Заради мократа писта първите 10 обиколки бяха зад кола за сигурност, а в края тежък инцидент с Жул Бианки доведе до прекратяване на състезанието 6 обиколки преди края.
Преди това Хамилтън успя да се възползва от лошото състояние на гумите на Росберг и да го изпревари на пистата. Най-добре от лошите условия на пистата се възползваха пилотите на Ред Бул. Себастиан Фетел завърши на 3-то място, след като потегли едва 9-ти, докато Даниел Рикардо остана 4-ти.
Преди състезанието над пистата се бе изсипал проливен дъжд. Макар той да отслабна точно преди старта, колоната потегли зад кола за сигурност. Дори и така обаче условията бяха прекалено тежки и в началото на третата обиколка бе развят червен флаг.
След 20 минути пауза надпреварата бе подновена отново зад кола за сигунорст. В този момент Фернандо Алонсо получи проблеми в болида и електрониката му изгасна изцяло, което го принуди да спре отстрани на пистата.
Водата по пистата бе доста по-малко и няколко пилоти, сред които Хамилтън и Верн, коментираха по радиото, че според тях състезанието може да започне. Фетел обаче коментира, че проблемът не е в пистата, а в липсата на видимост. Така колата за сигурност направи допълнително още 7 обиколки. В 10-та обиколка тя се прибра и състезанието най-сетне започна. Условията на пистата се бяха подобрили дотолкова, че мнозина от отборите коментираха с пилотите си евентуална смяна с гуми интермедия.
Единствено Бътън и Малдонадо се решиха да рискуват веднага и решението им се оказа правилно, защото скоростта на Бътън бе близо до тази на лидерите от Мерцедес. Така след още две обиколки и останалите пилоти започнаха да влизат за смяна на гуми.
В 13-та обиколка с леко закъснение това направиха Маса и Фетел, но въпреки това пилотът на Ред Бул успя да мине пред съотборника си Даниел Рикардо. В 14-та обиколка от Мерцедес извикаха Росберг и Хамилтън получи възможност с бърза обиколка да натрупа аванс, с който да излезе на първо място. Той обаче направи лека грешка и излезе от пистата. Това го забави с около две секунди и след спирането си в бокса в 15-та обиколка Хамилтън логично остана втори зад Росберг.
Зад тях трети бе Бътън, следван от Ботас, Маса, Фетел и Рикардо. Болидите на Ред Бул явно бяха настроени по-добре за мокра писта от тези на Уилямс и Фетел изпревари лесно Маса, а макар и с малко по-големи затруднения, две обиколки по-късно това направи и Рикардо.
В този момент двамата пилоти на Ред Бул бяха с почти секунда по-бързи от всички останали на пистата, включително и Мерцедес. Те обаче изоставаха на 13 секунди зад Бътън, който пък бе на още 18 секунди от лидерите.
В 24-та обиколка бе обявено, че пилотите могат да използват вече ДРС системите. Хамилтън веднага започна да атакува Росберг. Както и в началото на състезанието, германецът отново се оплака по радиото, че има проблем с прекалена чувствителност на управлението при завиване. Хамилтън пък от своя страна от голямото си желание да изпревари съотборника си допусна грешка и за втори път излезе от пистата. Той обаче отново имаше късмет и се върна без никакви проблеми, губейки не повече от секунда.
В 29-та обиколка Хамилтън предприе атака в края на първия завой и без никакъв проблем изпревари чисто Росберг. Разликата в скоростите на двата болида веднага си пролича, тъй като само за две обиколки Люис дръпна с 4 секунди.
В 30-та обиколка Фетел направи втора смяна на гуми, а Бътън влезе в бокса две обиколки по-късно. Това се оказа решително, защото англичанинът се върна на пистата зад пилота на Макларън.
В този момент темпото на Фетел бе с три секунди по-бързо от лидера Хамилтън. От Мерцедес веднага реагираха, но първо извикаха в бокса Росберг, докато Хамилтън влезе едва в 36-та обиколка. След още един тур това направи и Даниел Рикардо, който обаче за разлика от Фетел се върна на пистата зад Бътън.
Същевременно от бокса на Ред Бул съобщиха на Рикардо, че вали в пит-лейна, докато от Форс Индия съобщиха на Серхио Перес, че се очаква дъждът да продължи още 15 минути.
В този момент Хамилтън имаше 8 секунди аванс пред Росберг. Фетел бе на 12 секунди зад сънародника си, докато на още 2 секунди по-назад залепени един до друг бяха Бътън и Рикардо. В 42-та обиколка Рикардо атакува Бътън на фибата и го изпревари.
Постепенно дъждът се засили и Бътън реши да рискува и влезе в бокса, за да постави гуми за изцяло мокра писта. В този момент от пистата излетя Адриан Сутил и след малко забавяне на пистата излезе кола за сигурност. Впоследствие се оказа, че Жулс Бианки е катастрофирал също и именно този инцидент е по-сериозният. На мястото дори отиде линейка, а в 47-та обиколка бяха размахани червени знамена и състезанието бе прекратено 6 обиколки предварително.
По непотвърдена информация Бианки е излетял на същото място и е ударил крана, който изваждаше колата на Сутил.
ГРАН ПРИ НА ЯПОНИЯ: | |||
Пилот: | Отбор: | Време: | |
1 | Люис Хамилтън | Мерцедес | 1:51:43.021 |
2 | Нико Росберг | Мерцедес | +9.1 |
3 | Себастиан Фетел | Ред Бул | +29.1 |
4 | Даниел Рикардо | Ред Бул | +38.8 |
5 | Дженсън Бътън | Макларън | +67.5 |
6 | Валттери Ботас | Уилямс | +113.7 |
7 | Фелипе Маса | Уилямс | +115.1 |
8 | Нико Хулкенберг | Форс Индия | +115.9 |
9 | Жан-Ерик Верн | Торо Росо | +127.6 |
10 | Серхио Перес | Форс Индия | +1 об. |
11 | Данил Квият | Торо Росо | +1 об. |
12 | Кими Райконен | Ферари | +1 об. |
13 | Естебан Гутиерес | Заубер | +1 об. |
14 | Кевин Магнусен | Макларън | +1 об. |
15 | Роман Грожан | Лотус | +1 об. |
16 | Пастор Малдонадо | Лотус | +1 об. |
17 | Маркус Ериксон | Катерам | +1 об. |
18 | Макс Чилтън | Марусиа | +1 об. |
19 | Камуй Кобаяши | Катерам | +1 об |
20 | Жулс Бианки | Марусиа | инцидент |
21 | Адриан Сутил | Заубер | инцидент |
Отпаднали: | |||
Фернандо Алонсо | Ферари | електроника | |
Класиране пилоти: | |||
1 | Люис Хамилтън | 266 | |
2 | Нико Росберг | 256 | |
3 | Даниел Рикардо | 193 | |
4 | Себастиан Фетел | 139 | |
5 | Фернандо Алонсо | 133 | |
6 | Валттери Ботас | 130 | |
7 | Дженсън Бътън | 82 | |
8 | Нико Хулкенберг | 76 | |
9 | Фелипе Маса | 71 | |
10 | Серхио Перес | 46 | |
11 | Кими Райконен | 45 | |
12 | Кевин Магнусен | 39 | |
13 | Жан-Ерик Верн | 21 | |
14 | Роман Грожан | 8 | |
15 | Данил Квият | 8 | |
16 | Жулс Бианки | 2 | |
Класиране отбори: | |||
1 | Мерцедес | 522 | |
2 | Ред Бул | 332 | |
3 | Уилямс | 201 | |
4 | Ферари | 178 | |
5 | Форс Индия | 122 | |
6 | Макларън | 121 | |
7 | Торо Росо | 29 | |
8 | Лотус | 8 | |
9 | Марусиа | 2 |
Коментари
Напиши коментар04:55 | 28 окт 2014 г.
04:50 | 28 окт 2014 г.
04:27 | 28 окт 2014 г.
04:19 | 28 окт 2014 г.
00:58 | 22 окт 2014 г.
18:47 | 21 окт 2014 г.
18:45 | 21 окт 2014 г.
20:30 | 18 окт 2014 г.
18:38 | 14 окт 2014 г.
10:17 | 14 окт 2014 г.
Напиши коментар