
Себастиан Фетел се върна на първото място, след като спечели по безапелационен начин Гран При на Корея и взе 10-а победа през сезона във Формула 1.
Третото на място на Марк Уебър бе достатъчно на Ред Бул да грабне титлата при конструкторите 3 старта преди края. Люис Хамилтън с невероятно пилотиране пред австралиеца лиши Биковете от двойна победа. Това бе първи подиум за англичанина от месец юли.
Дженсън Бътън остана 4-и, като изпревари Фернандо Алонсо и увеличи аванса си в битката за второто място на 10 точки. Фелипе Маса бе 6-и, а Хайме Алгерсуари със страхотно каране и изпреварване на Нико Розберг в последната обиколка зае 7-ата позиция. Десетката допълниха Себастиан Буеми и Пол ди Реста.
Преди състезанието бе валяло, така че на места пистата бе мокра, но всички стартираха със сухи гуми.
На старта Хамилтън запази първата си позиция, а Фетел остана пред Дженсън Бътън. Световният шампион обаче, бе по-бърз от пилота на Макларън и успя да го изпревари с едно по-късно спиране преди завой №4.
Силен старт на двете коли на Ферари, като Фелипе Маса и Фернандо Алонсо минаха пред Дженсън Бътън, който се смъкна чак до 6-о място, след като допусна 2 грешки на два поредни завоя.
В 4-ата обиколка обаче заваля и ситуацията се усложни. Все пак дъждът не бе особено силен, а Фетел бе с около секунда пред Хамилтън. Михаел Шумахер излезе на 9-о място, а Нико Розберг бе 7-и.
В 7-ата обиколка Маса притисна третия Марк Уебър, а Фетел дръпна малко повече пред Хамилтън, но разликата между двамата така и не надхвърли 2 секунди. Това обаче стана в 9-ата обиколка и германецът дръпна с 2,3 секунди преди пилота на Макларън.
Дженсън Бътън постепенно се приближи до 5-ия Фернандо Алонсо. Испанецът бе зад съотборника си Фелипе Маса, който бе близо до Марк Уебър, но не можеше да го атакува.
В 11-ата обиколка Бътън започна атаки срещу Алонсо, който обаче успя да удържи съперника си в продължение на няколко завоя. Напред пък Фетер дръпна с 3,4 секунди пред Хамилтън.
В 14-ата обиколка Бътън спря в бокса пръв от лидерите. Англичанинът загуби време и Нико Розберг го изпревари в питлейна. На излизането Бътън си върна позицията, но маневрата бе спорна и малко след това Дженсън пусна пилота на Мерцедес пред себе си.
Уебър и Маса също минаха през бокса, а в 15-ата обиколка Бътън изпревари чисто Розберг, като и двамата бяха пред Маса. Фетел пък отвори разлика от над 5 секунди пред Хамилтън, който мина през бокса и остана 2-и. Алонсо също смени гуми, но на излизането испанецът едва не се сблъска с Шумахер.
Фетел влезе в бокса в 17-ата обиколка и запази първата си позиция. Малко след това Витали Петров се натресе в задницата на Михаел Шумахер, а Алонсо едвам избегна катастрофа. На пистата излезе кола за сигурност и събра пилотите.
Фетел водеше пред Хамилтън, Уебър, Бътън, Розберг, а Маса и Алонсо бяха чак на 6-о и 7-о място.
Състезанието бе подновено в 21-ата обиколка. Бътън веднага атакува Уебър и двамата едва не се удариха, като австралиецът успя да запази позицията си, тъй като бе от вътрешната страна на завоя, а след това успя да се откъсне пред съперника си.
Фетел водеше само със секунда пред Хамилтън, а постепенно Маса и Алонсо натиснаха Розберг, но и двамата губеха време зад по-бавния пилот на Мерцедес ГП.
Постепенно Люис свали разликата до Фетел под секунда, но все още не бе достатъчно близо. В 27-ата обиколка Маса и Алонсо минаха пред Розберг, който закъсня със спирането преди един завой, а испанецът опита да изпревари и съотборника си, но това не му се отдаде.
На върха Хамилтън се оказа между двамата пилоти на Ред Бул, като тримата бяха събрани на по-малко от 2 секунди. Уебър бе с по-твърди гуми, така че стратегията му бе различна и той вървеше много добре, като бе на 0,7 секунди зад Люис.
Пилотът на Макларън пък имаше проблеми и със спирачките, заради което изостана от Фетел на повече от 2 секунди, а Уебър цапочна да го атакува. В 33-ата обиколка Хамилтън на няколко пъти успя да остане пред съперника си, след което и двамата влязоха едновременно в бокса.
На излизането Хамилтън остана пред Уебър, който обаче оставаше по-бърз от съперника си. В 34-ата обиколка битката продължи. Хамилтън допусна грешка и за малко изпусна позицията си, но веднага контраатакува и си върна позицията.
Фетел мина през бокса без проблеми, а Бътън успя да се приближи до Уебър и Хамилтън. Алонсо изведнъж се оказа начело и вървеше много добре с износените си гуми, заради което остана на пистата няколко обиколки и смени гуми едва в 37-ата обиколка, след което се върна на 5-о място, като изпревари съотборника си Фелипе Маса.
Хамилтън бе очевидно по-бавен от Фетел и скоро изостана на 10 секунди от Фетел. Уебър пък все така бе близо до англичанина, а отзад се приближаваше и Бътън.
В 43-ата обиколка тримата вече бяха много близо един до друг, а само 3 секунди по-назад бе Фернандо Алонсо, чийто гуми бяха по-запазени.
В 47-ата обиколка започна нови атаки срещу Люис, а напред Фетел нямаше никакви проблеми. В 49-ата обиколка на старт-финалната права Уебър изпревари Хамилтън, който обаче веднага си върна позицията на следващата права.
До края австралиецът не получи шанс за нова атака и в крайна сметка се задоволи с третото място. Бътън пък остана пред Алонсо, като битката за 2-ата позиция остава все така оспорвана.
Напиши коментар
Третото на място на Марк Уебър бе достатъчно на Ред Бул да грабне титлата при конструкторите 3 старта преди края. Люис Хамилтън с невероятно пилотиране пред австралиеца лиши Биковете от двойна победа. Това бе първи подиум за англичанина от месец юли.
Дженсън Бътън остана 4-и, като изпревари Фернандо Алонсо и увеличи аванса си в битката за второто място на 10 точки. Фелипе Маса бе 6-и, а Хайме Алгерсуари със страхотно каране и изпреварване на Нико Розберг в последната обиколка зае 7-ата позиция. Десетката допълниха Себастиан Буеми и Пол ди Реста.
Преди състезанието бе валяло, така че на места пистата бе мокра, но всички стартираха със сухи гуми.
На старта Хамилтън запази първата си позиция, а Фетел остана пред Дженсън Бътън. Световният шампион обаче, бе по-бърз от пилота на Макларън и успя да го изпревари с едно по-късно спиране преди завой №4.
Силен старт на двете коли на Ферари, като Фелипе Маса и Фернандо Алонсо минаха пред Дженсън Бътън, който се смъкна чак до 6-о място, след като допусна 2 грешки на два поредни завоя.
В 4-ата обиколка обаче заваля и ситуацията се усложни. Все пак дъждът не бе особено силен, а Фетел бе с около секунда пред Хамилтън. Михаел Шумахер излезе на 9-о място, а Нико Розберг бе 7-и.
В 7-ата обиколка Маса притисна третия Марк Уебър, а Фетел дръпна малко повече пред Хамилтън, но разликата между двамата така и не надхвърли 2 секунди. Това обаче стана в 9-ата обиколка и германецът дръпна с 2,3 секунди преди пилота на Макларън.
Дженсън Бътън постепенно се приближи до 5-ия Фернандо Алонсо. Испанецът бе зад съотборника си Фелипе Маса, който бе близо до Марк Уебър, но не можеше да го атакува.
В 11-ата обиколка Бътън започна атаки срещу Алонсо, който обаче успя да удържи съперника си в продължение на няколко завоя. Напред пък Фетер дръпна с 3,4 секунди пред Хамилтън.
В 14-ата обиколка Бътън спря в бокса пръв от лидерите. Англичанинът загуби време и Нико Розберг го изпревари в питлейна. На излизането Бътън си върна позицията, но маневрата бе спорна и малко след това Дженсън пусна пилота на Мерцедес пред себе си.
Уебър и Маса също минаха през бокса, а в 15-ата обиколка Бътън изпревари чисто Розберг, като и двамата бяха пред Маса. Фетел пък отвори разлика от над 5 секунди пред Хамилтън, който мина през бокса и остана 2-и. Алонсо също смени гуми, но на излизането испанецът едва не се сблъска с Шумахер.
Фетел влезе в бокса в 17-ата обиколка и запази първата си позиция. Малко след това Витали Петров се натресе в задницата на Михаел Шумахер, а Алонсо едвам избегна катастрофа. На пистата излезе кола за сигурност и събра пилотите.
Фетел водеше пред Хамилтън, Уебър, Бътън, Розберг, а Маса и Алонсо бяха чак на 6-о и 7-о място.
Състезанието бе подновено в 21-ата обиколка. Бътън веднага атакува Уебър и двамата едва не се удариха, като австралиецът успя да запази позицията си, тъй като бе от вътрешната страна на завоя, а след това успя да се откъсне пред съперника си.
Фетел водеше само със секунда пред Хамилтън, а постепенно Маса и Алонсо натиснаха Розберг, но и двамата губеха време зад по-бавния пилот на Мерцедес ГП.
Постепенно Люис свали разликата до Фетел под секунда, но все още не бе достатъчно близо. В 27-ата обиколка Маса и Алонсо минаха пред Розберг, който закъсня със спирането преди един завой, а испанецът опита да изпревари и съотборника си, но това не му се отдаде.
На върха Хамилтън се оказа между двамата пилоти на Ред Бул, като тримата бяха събрани на по-малко от 2 секунди. Уебър бе с по-твърди гуми, така че стратегията му бе различна и той вървеше много добре, като бе на 0,7 секунди зад Люис.
Пилотът на Макларън пък имаше проблеми и със спирачките, заради което изостана от Фетел на повече от 2 секунди, а Уебър цапочна да го атакува. В 33-ата обиколка Хамилтън на няколко пъти успя да остане пред съперника си, след което и двамата влязоха едновременно в бокса.
На излизането Хамилтън остана пред Уебър, който обаче оставаше по-бърз от съперника си. В 34-ата обиколка битката продължи. Хамилтън допусна грешка и за малко изпусна позицията си, но веднага контраатакува и си върна позицията.
Фетел мина през бокса без проблеми, а Бътън успя да се приближи до Уебър и Хамилтън. Алонсо изведнъж се оказа начело и вървеше много добре с износените си гуми, заради което остана на пистата няколко обиколки и смени гуми едва в 37-ата обиколка, след което се върна на 5-о място, като изпревари съотборника си Фелипе Маса.
Хамилтън бе очевидно по-бавен от Фетел и скоро изостана на 10 секунди от Фетел. Уебър пък все така бе близо до англичанина, а отзад се приближаваше и Бътън.
В 43-ата обиколка тримата вече бяха много близо един до друг, а само 3 секунди по-назад бе Фернандо Алонсо, чийто гуми бяха по-запазени.
В 47-ата обиколка започна нови атаки срещу Люис, а напред Фетел нямаше никакви проблеми. В 49-ата обиколка на старт-финалната права Уебър изпревари Хамилтън, който обаче веднага си върна позицията на следващата права.
До края австралиецът не получи шанс за нова атака и в крайна сметка се задоволи с третото място. Бътън пък остана пред Алонсо, като битката за 2-ата позиция остава все така оспорвана.
ГРАН ПРИ НА КОРЕЯ: | |||
Пилот: | Отбор: | Време: | |
1 | Себастиян Фетел | Ред Бул | 1ч30:01.994 |
2 | Люис Хамилтън | Макларън | + 12.019 |
3 | Марк Уебър | Ред Бул | + 12.477 |
4 | Дженсън Бътън | Макларън | + 14.694 |
5 | Фернандо Алонсо | Ферари | + 15.689 |
6 | Фелипе Маса | Ферари | + 25.133 |
7 | Хайме Алгерсуари | Торо Росо | + 49.538 |
8 | Нико Росберг | Мерцедес | + 54.053 |
9 | Себастиян Буеми | Торо Росо | + 1:02.762 |
10 | Пол ди Реста | Форс Индия | + 1:08.602 |
11 | Адриан Сутил | Форс Индия | + 1:11.229 |
12 | Рубенс Баричело | Уилямс | + 1:33.068 |
13 | Бруно Сена | Рено | + 1 об. |
14 | Хейки Ковалайнен | Лотус | + 1 об. |
15 | Камуи Кобаяши | Заубер | + 1 об. |
16 | Серхио Перес | Заубер | + 1 об. |
17 | Ярно Трули | Лотус | + 1 об. |
18 | Тимо Глок | Върджин | + 1 об. |
19 | Даниел Рикардо | Испания | + 1 об. |
20 | Жером Д'Амброзио | Върджин | + 1 об. |
21 | Витантонио Лиюци | Испания | + 3 об. |
Най-бърза обиколка: Фетел, 1:39.605 | |||
Отпаднали: | |||
Пастор Малдонадо | Уилямс | 31 об. | |
Витали Петров | Рено | 17 об. | |
Михаел Шумахер | Мерцедес | 16 об. | |
Класиране пилоти: | |||
1 | Себастиян Фетел | 349 | |
2 | Дженсън Бътън | 222 | |
3 | Фернандо Алонсо | 212 | |
4 | Марк Уебър | 209 | |
5 | Люис Хамилтън | 196 | |
6 | Фелипе Маса | 98 | |
7 | Нико Росберг | 67 | |
8 | Михаел Шумахер | 60 | |
9 | Витали Петров | 36 | |
10 | Ник Хайдфелд | 34 | |
11 | Адриан Сутил | 28 | |
12 | Камуи Кобаяши | 27 | |
13 | Хайме Алгерсуари | 22 | |
14 | Пол ди Реста | 21 | |
15 | Себастиян Буеми | 15 | |
16 | Серхио Перес | 13 | |
17 | Рубенс Баричело | 4 | |
18 | Бруно Сена | 2 | |
19 | Пастор Малдонадо | 1 | |
Класиране конструктори: | |||
1 | Ред Бул | 558 | |
2 | Макларън | 418 | |
3 | Ферари | 310 | |
4 | Мерцедес | 127 | |
5 | Рено | 72 | |
6 | Форс Индия | 49 | |
7 | Заубер | 40 | |
8 | Торо Росо | 37 | |
9 | Уилямс | 5 |
Коментари
Напиши коментарНапиши коментар