Люис Хамилтън спечели разпокъсаното състезание за Гран При на Япония на пистата Сузука.

Лошите атмосферни условия провалиха нормалното провеждане на надпреварата и тя бе съкратена с общо 16 обиколки от първоначално предвидените 53.

Заради мократа писта първите 10 обиколки бяха зад кола за сигурност, а в края тежък инцидент с Жул Бианки доведе до прекратяване на състезанието 6 обиколки преди края.

Преди това Хамилтън успя да се възползва от лошото състояние на гумите на Росберг и да го изпревари на пистата. Най-добре от лошите условия на пистата се възползваха пилотите на Ред Бул. Себастиан Фетел завърши на 3-то място, след като потегли едва 9-ти, докато Даниел Рикардо остана 4-ти.


Преди състезанието над пистата се бе изсипал проливен дъжд. Макар той да отслабна точно преди старта, колоната потегли зад кола за сигурност. Дори и така обаче условията бяха прекалено тежки и в началото на третата обиколка бе развят червен флаг.

След 20 минути пауза надпреварата бе подновена отново зад кола за сигунорст. В този момент Фернандо Алонсо получи проблеми в болида и електрониката му изгасна изцяло, което го принуди да спре отстрани на пистата.

Водата по пистата бе доста по-малко и няколко пилоти, сред които Хамилтън и Верн, коментираха по радиото, че според тях състезанието може да започне. Фетел обаче коментира, че проблемът не е в пистата, а в липсата на видимост. Така колата за сигурност направи допълнително още  7 обиколки. В 10-та обиколка тя се прибра и състезанието най-сетне започна.  Условията на пистата се бяха подобрили дотолкова, че мнозина от отборите коментираха с пилотите си евентуална смяна с гуми интермедия.

Единствено Бътън и Малдонадо се решиха да рискуват веднага и решението им се оказа правилно, защото скоростта на Бътън бе близо до тази на лидерите от Мерцедес. Така след още две обиколки и останалите пилоти започнаха да влизат за смяна на гуми.    

В 13-та обиколка с леко закъснение това направиха Маса и Фетел, но въпреки това пилотът на Ред Бул успя да мине пред съотборника си Даниел Рикардо. В 14-та обиколка от Мерцедес извикаха Росберг и Хамилтън получи възможност с бърза обиколка да натрупа аванс, с който да излезе на първо място. Той обаче направи лека грешка и излезе от пистата. Това го забави с около две секунди и след спирането си в бокса в 15-та обиколка Хамилтън логично остана втори зад Росберг.

Зад тях трети бе Бътън, следван от Ботас, Маса, Фетел и Рикардо.  Болидите на Ред Бул явно бяха настроени по-добре за мокра писта от тези на Уилямс и Фетел изпревари лесно Маса, а макар и с малко по-големи затруднения, две обиколки по-късно това направи и Рикардо.

В този момент двамата пилоти на Ред Бул бяха с почти секунда по-бързи от всички останали на пистата, включително и Мерцедес.  Те обаче изоставаха на 13 секунди зад Бътън, който пък бе на още 18 секунди от лидерите.

В 24-та обиколка бе обявено, че пилотите  могат да използват вече ДРС системите. Хамилтън веднага започна да атакува Росберг. Както и в началото на състезанието, германецът отново се оплака по радиото, че има проблем с прекалена чувствителност на   управлението при завиване. Хамилтън пък от своя страна от голямото си желание да изпревари съотборника си допусна грешка и за втори път излезе от пистата. Той обаче отново имаше късмет и се върна без никакви проблеми, губейки не повече от секунда.

В 29-та обиколка Хамилтън предприе атака в края на първия завой и без никакъв проблем изпревари чисто Росберг. Разликата в скоростите на двата болида веднага си пролича, тъй като само за две обиколки Люис дръпна с 4 секунди.

В 30-та обиколка Фетел направи втора смяна на гуми, а Бътън влезе в бокса две обиколки по-късно. Това се оказа решително, защото англичанинът се върна на пистата зад пилота на Макларън.

В този момент темпото на Фетел бе с три секунди по-бързо от лидера Хамилтън. От Мерцедес веднага реагираха, но първо извикаха в бокса Росберг, докато Хамилтън влезе едва в 36-та обиколка. След още един тур това направи и Даниел Рикардо, който обаче за разлика от Фетел се върна на пистата зад Бътън.

Същевременно от бокса на Ред Бул съобщиха на Рикардо, че вали в пит-лейна, докато от Форс Индия съобщиха на Серхио Перес, че се очаква дъждът да продължи още 15 минути.

В този момент Хамилтън имаше 8 секунди аванс пред Росберг. Фетел бе на 12 секунди зад сънародника си, докато на още 2 секунди по-назад залепени един до друг бяха Бътън и Рикардо. В 42-та обиколка Рикардо атакува Бътън на фибата и го изпревари.

Постепенно дъждът се засили и Бътън реши да рискува и влезе в бокса, за да постави гуми за изцяло мокра писта. В този момент от пистата излетя Адриан Сутил и след малко забавяне на пистата излезе кола за сигурност. Впоследствие се оказа, че Жулс Бианки е катастрофирал също и именно този инцидент е по-сериозният. На мястото дори отиде линейка, а в 47-та обиколка бяха размахани червени знамена и състезанието бе прекратено 6 обиколки предварително.

По непотвърдена информация Бианки е излетял на същото място и е ударил крана, който изваждаше колата на Сутил.

 

  ГРАН ПРИ НА ЯПОНИЯ:  
       
  Пилот: Отбор: Време:
1 Люис Хамилтън Мерцедес 1:51:43.021
2 Нико Росберг Мерцедес +9.1
3 Себастиан Фетел Ред Бул +29.1
4 Даниел Рикардо Ред Бул +38.8
5 Дженсън Бътън Макларън +67.5
6 Валттери Ботас Уилямс +113.7
7 Фелипе Маса Уилямс +115.1
8 Нико Хулкенберг Форс Индия +115.9
9 Жан-Ерик Верн Торо Росо +127.6
10 Серхио Перес Форс Индия +1 об.
11 Данил Квият Торо Росо +1 об.
12 Кими Райконен Ферари +1 об.
13 Естебан Гутиерес Заубер +1 об.
14 Кевин Магнусен Макларън +1 об.
15 Роман Грожан Лотус +1 об.
16 Пастор Малдонадо Лотус +1 об.
17 Маркус Ериксон Катерам +1 об.
18 Макс Чилтън Марусиа +1 об.
19 Камуй Кобаяши Катерам +1 об
20 Жулс Бианки Марусиа инцидент
21 Адриан Сутил Заубер инцидент
       
  Отпаднали:    
  Фернандо Алонсо Ферари електроника
       
       
  Класиране пилоти:  
1 Люис Хамилтън 266  
2 Нико Росберг 256  
3 Даниел Рикардо 193  
4 Себастиан Фетел 139  
5 Фернандо Алонсо 133  
6 Валттери Ботас 130  
7 Дженсън Бътън 82  
8 Нико Хулкенберг 76  
9 Фелипе Маса 71  
10 Серхио Перес 46  
11 Кими Райконен 45  
12 Кевин Магнусен 39  
13 Жан-Ерик Верн 21  
14 Роман Грожан 8  
15 Данил Квият 8  
16 Жулс Бианки 2  
       
       
  Класиране отбори:  
1 Мерцедес 522  
2 Ред Бул 332  
3 Уилямс 201  
4 Ферари 178  
5 Форс Индия 122  
6 Макларън 121  
7 Торо Росо 29  
8 Лотус 8  
9 Марусиа 2